Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 7

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 27
İMTİYAZ SÖZLEŞMESİNİN FESHi | Telekomcular Derneği
 
 
İMTİYAZ SÖZLEŞMESİNİN FESHiİMTİYAZ SÖZLEŞMESİNİN FESHi

Tarih: 2010-10-15

 BÄ°R Ä°L TEMSÄ°LCÄ°MÄ°Z TÜRK TELEKOM Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°'NÄ°N FESH EDÄ°LMESÄ° Ä°ÇÄ°N BAÅžVURDU.
Aynı Zamanda, bulunduÄŸu ilde derneÄŸemizin il temsilcisi olan bir arkadaşımız,  14.11.2005 tarihinde Hazine MüsteÅŸarlığı ile Ojer Telekomünikasyon arasında imzalanan Hisse Devir SözleÅŸmesi  ve aynı tarihte Türk Telekom ile BTK arasında imzalanan Ä°mtiyaz SözleÅŸmesinin feshi için , BTK (Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumu) ve  BaÅŸbakanlık Hazine MüsteÅŸarlığı'na baÅŸvurdu. Dilekçesini bilgi için UlaÅŸtırma Bakanlığına gönderen arkadaşımız, olumlu cevap alamadığı takdirde hukuki süreç baÅŸlatacağını söyledi. Ülke çıkarlarına bu derece baÄŸlı arkadaÅŸlarımızın, derneÄŸimiz üyesi olması bize gurur veriyor.
Dilekçe Metni ÅŸöyle,
 BÄ°LGÄ° TEKNOLOJÄ°LERÄ° VE Ä°LETİŞİM KURUMU
                                                                ANKARA
Türk Telekomünikasyon A.Åž. ........ Ä°l MüdürlüÄŸü, ......... Telekom MüdürlüÄŸünde, kapsam dışı pozisyonda, .......... olarak çalışırken, Türk Telekom’un 14.11.2005 tarihinde %55’nin özelleÅŸtirilmesi neticesinde, ÖzelleÅŸen Türk Telekom’un benim de içinde bulunduÄŸum kesime çalışma teklif etmesiyle, ....... tarihinde 1. tip iÅŸ sözleÅŸmesi imzalamak için, ........ tarihinde ise 2. tip iÅŸ sözleÅŸmesi imzalamak için vermiÅŸ olduÄŸum dilekçe, ......... Ä°l Telekom MüdürlüÄŸünün ......... tarih ve ........ sayılı yazısıyla red edildi. Bunun üzerine 4046 sayılı yasanın 22. maddesi ve 406 sayılı yasanın ek 29. maddesi hükümleri gereÄŸince kurum deÄŸiÅŸtirerek baÅŸka bir kamu kurumuna nakil oldum. Söz konusu nakil esnasında ve sonrasında birçok kiÅŸisel olarak maddi ve manevi kayıplarım oluÅŸmuÅŸtur. Türk Telekom’un özelleÅŸmesiyle yürütülmesine katıldığım kamu hizmetine tahsis edilen malın ÅŸeklinin deÄŸiÅŸtirilmesi, iÅŸyerinin üretim ÅŸekli çalışma koÅŸuları ve hukuki niteliÄŸinin deÄŸiÅŸmesiyle kiÅŸisel, meÅŸru, güncel, menfaatim ihlal edilmiÅŸtir. Dolayısıyla; Türk Telekom’un özelleÅŸmesiyle menfaat iliÅŸkim bulunmaktadır. Bununla ilgili olmak üzere ........ tarihinde Türk Telekom’dan ayrılmadan, çalıştığım ........ Telekom MüdürlüÄŸüne ayrıca Devlet Personel BaÅŸkanlığı ve ÖzelleÅŸtirme Ä°daresi BaÅŸkanlığına baÅŸvurarak, “ Türk Telekom özelleÅŸtirilmesi sonucunda bazı sendika, dernek ve sair meslek sivil toplum kuruluÅŸlarınca, Danıştay, Anayasa Mahkemesi, ve diÄŸer mahkemeler nezdinde açılan ve açılacak olan çok sayıda davanın kesin sonuçlarının henüz belli olmaması nedeniyle, davalardan herhangi birinde personel lehine doÄŸabilecek ya da Türk Telekom’un özelleÅŸtirilmesinin iptali ya da bu anlama gelebilecek her türlü maddi ve manevi hukuki haklarımı, Türk Telekom’a geri dönmem dâhil, fiili imkânsızlık durumu dâhil olmak üzere Devlet Personel BaÅŸkanlığına bildirildiÄŸim tarih itibarı ile havuzda beklediÄŸim tarih ve baÅŸka bir kamu kuruluÅŸuna atandığım tarihte ve bu süreçten sonrada maaşımın dondurulması suretiyle aleyhime oluÅŸan maaÅŸ, ilave tediye (ikramiye) ve sosyal yardım farkları ve faizleri de dâhil olma üzere her türlü maddi ve manevi yasal haklarımı ” Türk Telekom, Devlet Personel BaÅŸkanlığı ve ÖzelleÅŸtirme Ä°daresi BaÅŸkanlığı nezdinde saklı tutmuÅŸtum. Aynı zamanda 1992 yılından itibaren ....... Haber Sen’in ........ Åžubesinin kurucu üyesiyim ve yöneticisiydim. Aradan geçen zaman içerisinde, Türk Telekom’un özelleÅŸtirilmesiyle ilgili aÅŸağıda belirttiÄŸim hukuka ve usule aykırılıklar kamuya açık unsurlarda yer alarak, tespit edilmiÅŸtir. Bunlar;
