DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
GALATAPORT YİNE GÜNDEMDEGALATAPORT YİNE GÜNDEMDE

Tarih: 2010-05-08

Tartışmalı Galataport ihalesi yine gündemde :Özelleştirme İdaresi, ihalenin yıl sonuna kadar tamamlanmasında kararlı. Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili (ÖİB) Ahmet Aksu, Türkiye'nin zengin turistlerin ilgi gösterdiği kruvaziyer limanı eksikliği olduğunu belirtiyor. Aksu, Galataport ihalesinin tamamlanması halinde İstanbul'un Barcelona'ya rakip olabileceğini düşünüyor. Türkiye'nin en önemli ve İstanbul'un tek kruvaziyer limanı olan Galataport'un özelleştirme süreci tekrar hız kazandı. 2006'da İsrailli işadamı Sami Ofer ile Türk ortağı Mehmet Kutman tarafından alınan ve sonrasında iptal edilen Galataport ihalesinin yıl sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor. İhale sonrasında yapım aşaması yaklaşık üç yıl sürmesi öngörülen liman sayesinde İstanbul'a günübirlik gelen turist sayısının 5-6 katına kadar çıkabileceği hesaplanıyor. Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili (ÖİB) Ahmet Aksu, Türkiye'nin zengin turistlerin ilgi gösterdiği kruvaziyer limanı eksikliği olduğunu belirterek, Galataport ihalesinin tamamlanması halinde İstanbul'un Barcelona'ya rakip olabileceğini düşünüyor. Dünya genelinde turizmin bu ayağından yıllık 28 milyar dolarlık gelir elde ediliyor. Bu gelir pastasından en fazla payı İspanya'nın Barcelona kenti alıyor. İstanbul'un tarihi ve kültürel mirası ile büyük bir potansiyele sahip olduğuna dikkat çeken Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili (ÖİB) Ahmet Aksu, Galataport projesine değinerek, dünyanın birçok ülkesinden turist geleceğini belirtiyor. Tarihî dokunun korunacağına dikkat çeken Aksu, bölge esnafına da işlerini büyütme imkânının sağlanmış olacağını kaydediyor. Salıpazarı-Karaköy Kruvaziyer Limanı'na önceki yıl 650 bin turist gelirken geçen yıl bu rakam küresel krizin etkisiyle 550 bine kadar geriledi. Projenin tamamlanması halinde bu kapsamda gelecek turist sayısının 3 milyonu bulması hedefleniyor. İhale sürecinde üniversiteler ile de görüşülerek projeye katkı sağlamaları istenecek. Ofer'in 49 yıl için 4,3 milyar dolar önerdiği ancak iptal edilen proje, ticari liman işletmeciliği açısından büyük önem taşıyor. Tamamlanması halinde Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayacak. Kruvaziyer turizminden Türkiye, uğrak limanları arasında yer almasına rağmen ancak yüzde 0,5'lik bir pay alıyor. Kruvaziyer gemiler en fazla Kuşadası, Çeşme, İstanbul, İzmir ve Alanya limanlarına geliyor. Türkiye'nin kruvaziyer turizminde Akdeniz çanağında yer alan ülkelere göre gelişmemesinin en büyük nedeni olarak yeterli büyüklükte kruvaziyer liman ve terminalinin bulunmayışı gösteriliyor.
Bu Haber 1329 defa okunmuştur.
ADANA, ÇEKİL ARADAN
NUTUK´TA TELGRAF VE TELGRAFÇILAR
TEKNOLOJİ TARİHİNDEN EN ÖNEMLİ 9
POSTA VE TELEKOMÜNİKASYONDA İLKL
ANTALYA TELGRAFHANESİ GERÇEĞİ
NOSTALJİ; PTT SPOR KULÜBÜ
PTT TARİHİNİN İLK BÜYÜK YOLSUZLU
KUTLUCA (KUŞÇALI) TELGRAFHANESİ
POSTANE İŞGALLERİ III
POSTANE İŞGALLERİ (2)
POSTANE İŞGALLERİ (I)
FOTOĞRAFLARLA NOSTALJİ
İZMİR TELEFON ŞİRKETİNİN DEVLETL
İZ BIRAKAN PTT’CİLER 4: ORHAN V
PTT-TELEKOM TARİHİNDEN FOTOĞRAFL
PTT-TELEKOM TARİHİNDEN FOTOĞRAFL
ESKİ VE İLGİNÇ TELEKOM REKLAMLAR
PTT ve TELEKOM FOTOĞRAFLARI 2
PTT-TELEKOM TARİHİNDEN FOTOĞRAFL
PTT (TÜRK TELEKOM) FUTBOL TAKIMI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!