|
|
|
TT’DAN 8 YIL GECÄ°KEN UYGULAMA Tarih: 2010-05-31 |
|
|
|
TÃœRK TELEKOM’DAN 8 YIL GECÄ°KEN UYGULAMA: ÅžEHÄ°RİÇİ=ÅžEHÄ°RLERARASI
Türk Telekom, 'Klasik Hatt' adlı tarifesinde şehirlerarası arama ücretini şehir içi arama fiyatına eşitledi. Şehirler arası görüşmeler için yapılan yüzde 10'luk indirimle daha önce dakikası 13,9 kuruş olan şehirlerarası görüşme bedeli 12,5 kuruş oldu.
'Klasik Hatt'tan cep telefonlarına yapılacak aramalar için ise akşam 7'den sabah 7'ye kadar olan dönemde yüzde 50 indirimli konuşma imkânı sunacak yeni bir kampanya başlatıldı. Kampanyayla kullanıcılar, Türk Telekom'un tüm bireysel müşterileri için geçerli olan Haziran ayı sonuna kadar devam edecek indirim kampanyasından faydalanabiliyor. 'Akşam Konuş Türkiye', Türk Telekom müşterilerine akşam 7'den sabah 7'ye kadar ev telefonlarından şehir içi ve şehirlerarası bedava konuşma fırsatı sunuluyor. 3 bin dakikalık adil kullanım limiti uygulanan kampanyadan yararlanmak için başvuru ya da ilave ücret gerekmiyor.
TELEKOMCULAR DERNEĞİ’NÄ°N NOTU:
2002 Yılında, Türk Telekom Pazarlama Dairesi Başkanlığı, Yönetim Kuruluna bir tarife teklifiyle gitti.Teklifte;
Åžehirlerarası tarifesinin, ÅŸehiriçi tarifesine eÅŸitlenmesi ve AkÅŸam 08.00’den Sabah 08’e kadar hem ÅŸehiriçi hem de ÅŸehirlerarası görüşmelerin %50 tenzilli olması isteniyordu.
Tarifenin gerekçesi ise özetle şöyleydi: Sabit hatlarda, Åžehirlerarası konuÅŸmaların fiyatları çok yüksektir. Bu nedenle telefon trafiÄŸi süratle GSM telefonlarına kaymaktadır. Halkımızın büyük çoÄŸunluÄŸu memleketlerinin dışında oturmasına ve ÅŸehrdışında telefonla görüşecekleri yakınlarının sayısı çok fazla olmasına karşılık , Åžehirlerarası telefon trafiÄŸinin toplam trafiÄŸe oranı çok azdır (%8) ve süratle azalmaktadır.Ayrıca mevcut telefonların %63’ü ÅŸehirlerarası görüşmeye kapalıdır. Åžehirlerarası telefon görüşmelerin fiyatlarının ÅŸehiriçi arama fiyatlarıyla eÅŸitlenmesi halinde halinde Åž.A aramaya kapalı telefonların çok büyük bölümü Åž.A aramaya açılacaktır. Ä°lk 4-5 ayda bir gelir kaybı olsa da, daha sonraki dönemde Türk Telekom artan Åž.A trafiÄŸi sayesinde Kârlı duruma geçecektir.
TT. Yönetim kurulu bu öneriyi kabul etmedi. Pazarlama Dairesi görüşünde ısrarcı oldu. Yönetim Kurulu bu defa Promosyon amaçlı olarak üç ay süreyle Åžehirlerarası görüşmelerde %50 indirim yapılmasına karar verdi. Tabii bu karar, teklifteki amaçların hiçbirine varılmasını saÄŸlamayordu. Åžehirlerarası görüşmeler %50 indirime raÄŸmen ÅŸehriçi görüşmelerden 2 kat pahalıydı. Süre sınırlı olmasına, indirimin yeterli olmamasına raÄŸmen Åžehirlerarası görüşmelerin toplam görüşmelerdeki payı %8’sen %13’e fırladı. Yapılan reklamların etkisi (Fiyatlar Yarı Yarıya Sohbetler Doya Doya –Türk Telekom’un Kamu’da iken yaptığı ilk reklam kampanyası) ile ÅŸehiriçi, GSM ve Milletlerarası görüşmelerin süresi de arttı. Öngörülen gelir kaybı da yaÅŸanmadı.
Ancak;
Rekabet Kurulu ve Telekomünikasyon Kurumu bu uygulama nedeni ile Türk Telekom’a cezalar yaÄŸdırdı.
Türk Telekom’daki Yönetim deÄŸiÅŸikliÄŸini müteakip, sonuçta aklansalar da, Pazarlama Dairesi BaÅŸkanlığı yetkilileri hakkında idareyi zarara uÄŸrattıkları gerekçesiyle soruÅŸturmalar açıldı.
VE 8 YIL SONRA, 2002 YILINDA TEKLÄ°F EDÄ°LEN TARÄ°FE HAYATA GEÇİRÄ°LDÄ°. AMA BU ARADA TÃœRK TELEKOM’UN ABONE SAYISI 20 MÄ°LYONDAN 16 MÄ°LYONA , TOPLAM TRAFÄ°KTEKÄ° PAYI DA %74’DEN %20’YE Ä°NDÄ°…
VE SORULAR:
O Tarihteki tarife değişikliği önerisi neden uygulanmadı ?
Telekomünikasyon Kurumu ve Rekabet Kurumu bu konuda neden çok katı davrandı?
GSM Firmaları O tarifenin uygulanmaması için neden çırpındılar?
GSM operatörlerinin reklamlarıyla beslenen medya, tüketici lehine olan promosyon kampanyasına neden bu kadar saldırdı?
Şehiriçi Fiyatlarıyla Şehirlerarası fiyatları eşitlenseydi; Türk Telekom bu kadar abone ve trafik kaybına uğrar mıydı? Türk Telekom daha iyi fiyatta satılmaz mıydı?
Müşteri memnuniyetini sağlamış bir Türk Telekom bu kadar kolay satılabilir miydi?
Ve bazılarının , yaptıkları nedeniyle vicdanları sızlamaz mı?
|
|
|
|
Bu Haber 2791 defa okunmuÅŸtur. |
|
|
|
|