1. BilindiÄŸi üzere Türk Telekom’un  %55 hissesi 14.11.2005 tarihi itibarıyla, hisse devir sözleÅŸmesi ile ortaklarının çoÄŸunluÄŸunun yabancı kökenli olan, yabancı sermayeli, ana ÅŸirketinin merkezi Lübnan olan, Ojer Telekomünikasyon A.Åž. devredilmiÅŸtir. Yine 14.11.2005 tarihinde özelleÅŸen Türk Telekom yönetimiyle, telekomünikasyon hizmetlerinin sunumu ile ilgili imtiyaz sözleÅŸmesi imzalanmıştır. Söz konusu imtiyaz sözleÅŸmesi imzalanmadan önce, Danıştay 1. Dairesi, 21.10.2005 tarih ve E.2005/838 K.2005/1250 sayılı kararı ile taslak sözleÅŸmenin 39. maddesi ve diÄŸer maddeleri konusunda düÅŸüncelerini belirtmiÅŸtir. Danıştay Ä°dari Ä°ÅŸler Kurulu 26.10.2005 tarih E.2005/5 K.2005/3 sayılı kararıyla Danıştay 1. Dairesinin taslak imtiyaz sözleÅŸmesi ile ilgili kararını aynen kabul etmiÅŸtir. O tarihteki Telekomünikasyon Kurumu (TK) 31.10.2005 tarih 2005/772 sayılı kararıyla Danıştay’ın düÅŸüncesinin tamamına uyulması kaydıyla sözleÅŸmeyi imzalamış, imtiyaz sözleÅŸmesinin, hisse devrinden sonra, özelleÅŸen Türk Telekom’a imzalatılması için icraya yetki vermiÅŸtir. Ä°cra (BaÅŸbakanlık Hazine MüsteÅŸarlığı ve MüsteÅŸarlıktan sorumlu bakanlık) söz konusu imtiyaz sözleÅŸmesini hisse devriyle, eÅŸ zamanlı olarak, 14.11.2005 tarihinde, Türk Telekom’a imzalatmıştır. Danıştay düÅŸüncesinde 39. madde olarak geçen madde, imtiyaz sözleÅŸmesinde 38. madde olarak yer almıştır. Ancak, özelleÅŸen Türk Telekom (OJER TELEKOM) yetkilisi, Danıştay görüÅŸünden geçen imtiyaz sözleÅŸmesinin 38/2 maddesine, aleyhte ÅŸerh düÅŸerek, imtiyaz sözleÅŸmesini imzalamıştır. Ä°cra düÅŸülen bu ÅŸerhe izin vermiÅŸtir. ÖzeleÅŸmeden önce Türk Telekom kamuda iken imzalanan, 14.02.2002 tarihli, Türk Telekom ile Türk Telekomünikasyon Kurumu arasındaki görev sözleÅŸmesinin 4. maddesi hükmü uyarınca, “ Türk Telekom’daki kamu payının %50’nin altına düÅŸmesi halinde, görev sözleÅŸmesinin, Türk Telekom’un hisse devrini müteakip iki ay içinde imtiyaz sözleÅŸmesine dönüÅŸtürüleceÄŸi “ açık bir biçimde belirtilmiÅŸtir. Usule ve yasaya göre, kamuda görev sözleÅŸmesi, özel sektörde ise imtiyaz sözleÅŸmesi imzalanmadan, Türkiye’de telekomünikasyon hizmeti verilememektedir. Bu konuda, kamu adına telekomünikasyon imtiyaz sözleÅŸmesi hazırlamak ve imzalamak için yetkilendirilen kuruluÅŸ, o tarihte bağımsız düzenleyici kuruluÅŸ olan Türk Telekomünikasyon Kurumudur (TK). Sonradan bu kuruluÅŸun ismi Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumu (BTK) olarak deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.
 2. Söz konusu düÅŸülen ÅŸerh ve imtiyaz sözleÅŸmesi ile ilgili Türk Haber Sen, Danıştay 13. Dairesine E.2006/164 sayılı dosya ile Türk Telekomünikasyon Kurumuna karşı yürütmeyi durdurmalı iptal davası açmıştır. Daha sonra davaya Türk Telekomünikasyon Kurumu yanında, davalı müdahil olarak, özelleÅŸen Türk Telekom’da katılmıştır. Danıştay 13. dairesi 03.05.2006 tarihinde imtiyaz sözleÅŸmesine, özelleÅŸen Türk Telekom tarafından konulan, uyuÅŸmazlık konusu ÅŸerhin yürürlüÄŸünü Ä°DARE HUKUKU HÜKÜMLERÄ°NE GÖRE HUKUKA AYKIRI BULARAK durdurmuÅŸtur. Sonrada, 13.12.2006 tarihinde, 2007/4733 sayılı kararı ile söz konusu ÅŸerhi, esastan iptal etmiÅŸtir. Kararın özelleÅŸen Türk Telekom tarafından temyiz edilmesi sonucu, karar, Danıştay Ä°dari Dava Daireleri Genel Kurulunda, onaylanarak, kesinleÅŸmiÅŸtir. 
 3. Söz konusu ÅŸerhin, kamu makamları önünde, hiçbir hükmü kalmamış olmasına raÄŸmen, sözleÅŸmenin tarafı olan, özelleÅŸen Türk Telekom yönetimi, söz konusu ÅŸerhin iptalini kabul ettiklerine iliÅŸkin herhangi bir somut, hukuki ve geçerli bir beyanda bulunmamışlardır. Aksine özelleÅŸen Türk Telekom, iptal edilen ÅŸerh ile ilgili kararı temyiz ederek, söz konusu ÅŸerhin iptalini kabul etmediklerini göstermiÅŸlerdir. BilindiÄŸi üzere 2577 sayılı Ä°YUK 28. maddesi uyarınca, iptal kararlarını ve yürütmeyi durdurma kararlarını idare, tebliÄŸinden itibaren (Türk Telekomünikasyon Kurumu) yani ÅŸimdiki adıyla BTK 30 gün içinde uygulamak zorundadır. Söz konusu iptal kararına göre Telekomünikasyon Kurumu; o tarihte, kamu adına sözleÅŸmede iptal edilen ÅŸerhin, ÅŸerhsiz olarak yeniden, imtiyaz sözleÅŸmesi ÅŸeklinde, Türk Telekom’a imzalatılması için icraya (Hazine MüsteÅŸarlığına veya Hazine MüsteÅŸarlığından sorumlu bakanlığa)  çaÄŸrı yapması gerekirken söz konusu çaÄŸrıyı yapmamış ve ÅŸerhsiz yeni bir imtiyaz sözleÅŸmesi icra tarafından özelleÅŸen Türk Telekom’a imzalatılmamıştır.
