Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
AB VE  DÜZENLEME KURULLARIAB VE DÜZENLEME KURULLARI

Tarih: 2010-03-22

AB, SLOVENYA VE LETONYA'NIN TELEKOM DÜZENLEME KURULLARINI SORGULUYOR Slovenya hükümeti ülkenin ulusal Telekom düzenleme kurulu olan Agencije za Pošto in Elektronske Komunikacije’nin (APEK) yöneticisini 26 Kasım 2009’da görevden uzaklaştırdı. Komisyon Slovenya’da uygulanan yasaların telekom düzenleme kurullarının bağımsızlığını garanti eden Avrupa Birliği (AB) kanunlarına uygunluk göstermiyor olabileceği endişesini taşıyor. Bilgi talep ediş şekli AB ihlal mevzuatı kapsamında “resmi bilgilendirme mektubu” oldu. (AB Anlaşması 258inci madde) Slovenya’nın iki ay içerisinde cevap vermesi gerekiyor. Komisyon ayrıca benzer bir tamamlayıcı resmi rica metnini Letonya’ya da gönderdi. Komisyon, Letonya’da bakanlıklar arası telekom düzenleme görevlerin transferinden sonra düzenleme ve işletme tesislerinin yapısal ayrılığı konusunda etkili adımlar atılmadığını düşünüyor. AB Dijital Gündem Komiseri Neelie Kroes bu konudaki açıklamasında “Bağımsız ulusal düzenleme kuruları, özelleştirilmiş tek Telekom piyasasında adil ve etkili bir düzenlemenin temelini oluşturmaktadır. Ve ben bütün üye devletlerin AB’nin düzenleme kurullarının bağımsızlığını garanti eden yasalarını aynen uygulamalarını sağlayacağım” dedi. AB Telekom kurallarına göre, ulusal yetkeler sadece çok sınırlı durularda kendi Telekom düzenleme kurullarının başkanlarını görevden uzaklaştırabilirler. Ancak Komisyon, Slovenya’da hükümetin kurul başkanını görevden almasına ilişkin sebepler konusunda fazla belirsiz davranmasından ve başkanın dış müdahale ya da baskılara karşı yeterince korunmamış olmasından endişe ediyor. Komisyon’un kaygıları Slovenya hükümetinin başkanı normal görev süresinin bitiminden önce görevden almasından da kaynaklanıyor. Komisyon’a herhangi bir açıklamada bulunulmaması halinde veya Slovenya hükümetinin sunduğu gözlemlerin yeterli olmaması durumunda Komisyon AB ihlal yasaları çerçevesinde bu konuda gerekçeli bir karara varabilir ve Slovenya’nın AB kanunlarına tamamen uygun hale getirilecek şekilde ulusal yasalarda değişiklik yapmasını isteyebilir. Letonya’daki yapısal ayrıştırmayla ilgili endişeler Komisyon benzer şekilde Letonya’ya da resmi bilgilendirme mektubu göndermeye karar verdi. Komisyon’un Nisan 2009’da gönderdiği gerekçeli karara cevaben Letonlar telekom düzenleme görevinin Ulaştırma Bakanlığı’ndan Bölgesel Gelişim ve Yerel Yönetim Bakanlığı’na transfer edildiğini bildirmişti. Buna göre yetkililer Ulaştırma Bakanlığı mülkiyet ve ilgili devlet iletişim ve ağ operatörlerinin kontrolünden sorumlu olacağını bildirdi. Leton yetkililer bu görev aktarımına halen Ulaştırma Bakanlığı’nın yetki alanındaki denetim transferinin dâhil olmadığını bildirdiler. Denetimin Elektronik İletişim Ofisi’ne devredilmesi gerekiyor. Özellikle, AB yasalarına göre düzenleme işlevi kapsamında değerlendirilen radyo frekans alanındaki faaliyetler bu ofisin sorumluluğu altında yürütülüyor. Bu nedenle Komisyon Ulaşım Bakanlığı’nın bir yandan mülkiyet ve kontrol mekanizmalarını elinde bulundururken öte yandan Elektronik İletişim Ofisi’nin denetlemeleri yoluyla düzenlemelerle de ilgileniyor olmasından rahatsızlık duyuyor. Sonuç olarak Komisyon, Leton yetkililerin aldıkları tedbirlerin mülkiyet ve kontrol mekanizmalarında etkin bir yapısal ayrıştırmayı sağlamadığı gerekçesiyle çıkar çatışmasına sebep olduğunu düşünüyor. Arka plan: İhlal mevzuatları Komisyon’un ulusal Telekom düzenleme kurullarının bağımsızlığını sağlamak üzere belirlenen resmi yaptırımlar. AB Telekom kanunlarına göre üye devletler telekomünikasyon servislerinin mülkiyet ve kontrol mekanizmalarının ayrıştırıldığı etkin yapısal değişikliği gerçekleştirmeleri durumunda mülkiyet ya da kontrol işletmelerinde değişiklik yapmaları gerekmiyor. Yasalara göre üye devletlerin ulusal düzenlemelerle ilgili faaliyetlerinde tarafsız ve şeffaf olmaları bekleniyor. Kasım 2009’da onaylanan Telekom yasaları ulusal Telekom düzenleme kurullarının günlük görevleri sırasında siyasi müdahalelerden uzak tutularak ve kurul başkanlarının gelişigüzel görevden alınmalarına engel olarak bağımsızlıklarını korumalarını teminat altına alıyor. Kurul başkanlarının görevden uzaklaştırılabilmeleri için ulusal yasada belirtilen şartlardan herhangi birine uymadığının kanıtlanması gerekiyor. Böyle bir karar için uzaklaştırma gerekçelerinin açıklanması ve kamuya duyurulması gerekiyor. Slovenya ve Letonya’dan başka Komisyon ulusal Telekom düzenleme kurullarının bağımsızlığıyla ilgili birkaç ülkeye daha bildirimde bulunacak. Bunlar arasında Slovakya, Romanya ve Litvanya yer alıyor. AB; BTK'NIN YAPISINI İNCELESE NE DER ACABA? BTK'NIN YAPISI AB NORMLARINA UYGUN MU
Bu Haber 1475 defa okunmuştur.
TURKCELL FAİZSİZ BANKACILIĞA GİR
ŞİFRENİZİ GÜVENLİ Mİ SANIYORSUNU
VODAFONE´DA AKILLI ŞEBEKE
VODAFONE´UN İŞGÜZARLIĞI MI?
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
TELEKOMÜNİKASYONUN TÜSİAD´
E-DEVLET ÇIKMAZDAN NASIL ÇIKAR
BTK NİHAYET ÖNLEM ALDI
NOKİA EFSANESİ GERİ DÖNDÜ
GSM FİRMALARI SORUNLARI ÇÖZEMİYO
GSM FİRMALARININ ÜÇ AYLIK PERFOR
E-İMZA SON 5 YILDA 5 KAT ARTTI
TGC´DEN TURKCELL´E Ö
UYAP ENTEGRASYONU PROTOKOLÜ
ŞİRKETLERDE SİBER GÜVENLİĞİN ADI
TURKCELL´İN 4,2 MİLYAR DOLARLIK
DOLANDIRICILAR İŞ BAŞINDA TELEKO
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!