Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
MANKURTLAŞMAYA HAYIRMANKURTLAŞMAYA HAYIR

Tarih: 2010-04-09

Kırgızistan'da geçici Maliye Bakanı Temir Sariyev, özelleştirilen Kırgız Telekom ile elektrik dağıtım şirketlerini geri aldıklarını belirtti.

Meclis binasında hükümeti kurma çalışmalarında bulunan geçici hükümetin Maliye Bakanı Temir Sariyev, yaptığı açıklamada, özelleştirilen şirketlerin tekrar devletin himayesine alındığını ve elektrik ve ısınmaya yapılan zamların iptal edildiğini açıkladı. Asya Universal Bankası, Issık Göl Bankası, Kırgızistan Kredi Bankası, Manas Bankası ve Akıl Bankası çalışmalarının 7 gün süreyle durdurulduğunu belirten Sariyev, bu banka hesaplarının gözden geçirileceğini ve yurt dışına paranın kaçırılması için bir tür önlem aldıklarını ifade etti. Ülkenin bütçe kanununda da değişikliklerin yapılacağını anımsatan Sariyev, maliye bakanlığının çalışmalara başlayacağını kaydetti. Bu arada ülkenin kuzeyinde bankalar bugün açılmazken, döviz büroları da çalışmıyor. Geçici Başbakan Roza Otunbayeva da, üstü kapalı yapılan ihalelerin aydınlatılması için çalışma grupların kurulacağını ve son dönemde işgal edilen kurumların revize edileceğini kaydetti. Bu gelişmeyi biz, Kırgızların Mankurtlaşmaya Hayır demesi olarak algıladık…

MANKURT KİMDİR; Mankurt ve Mankurtlaşma deyiminin telaffuzu ve anlamı dünyanın hemen bütün dillerinde aynıdır. Bu kelimeyi dünya diilerine kazandıran kişi ise çağımızın en büyük romancısı, destan diliyle yazan Kırgız Türk’ü Cengiz Aytmatov’dur. Cengiz Aytmatov,“Gün Olur Asra Bedel” (Gün Uzar Yüzyılı Olur) romanında yer verdiği bu deyim bir Kırgız efsanesinde geçmektedir. Efsaneye göre Kırgızların komşusu ve can düşmanı olan Juan-Juanlar son derece gaddar ve acımasızdırlar. Juan-Juanlar , her fırsatta komşu kabilelere, oymaklara baskınlar düzenlemekte bu saldırı ve baskınlarla ortalığı cehenneme çevirip; yakıp yıkmakta, yağmalamaktadırlar. Bütün bunlarla da yetinmeyip alıp götürdükleri genç tutsakları Mankurtlaştırarak ölünceye kadar kendilerine köle yapmaktadırlar. Juan-Juanlar ’ın geliştirdikleri özel bir metot vardır. Esir gençlerin önce kafa derileri yüzülür; yeni kesilmiş deve derisinden bir parça alınarak esir gençlerin başlarına dikilir. Gençler, başlarını yere sürtmesinler diye de boyunları bir ağaç kütüğü ile sağlamlaştırılır. Elleri bağlı, aç susuz kızgın güneşin altında bırakılan gençlerin başlarına dikilen taze deve derisi, güneş altında kuruyup çekildikçe dayanılmaz bir acı verir. Alttan gelen kıllar, kalın deve derisinden geçemeyerek geri döndüğünde esir gençler için derilerinin yüzülmesinden daha büyük yeni bir işkence başlar. Gençlerden çoğu bu işkenceye ve acıya dayanamayarak ölürler. Ancak; bütün işkence ve acılara karşısında şuurunu kaybetmenin dışında hayatta kalabilenler de vardır. Hayatta kalabilen kişi artık bir “Mankurt”tur. Kim olduğunu, soyunu, anasını, babasını, çocukluğunu bilmeyen gencin efendisine bağlılığından ve onun emirlerini yerine getirmekten başka hiçbir gayesi yoktur. İşte, Nayman Ana Efsanesi de geçmişini unutan, ailesini, mensup olduğu milleti ve kendi değerlerini bilmeyen, bedeniyle efendisinin buyruğu altına girmiş, efendisine hizmetin ötesinde yaşama gayesi olmayan Yolaman adlı bir gencin ve annesinin dramı anlatılmaktadır Juan-Juanlar’lar , Nayman Ana’nın yetişkin oğlu Yolaman’ı tutsak edip götürmüşler ve Mankurtlaştırmışlardır.. Oğlunun yaşadığını öğrenen Nayman Ana, onu bulup geri getirmeye kararlıdır. Nayman Ana, cins devesi Akmar' a binerek bozkırda günlerce evladını arar. Nihayet onu bulur. Yolaman, efendisinin develerini gütmektedir. Efendisinin getirdiği azıkla beslenen oğlunu gören Nayman Ana’nın içi parçalanır. Oğlunu yalnız yakalama fırsatı bulan Nayman Ana onu bağrına basar. Ona; adını, kendisini, babasını, boyunu, soyunu anlatmaya çalışır: ''Adını hatırla oğlum. Mankurt değilsin sen, Yolaman'sın. Babanın adı Dönenbay, babanı hatırla. Beni hatırla ben senin annenim'' der. Oğul, boş gözlerle bakar Nayman Ana’ya. Hiçbir şey hatırlamaz. Hiç bir tepkide bulunmaz. Nayman Ana, karnında taşıdığı, canından bir parça olarak doğurduğu, emzirdiği, büyüttüğü, nice acı ve sevinçlerinin meyvesi olan biricik oğlunun böyle bir saman çuvalı gibi hissiz oluşu ve hareketsizliği karşısında kahrolur. Çaresizdir. Çocukluğundaki gibi ninniler söylemeye başlar oğluna. Mankurt oğul, etkilenir bu ninnilerden. Nayman Ana ümitlenir, heyecanlanır. Bu durum birkaç gün devam eder. Ancak, oğlunun efendisine yakalanır bir gün Nayman Ana. Efendi, kesin emir verir kölesine: “Karşısına çıkacak yabancı kim olursa olsun onu öldür” der. Nayman Ana’nın son gördüğü oğlunun kendisine doğru yönelttiği yay ve ok olur. Köle, efendisinin buyruğunu yerine getirmekte bir an bile tereddüt etmeden oku, annesinin kalbine saplar.