4. Bu fiili durum, 03.05.2006 tarihinden, bu güne kadar, hukuki anlamda idari bir davaya ve idari baÅŸvuruya konu olabilecek bir biçimde öÄŸrenilememiÅŸtir. Ancak, “ CumhurbaÅŸkanlığı Devlet Denetleme Kurulunun Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumu (BTK)  2006 – 2007 ve 2008 yılı Faaliyet ve Denetim Raporunun ” CumhurbaÅŸkanlığı internet sitesinde yayınlanması ile söz konusu ÅŸerhsiz imtiyaz sözleÅŸmesinin; ÅžERHÄ°N yürürlüÄŸünün durdurulduÄŸu, 03.05.2006 tarihinden sonra imzalanmadığı, hukuki manada internetten 05.10.2010 tarihinde TESADÜFEN öÄŸrenilmiÅŸtir. Hali hazırda ÅŸerhli imtiyaz sözleÅŸmesi ve ÅŸerh, hukuki manada, ULUSLARARASI TÄ°CARÄ° TAHKÄ°M HUKUKU ANLAMINDA YÜRÜRLÜKTEDÄ°R. CUMHURBAÅžKANLIÄžI DEVLET DENETLEME KURULU (CDDK)  RAPORUNUN, 44. MADDESÄ°NDE BU DURUM ELEÅžTÄ°RÄ°LEREK ÅžERHSÄ°Z SÖZLEÅžME Ä°MZALAMAYAN SORUMLULAR HAKKINDA BAÅžBAKANLIK TEFTÄ°Åž KURULUNCA SORUÅžTURMA AÇILMASI ÖNERÄ°LMEKTEDÄ°R.
5. Ayrıca taraflar arasında imzalanmış olan 24 AÄŸustos 2005 tarihli hisse satış sözleÅŸmesinin hisse satışının tamamlanması baÅŸlıklı 5. maddesinde “Ä°mtiyaz SözleÅŸmesi, Telekomünikasyon Kurumu ve Åžirket (Türk Telekom) arasında usulüne uygun olarak imzalanacaktır.” Denmektedir. Yine Hisse Satış SözleÅŸmesinin tamamlanma ile ilgili 5. maddesinde aynen; “ Tamamlanma gerçekleÅŸtiÄŸinde; bütün tamamlanma iÅŸlemlerinin, tamamlanma tarihinde aynı anda gerçekleÅŸtiÄŸi kabul edilir ve hiçbir devir veya teslim, bütün tamamlanma iÅŸlemleri iÅŸbu Madde 5’de düzenlendiÄŸi ÅŸekilde tamamlanmadıkça, tamamlanmış olarak kabul edilmez ” denilmektedir.  Ä°mtiyaz sözleÅŸmesi usule uygun imzalanmamış dolayısıyla, hisse satış sözleÅŸmesinin unsurları yerine getirilmeden, hisse devir sözleÅŸmesi imzalanarak Türk Telekom’un %55 hissesi Ojer Telekomünikasyon A.Åž. devredilmiÅŸtir.
6. Türk Telekom özelleÅŸtirilmesinde, taraflara, uyuÅŸmazlık durumunda, imtiyaz sözleÅŸmesinde tahkim hakkı tanınmamıştır. SözleÅŸmenin 46. maddesinde çıkacak uyuÅŸmazlıkların Türkiye Cumhuriyeti mevzuatına tabi olduÄŸu ve Türkiye Cumhuriyeti Mahkemelerinin görevli ve yetkili olduÄŸu belirtilmiÅŸtir. Ancak, Türkiye Cumhuriyeti ile Türk Telekom’un %55’ni devir alan yabancı kökenli yatırımcı ÅŸirket OJER TELEKOMÜNÄ°KASYON A.Åž. sahiplerinin uyruÄŸunda bulunduÄŸu, Lübnan Cumhuriyeti ile 12 Mayıs 2004 tarihinde Ankara’da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti ve Lübnan Cumhuriyeti Arasında Yatırımların TeÅŸviki ve Karşılıklı Korunmasına Ä°liÅŸkin AnlaÅŸma" 28.12.2005 gün ve 26037 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüÄŸe girmiÅŸtir. AntlaÅŸmanın,  Bir Akit Taraf ile DiÄŸer Akit Tarafın Bir Yatırımcısı Arasındaki UyuÅŸmazlıkların Çözümü baÅŸlıklı  8/2-b maddesinde, “18 Mart 1965 tarihinde Washington'da imzaya açılan "Devletler ile DiÄŸer Devletlerin VatandaÅŸları Arasındaki Yatırım UyuÅŸmazlıklarının Çözümü SözleÅŸmesi" ile kurulmuÅŸ olan Yatırım UyuÅŸmazlıklarının Çözümü için Uluslararası Merkez (ICSID) ” baÅŸvuru hakkı tanınmıştır.  