TÜRK TELEKOM "EVET" KAMPANYASINA DESTEK MÄ° VERÄ°YOR?
Son günlerde en fazla karşılaÅŸtığımız sorular;
Türk Telekom’un siyasetle iç içe olduÄŸunu biliyorduk ama bu kadarı da fazla deÄŸil mi?
Ticaretle siyaset niye bu derece iç içe?
Böyle özel sektör olur mu?
Açıkçası bu sorularla ilk karşılaÅŸtığımızda, neden sorulduÄŸunu anlamamıştık. Türk Telekom üst yönetimindeki bazı yöneticilerin siyasi tavırları ve atamalardaki siyaset cemaat etkileri kastediliyor sandık önceleri…
Bu soruları yönelten bir arkadaÅŸa; “Bunlar yeni deÄŸil ki, özelleÅŸtiÄŸi ilk günden bu yana durum böyle.” Deyince , “Siz herhalde hiç Kızılay meydanına inmediniz, Televizyon reklamlarına da bakmıyorsunuz anlaşılan” cevabıyla karşılaÅŸtık.
Bu konuÅŸma üzerine, soluÄŸu Kızılay meydanında aldık. Kızılay Binasının altındaki duvarlar devasa EVET yazılarıyla donanmıştı. Adalet ve Kalkınma Partisi’nin veya Evet Destekcisi Örgütlerin afiÅŸleri sandık önce… Ama dikkatli bakınca Dev EVET’lerin altında küçücük TTNet logolarını seçebildik… Sonra Gazetelerde ve televizyonlarda TTNet-EVET reklamlarının hızla arttığını gözledik..
TTNet'in bu kampanyayı ne zaman baÅŸladığını araÅŸtırdık. TT Net –EVET kampanyası aslında Åžubat 2010 ayında baÅŸlamış. Ama reklamlar son aylarda yoÄŸunlaÅŸmış.
Bu durum da ister istemez Tüketicilerde “TÜRK TELEKOM/TTNet Referandumda EVET Kampanyasına destek veriyor” Algısının oluÅŸmasına yol açmış.
Türk Telekom/TTNet Yöneticileri , “bunun referandumla alakası yok, biz bu kampanyayı çok önceden baÅŸlattık “diyebilirler. Referandumla alakası olup olmadığını bilemeyiz, ama kampanyanın referandumdan önce baÅŸladığı gerçek. Ama algılar, çoÄŸu kez gerçeklerden önemlidir.
Reklamların referandum sürecinde yoÄŸunlaÅŸması toplumdaki “TÜRK TELEKOM/TTNet Referandumda EVET Kampanyasına destek veriyor” algısının güçlenmesine neden oluyor.
TTNet, Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmak istemiyorsa, bu kampanyaya derhal son vermelidir.
TELEKOMCULAR DERNEĞİ
|