Kırgız Halkı; Batının dayatmalarına baş kaldırdı… Sömürgeciliğe, Yolsuzluğa, Özelleştirmeye, Hayır dedi… Kısacası MANKURTLASMAYA HAYIR dedi…

Biz, 19 Mayıs 1919’da, 23 Nisan 1920’de 29 Ekim 1923’de batının kafamıza geçirdiği deve derilerini parçalamış atmıştık… O deri parçalarının kalıntılarından birisini de 74 yıl önce bugün, 09.04.1936 tarihinde parçalamış ve yabancıların elindeki İSTANBUL TELEFON ŞİRKETİNİ devletleştirmiştik.. Ama 11 Kasım 1938’den sonra Mankurtlaştırma yavaş yavaş yeniden başladı… Biz kafamıza geçirilen derinin acısını en çok Türk Telekom özelleşince hissettik… Ama inanıyoruz ki; bir gün Kırgız Kardeşlerimizin basiretini biz de göstereceğiz….

Bu Haber 1703 defa okunmuştur.
KALAŞİNKOF DA ÖZELLEŞİYOR
TCDD DE ELDEN GİDİYOR
MALİYE BAKANI: VARLIK SATIŞI ART
TELEKOM YETKİLİLİLERİ HESABA ÇEK
VARLIK FONU, PTT’Yİ SATIŞ HAZIRL
ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜ DE YABANCILAR
ÖZELLEŞTİRME SEKTÖRÜ (!) İYİYE G
TELEKOM´DAN GİTME ZAMANI
VARLIK FONU’NA BÜYÜK DEVİR
KÂR EDEN ŞİRKETİ SATTILAR
ÖZELLEŞTİRMENİN YENİ BAŞKANI: AH
ÖZELLEŞTİRME SAHTEKARLARINA MAHK
TP ÖZELLEŞTİRİLDİ
ÖZELLEŞTİRME POLİTİKASI AGRESİFL
ŞEKER STRATEJİK AMA TELEKOM DEĞ
ÖZELLEŞTİRME TORBADAN ÇIKARILDI!
SAADET´TEN ÖZELLEŞTİRME TEPKİSİ
ÖZELLEŞTİRME TORBASI GELİYOR…
195 KURULUŞTA KAMU PAYI KALMADI
MİLLİ PİYANGO NEDEN HALKA ARZ ED
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!