AnlaÅŸmanın Uygulanması baÅŸlıklı 11. madde “ Ä°ÅŸbu AnlaÅŸma, Akit Taraflardan birinin ülkesinde, bu Akit Tarafın kanunlarına ve nizamlarına uygun olarak diÄŸer Akit Tarafın yatırımcılarınca iÅŸbu AnlaÅŸmanın yürürlüÄŸe girmesinden önce yapılanlar yanında sonrasında yapılmış yatırımlara da uygulanacaktır.” denerek AntlaÅŸmanın yürürlüÄŸe girmesinden önceki yatırım antlaÅŸmaları içinde geçerli olacağı garanti altına alınmıştır. ICSID uluslararası ticari tahkim mahkemesidir. ICSID’e baÅŸvurmak için imtiyaz sözleÅŸmesinde tahkime iliÅŸkin bir hüküm veya yatırım yapacak devletle ikili bir antlaÅŸmaya da gerek yoktur. Yatırımcı devlet ile Türkiye Cumhuriyeti birbirinden bağımsız olarak, ICSID’i kabul edip imzalamış ise, Yatırımcı devletin uyruÄŸunda olan herhangi bir özel veya tüzel kiÅŸilik ICSÄ°D’E baÅŸvurabilir. Kaldı ki, Türkiye; Türk Telekom’un %55’ni devir alan tüzel kiÅŸiliÄŸin (OJER TELEKOM) uyruÄŸunda bulunduÄŸu, Lübnan’la, özel ve tüzel kiÅŸiliklerin yatırımla ilgili antlaÅŸmazlıklarında, ICSÄ°D tahkim mahkemesine baÅŸvuru yapılmasını, yukarıdaki antlaÅŸma ile kabul etmiÅŸtir. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti; 3460 sayılı kanun ile Lübnan ile yatırım antlaÅŸmasından çok önce ICSÄ°D’i kabul etmiÅŸtir. Türkiye ICSID’i kuran “Devletler ve DiÄŸer Devlet VatandaÅŸları Arasındaki Yatırım UyuÅŸmazlıklarının Çözümlenmesi Hakkındaki SözleÅŸme’yi ” 24.6.1987 tarihinde imzalayarak, 27.5.1988 tarih ve 3460 sayılı Kanun ile onaylamıştır. 3460 sayılı kanun Resmi Gazetede 12.6.1988 tarih ve 20011 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. SözleÅŸmeyi onaylayan 3460 sayılı kanun ile Türkiye; yabancı sermaye ile ilgili yürürlükteki mevzuat çerçevesinde izin verilmiÅŸ ve fiilen yatırım faaliyeti baÅŸlamış olan yatırımlardan kaynaklanan uyuÅŸmazlıkların ICSID’e götürülebilmesini de kabul etmiÅŸtir. Türk Telekom’u devir alan ÅŸirket yabancı kökenli olması nedeniyle doÄŸal olarak bu hakka sahiptir.  
 7. Türk Telekom’un %55’ni devir alan yabancı kökenli yatırımcı ÅŸirketin, imtiyaz sözleÅŸmesinde belirtilmese de, her halükarda uyuÅŸmazlık halinde yabancılık unsuru nedeniyle, ulusal yargıyı (DANIÅžTAY, YARGITAY, ANAYASA MAHKEMESÄ° VE DÄ°ÄžER ULUSAL MAHKEMELER) atlayarak aracısız bir biçimde, uluslararası ticari tahkim mahkemesine (ICSID) baÅŸvuru hakkı, mevcuttur. ICSID’e iç hukukun (Anayasa Mahkemesi, Danıştay, Yargıtay, Ulusal Mahkemeler)  belirlediÄŸi hiçbir hüküm ve kararın geçerliliÄŸi yoktur, bu baÄŸlamda Danıştay 13. Dairenin,  Türk Telekom Ä°mtiyaz SözleÅŸmesinin 38/2 maddesine konulan ÅŸerhin iptaline yönelik 13.12.2006 tarih ve E.2006/164 K. 2007/4733 sayılı kararının da ICSÄ°D önünde bir hükmü ve anlamı yoktur. Danıştay 13. Dairesi imtiyaz sözleÅŸmesini iptal etmemiÅŸtir, ancak ÅŸerhi iptal etmiÅŸtir. Söz konusu iptal kamuyu baÄŸlarken söz konusu ÅŸerhi koyan özelleÅŸen Türk Telekom’u hali hazırda uluslararası ticari tahkim hukuku anlamında baÄŸlamamaktadır. Ä°mtiyaz sözleÅŸmesinin 46. maddesindeki uyuÅŸmazlık halinde ulusal hukukumuzun ve ulusal mahkemelerimizin yetkili olduÄŸu hükmü, Türkiye’nin imzaladığı yabancı yatırımlarla ilgili uluslararası antlaÅŸmalar uyarınca hükümsüzdür. Dolayısıyla imtiyaz sözleÅŸmesindeki 46. maddenin, fiili yol anlamında herhangi bir etkinliÄŸi yoktur. DANIÅžTAY VE TÜRK TELEKOMÜNÄ°KASYON KURUMU TAHKÄ°MLE Ä°LGÄ°LÄ° GÖRÜÅž BELÄ°RTMEMESÄ°NE RAÄžMEN, TÜRK TELEKOM’UN DEVÄ°R ALAN OJER TELEKOM Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NDE KAYNAKLANAN HERHANGÄ° BÄ°R UYUÅžMAZLIKTA, EÄžER Ä°STERSE, ULUSLARARASI TÄ°CARÄ° TAHKÄ°ME BAÅžVURMASINI ENGELLEYECEK HÄ°Ç BÄ°R HUKUKÄ° UNSUR BULUNMAMAKTADIR. ULUSLARARASI TÄ°CARÄ° TAHKÄ°M MAHKEMESÄ°NDEN (ICSID) ÇIKACAK KARARLARIDA TÜRKÄ°YE’NÄ°N TENFÄ°ZÄ°NDEN BAÅžKA BÄ°R Ä°MKÂNI YOKTUR.
8. ÖzelleÅŸen Türk Telekom’ca ÅŸerh konulan, sözleÅŸmenin 38/2. maddesi; imtiyaz sözleÅŸmesinin biteceÄŸi 2026 yılında, eÄŸer sözleÅŸme yenilenmezse,  Türk Telekom’un bedelsiz olarak ve taşınmazlarıyla ve tüm teçhizatlarıyla birlikte çalışır bir halde kamuya devredilmesi ile ilgili hususu düzenleyen bir maddedir. ÖzelleÅŸen Türk Telekom, bu maddeye itiraz etmiÅŸtir. BilindiÄŸi üzere sözleÅŸme bir bütündür. SözleÅŸmeye muhatap olan tarafların sözleÅŸmenin herhangi bir hükmüne muhalefet etmesi sözleÅŸme tekniÄŸi açısından sözleÅŸmeyi sakatlar ve geçersiz hale getirir. ÖzelleÅŸen Türk Telekom; E.2006/164 K.2006/4733 sayılı dosyada, Danıştay 13. Dairesine verdiÄŸi savunmada söz konusu ÅŸerhten sarfı nazar ettiÄŸini ve ÅŸerhten vazgeçtiÄŸine iliÅŸkin beyanda bulunmasına raÄŸmen, konulan ÅŸerhin iptal edilmesi üzerine, temyize giderek aynı zamanda mahkeme huzurunda takkiye yaptığını göstermiÅŸ ve hukuki manada ÅŸerhten vazgeçmeyeceÄŸini fiili yol olarak ikrar etmiÅŸtir.  DiÄŸer yandan özelleÅŸen Türk Telekom’un, davalı müdahil olarak davada yer alması, iptal kararında baÄŸlayıcı olarak, taraf olduÄŸunu göstermemektedir. Çünkü idari davalarda asıl olarak, davalı taraf, kamudur. Türk Telekom ise 14.11.2005 tarihinden sonra kamu vasfını kaybetmiÅŸtir. Dolayısıyla hukuki manada özelleÅŸen Türk Telekom’un baÄŸlayıcılığı, gerek özel hukuk ve uluslararası ticari tahkim hukuku açısından, gerekse de idare hukuku açısından, ancak ÅŸerhsiz yeni bir imtiyaz sözleÅŸmesinin, Danıştay kararlarına aynen uyularak, yürürlüÄŸü durdurma kararının idareye tebliÄŸinden sonraki,  30 gün içerisinde, yeni bir imtiyaz sözleÅŸmesi kamu (BTK) ile Türk Telekom arasında imzalanması ile mümkündür. 
9. Bu konuda kamu adına hareket etmesi gereken kurumlar; sözleÅŸmede kamu adına taraf olan BTK ve icrada hisse devrinde taraf olan Hazine MüsteÅŸarlığı ve MüsteÅŸarlığın baÄŸlı olduÄŸu bakanlıktır. ÖzelleÅŸen Türk Telekom’la kamu adına bu konuda muhatap olan ve mahkeme kararını, Türk Telekom’a uygulatacak olan BTK ve imzalatacak olan Hazine MüsteÅŸarlığı ya da MüsteÅŸarlığın baÄŸlı olduÄŸu bakanlıktır. Fakat bu konuda kamu adına sorumlu olanların bir faaliyeti bulunmamaktadır. Dolayısıyla HALÄ° HAZIRDA ÅžERHSÄ°Z YENÄ° BÄ°R Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ° Ä°MZALANMADIÄžI Ä°ÇÄ°N ÖZEL, Ä°DARE VE GENÄ°Åž MANADA ULUSLARARASI TÄ°CARÄ° TAHKÄ°M HUKUKU AÇISINDAN ÅŸerh hali hazırda yürürlüktedir. DANIÅžTAY KARARI UYGULANMADIÄžI Ä°ÇÄ°N, ÖZELLEÅžEN TÜRK TELEKOM AÇISINDAN, ÅžERHÄ°N Ä°PTALÄ° TEORÄ°K VE PRATÄ°K OLARAK BÄ°R ANLAM TAÅžIMAMAKTADIR. 14.02.2002 tarihli, özelleÅŸmeden önce Türk Telekom’la yapılan görev sözleÅŸmesinin 4. maddesi uyarınca Türk Telekom özelleÅŸtikten sonra hisse devrinden iki ay içinde görev sözleÅŸmesinin, imtiyaz sözleÅŸmesine dönüÅŸtürülmesi zaruridir. Ancak, özelleÅŸen Türk Telekom, Danıştay 13. Dairesinin kararıyla sakatlanan, Ä°mtiyaz SözleÅŸmesi hükümlerine göre, hali hazırda, telekomünikasyon hizmeti vermektedir. Aslında; 14.11.2005 tarihinde imzalanan imtiyaz sözleÅŸmesi, Danıştay 13. Dairesinin 03.05.2006 tarihli yürütmeyi durdurma kararının idareye yani Telekomünikasyon Kurumuna, tebliÄŸini takip eden 30 günden sonraki tarihte, Ä°DARE HUKUKU AÇISINDAN yok hükmündedir. Çünkü mahkeme kararı 30 gün içinde yerine getirilmemiÅŸ, ÅŸerhsiz yeni bir sözleÅŸme imzalanmamış ya da mevcut imtiyaz sözleÅŸmesine özelleÅŸen Türk Telekom yöneticisi tarafından sözleÅŸmenin 38/2 maddesine konulan ÅŸerhin, geri alındığına dair mevcut sözleÅŸmeye hukuki beyanda bulunulmamıştır. Bu fiili durum, imtiyaz sözleÅŸmesinin bizatihi kendisini sakatlayarak, yok hükmünde kabul edilmesini gerektirmektedir. Bu durumda özelleÅŸen Türk Telekom, bu tarihten itibaren hizmetini, yok hükmünde olan imtiyaz sözleÅŸmesi hükümlerine göre vermektedir. Bu durum açık bir hukuka aykırılıktır.
10. Aynı zamanda bu durum HÄ°SSE DEVÄ°R SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°DE SAKATLAMAKTADIR. Åžöyle ki; 24 AÄŸustos 2005 tarihli hisse satış sözleÅŸmesinin hisse satışının tamamlanması baÅŸlıklı 5. maddesinde “Ä°mtiyaz SözleÅŸmesi, Telekomünikasyon Kurumu ve Åžirket (Türk Telekom) arasında usulüne uygun olarak imzalanacaktır.” Denmektedir. Yine Hisse Satış SözleÅŸmesinin tamamlanma ile ilgili 5. maddesinde aynen; “Tamamlanma gerçekleÅŸtiÄŸinde; bütün Tamamlanma iÅŸlemlerinin Tamamlanma Tarihinde aynı anda gerçekleÅŸtiÄŸi kabul edilir ve hiçbir devir veya teslim, bütün Tamamlanma iÅŸlemleri iÅŸbu Madde 5’de düzenlendiÄŸi ÅŸekilde tamamlanmadıkça tamamlanmış olarak kabul edilmez” denilmektedir.  Ä°mtiyaz sözleÅŸmesi usule uygun imzalanmamış, dolayısıyla, hisse satış sözleÅŸmesinin unsurları tamamlanmadan, yerine getirilmeden, hisse devir sözleÅŸmesi imzalanarak, Türk Telekom’un %55 hissesi Ojer Telekomünikasyon A.Åž. devredilmiÅŸtir. HÄ°SSE DEVÄ°R SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N Ä°MZALANDIÄžI TARÄ°HTEN Ä°KÄ° AY Ä°ÇÄ°NDE, GÖREV SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N, Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NE DÖNÜÅžTÜRÜLECEĞİ AMÄ°R HÜKÜM Ä°KEN, Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N DANIÅžTAY KARARI Ä°LE SAKATLANMASIYLA, YOK HÜKMÜNDE SAYILMASI NEDENÄ°YLE, HUKUKÄ° OLARAK Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°Z TÜRK TELEKOMUN HÄ°ZMET VERMESÄ° MÜMKÜN DEĞİLDÄ°R. HUKUKA AYKIRIDIR. YÄ°NE HÄ°SSE SATIÅž SÖZLEÅžMESÄ°NDE BELÄ°RTÄ°LEN, Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N Ä°MZALANMASI Ä°ÇÄ°N GEREKLÄ° UNSURLAR, USÜLE UYGUN YERÄ°NE GETÄ°RÄ°LMEDİĞİNDEN, HÄ°SSE SATIÅž SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N ÖZELLÄ°KLE 5. MADDESÄ°NE VE DÄ°ÄžER MADDELERÄ°NE AYKIRILIK SOMUTTUR. TÜM BU SÜREÇ Ä°RDELENDİĞİNDE; HUKUKA AYKIRILIKLAR ZÄ°NCÄ°RLEME BÄ°R ÅžEKÄ°LDE KARÅžIMIZA SOMUT BÄ°R GERÇEK OLARAK ÇIKMAKTADIR. YUKARIDA BELÄ°RTÄ°LEN SOMUT HUKUKA AYKIRILIKLAR NEDENÄ°YLE TÜRK TELEKOM’UN %55 HÄ°SSESÄ°NÄ°N, OJER TELEKOMA DEVRÄ°DE ZÄ°NCÄ°RLEME OLARAK HUKUKA AYKIRI KONUMA GELMEKTEDÄ°R. YÄ°NE GEREK Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NDE, GEREKSEDE DANIÅžTAY’IN GÖRÜÅžÜNDE HÄ°Ç BÄ°R BÄ°ÇÄ°MDE TAHKÄ°M ÖNGÖRÜLMEDİĞİ DÜÅžÜNÜLDÜÄžÜNDE, DOLAYLI BÄ°R BÄ°ÇÄ°MDE, ULUSLARARASI TAHKÄ°ME AÇIK BÄ°R ÅžEKÄ°LDE, TÜRK TELEKOMUN %55 HÄ°SSESÄ°NÄ°N DEVÄ°R SÖZLEÅžMESÄ° Ä°LE DEVREDÄ°LMESÄ° HUKUKA AYKIRIDIR.
11. ÖzelleÅŸen Türk Telekom yetkilisinin imtiyaz sözleÅŸmesinin 38/2 maddesine koyduÄŸu ÅŸerh, Türk Telekom’un sözleÅŸme süresinin bittiÄŸi 2026 yılında, tüm teçhizatlarla ve taşınmazlarla birlikte, çalışır bir ÅŸekilde kamuya devredilmesini garantiye alan bir hükümdür. Söz konusu hüküm kamunun çıkarını koruyan ve kamu yararı taşıyan bir hükümdür. Söz konusu maddeye hali hazırda konulan ÅŸerhin, sözleÅŸme süresinin bittiÄŸi 2026 yılında, eÄŸer sözleÅŸme yenilenmezse, Türk Telekom’un devrinin kamuya yapılacağı tarihte veya daha öncesinde çıkacak bir uyuÅŸmazlıkta, mevcut Danıştay kararı da düÅŸünüldüÄŸünde, devletimizin aleyhine bir biçimde yorumlanarak, özellikle ULUSLARARASI TÄ°CARÄ° TAHKÄ°M HUKUKU (ICSÄ°D) karşısında ALEYHTE unsur içermesi mutlaktır.
 12. Ayrıca; Türk Telekom yok hükmünde olan imtiyaz sözleÅŸmesinin, SözleÅŸmenin Kapsamı baÅŸlıklı 3. maddesine de aykırı davranmaktadır. 3. Madde;
 “a) Her türlü iÅŸaret, sembol, ses ve görüntünün ve elektrik sinyallerine dönüÅŸtürülebilen her türlü verinin kablo, telsiz, optik, elektrik, manyetik, eletromanyetik, elektrokimyasal, elektromekanik, ve diÄŸer iletim sistemleri vasıtasıyla iletilmesi, gönderilmesi, ve alınmasına iliÅŸkin her türlü telekomünikasyon hizmetinin sunulması,
b)Telekomünikasyon hizmetlerinin gerçekleÅŸtirilmesini saÄŸlayan anahtarlama ekipmanları, donanım ve yazılımlar, terminaller, ve hatlar da dâhil olmak üzere her türlü ÅŸebeke birimlerine iliÅŸkin gerekli telekomünikasyon tesislerinin ve iÅŸ yerlerinin kurulması durdurulması kiralanması veya herhangi bir surette temin edilmesi ile bu tesisin diÄŸer iÅŸletmecilerin veya ilgili mevzuat gereÄŸince gereken izne sahip olan kiÅŸilerin kullanımına sunulmasını,
c) Abone ve kullanıcılar ile olan iliÅŸkilere yönelik uygulama usul ve esaslarının tespiti de dâhil olmak üzere telekomünikasyon hizmetlerinin pazarlanmasını ve sunulmasını kapsar. GSM 1800 ve verilmesi için mevcut ÅŸebekeler dışında tamamen yeni bir ÅŸebeke kurmayı gerektiren veya kıt kaynakların tahsisini ihtiva eden yeni nesil telekomünikasyon hizmetlerinin yürütülmesi ile kablo tv hizmeti ve ÅŸebekesi ve uydu hizmetleri ile deniz haberleÅŸme ve seyir güvenliÄŸi haberleÅŸmesi hizmetleri bu sözleÅŸme kapsamı dışındadır. ” denmektedir. 
Ä°mtiyaz sözleÅŸmesinin 38. maddesinde sözleÅŸme süresinin bitiminde Türk Telekom’un çalışır durumda teçhizatları ve taşınmazlarıyla birlikte kamuya devredileceÄŸi açık bir biçimde yazılmıştır. Yine yukarıdaki 3. maddede sözleÅŸmenin kapsamında ve sözleÅŸmenin genelinin telekomünikasyon hizmetleri ile sınırlı olduÄŸu belirtilerek, Türk Telekom’un iÅŸletme hakkının devredildiÄŸi, mülkiyetinin devri ile ilgili hiçbir unsura yer verilmediÄŸi açıkça görülmektedir. ÖzelleÅŸen Türk Telekom sözleÅŸmenin kapsamı dışına çıkarak Türk Telekom’un özellikle kamuda iken edinilen bazı taşınmazlarını, satmaktadır. Türk Telekom’un mülkiyetinde bulunan taşınmazlar imtiyaz sözleÅŸmesine aykırı bir biçimde el deÄŸiÅŸtirmektedir. Türk Telekom baÅŸta Bursa, Bolu, Samsun, Trabzon ve Adana vs.. olmak üzere bir takım arsaları, ihale yöntemiyle, SAHÄ°BÄ°NDEN SATILIK ARSA ÅŸeklinde gazete ilanları ile satışa çıkarmaktadır. Söz konusu ilanlarda Türk Telekom’un hiçbir logosu ya da ismi geçmemekte, fakat ihale adresleri ve telefonları Türk Telekom’un idari binaları çıkmaktadır. Türk Telekom’un arsa satışları imtiyaz sözleÅŸmesinin 3 ve 38. maddelerine açıkça aykırıdır.
 13.  Türk Telekom’un baÅŸta Ä°mtiyaz ve Hisse devir SözleÅŸmeleri olmak üzere, özelleÅŸme sürecinde imzalanan diÄŸer sözleÅŸmelerde belirtilen hususların kontrolü ve denetimi, etkin, yeterli ve hukuki bir biçimde yapılmamaktadır. Bu konuda bir ÅŸeffaflık bulunmamaktadır. Özellikle; Türk Telekom’u alan ÅŸirketin (OJER TELEKOM) baÅŸta imtiyaz ve hisse devir sözleÅŸmeleri olmak üzere,  imzalanan diÄŸer sözleÅŸmelere, iÅŸ planlarına ve taahhütlerine uygun hareket edip, etmediÄŸi tam bir muammadır. Kamu adına hisse devir, imtiyaz ve diÄŸer sözleÅŸmeleri denetlemesi gereken kurumlar ve kurullar, söz konusu denetimlerini etkin ve yeterli bir biçimde kamu yararı açısından, yapmamaktadırlar. 
SONUÇ VE Ä°STEK:
 1.  A) Danıştay 13. Dairesinin; özelleÅŸen Türk Telekom Yöneticisinin 14.11.2005 tarihinde Türk Telekom Ä°mtiyaz SözleÅŸmesinin 38/2. maddesine koymuÅŸ olduÄŸu ÅŸerhin, 03.05.2006 tarih ve E.2006/164 sayılı karar ile yürürlüÄŸünün durdurulduÄŸu, yürütmeyi durdurma kararının idareye tebliÄŸinden sonraki 30 gün içerisinde, ÅŸerhsiz yeni bir sözleÅŸme imzalanması gerekirken, aradan geçen 5 yıla yakın süre içerisinde, hali hazırda imzalanmayıp CumhurbaÅŸkanlığı Devlet Denetleme Kurulunca da bu hususun tespit edilmesiyle, Türk Telekom Ä°mtiyaz SözleÅŸmesinin taraflarca uyuÅŸma ile imzalanmadığı özellikle tarafların sözleÅŸmenin 38. maddesi ile ilgili uyuÅŸmazlık içinde bulunduÄŸu duraksamaya meydan vermeyecek ÅŸekilde ortadadır. Türk Telekomünikasyon Kurumunun (BU GÜNKÜ ADIYLA BTK) 31.10.2005 tarih 2005/772 sayılı kararıyla “ Danıştay’ın düÅŸüncesinin tamamına uyulması kaydıyla söz konusu imtiyaz sözleÅŸmesinin imzalanması ” yönünde verdiÄŸi karara, icranın aykırı hareket ederek ÅŸerhli sözleÅŸmeyi, özelleÅŸen Türk Telekom’a imzalattığı ÅŸüphesizdir. Tüm bu süreç irdelendiÄŸinde, Ä°mtiyaz SözleÅŸmesinin, usule uygun imzalandığını ve taraflarca uzlaÅŸarak yürürlüÄŸe girdiÄŸi söylenemez. Açık bir biçimde imtiyaz sözleÅŸmesi sakat bir biçimde imzalanmıştır. Hali hazırda da yürürlüktedir. Yine, Danıştay 13. Dairesinin 13.12.2006 tarih ve E.2006/164 K. 2007/4733 sayılı kararı da, tebliÄŸinden 30 gün içerisinde uygulanması gerekirken,  taraflarca hali hazırda uygulanmamıştır. Sakat bir biçimde, Danıştay’ın ve Türk Telekomünikasyon Kurumunun (yeni adı BTK) görüÅŸlerine aykırı bir biçimde, uyuÅŸmazlıkla ve tarafların mutabakatı olmadan imzalanan sözleÅŸme, yok hükmündedir hali hazırda yürürlükte olması hukuka aykırıdır ve iptal edilmesi gerekir.
 B) Sakat SözleÅŸmenin yürürlüÄŸe girmesi ile bu sakat ve yok hükmünde olan sözleÅŸmenin 3. ve yine mutabakat saÄŸlanmayan 38. maddesi hükümlerini ihlal ederek, Türk Telekom’un kamuda iken sahibi olduÄŸu taşınmazları, özelleÅŸtirmeden sonra satan, Türk Telekom’un kamunun mülkiyetine müdahale ettiÄŸi ve mülkiyeti sonlandırdığı, Türk Telekom’un mülkiyetinin özelleÅŸen ÅŸirkete verilmediÄŸi aksine, iÅŸletme hakkının devredildiÄŸi düÅŸünüldüÄŸünde, imtiyaz sözleÅŸmesinin 3 ve 38. maddesinin hükümlerinin ihlal edildiÄŸi ÅŸüphesizdir.
C) Yine Ä°mtiyaz SözleÅŸmenin 46. maddesinin ve Danıştay 13. Dairesinin 13.12.2006 tarih ve E.2006/164 K. 2007/4733 sayılı kararının, ULUSLARASI TÄ°CARÄ° TAHKÄ°M HUKUKUNDA BÄ°R BAÄžLAYICILIÄžI OLMADIÄžI, ÅžERHÄ°N HALÄ° HAZIRDA YÜRÜRLÜKTE OLDUÄžU, DANIÅžTAYIN; KESÄ°NLÄ°KLE GEREK ULUSLARARASI, GEREKSEDE ULUSAL TAHKÄ°ME UYGUN GÖRÜÅž BÄ°LDÄ°RMEDİĞİ, GÖZ ÖNÜNDE TUTULDUÄžUNDA, YÄ°NE O TARÄ°HTEKÄ° TÜRK TELEKOMÜNÄ°KASYON KURUMUNUN (BU GÜNKÜ ADIYLA BTK), DANIÅžTAY GÖRÜÅžÜNÜ AYNEN BENÄ°MSEDİĞİ VE TAHKÄ°M Ä°ÇEREN BÄ°R SÖZLEÅžME DÜZENLEMEDİĞİ DÜÅžÜNÜLDÜÄžÜNDE, TÜRK TELEKOM Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N, ÖZELLÄ°KLE DOLAYLI BÄ°R ÅžEKÄ°LDE ULUSLARARASI TAHKÄ°MÄ° KAPSAYACAK BÄ°R ÅžEKÄ°LDE VE ÅžERHLÄ° BÄ°R BÄ°ÇÄ°MDE YABANCI KÖKENLÄ° YATIRIMCI KURUM VE KURULUÅžLARLA Ä°MZA EDÄ°LMESÄ°, KAMU YARARINA VE ÇIKARINA AÇIKÇA AYKIRI OLDUÄžU GÄ°BÄ°, AÇIK BÄ°R HUKUKA AYKIRILIK’TA TAÅžIMAKTADIR. SÖZLEÅžMENÄ°N 46. MADDESÄ° ULUSLARARASI ANTLAÅžMALAR NEDENÄ°YLE, FÄ°Ä°LÄ° YOL ANLAMINDA BU GÜNKÜ ÅžARTLARDA HÜKÜMSÜZDÜR, YÜRÜRLÜLÜÄžÜ VE UYGULANABÄ°LÄ°RLİĞİ BULUNMAMAKTADIR.
 D) Tüm bu somut uygulamalardan, yine yok ve sakat hükmünde olan sözleÅŸmenin 40. maddesindeki denetim yetkisinin etkin ve yeterli bir biçimde kullanılmadığı nesnel bir gerçek olarak ortaya çıkmaktadır.
YUKARIDAKI SOMUT, NESNEL HUKUKA AYKIRILIKLAR NEDENÄ°YLE TÜRK TELEKOMÜNÄ°KASYON KURUMU (BU GÜNKÜ ADIYLA BTK) Ä°LE ÖZELLEÅžEN TÜRK TELEKOM ARASINDA Ä°MZALANAN 14.11.2005 TARÄ°HLÄ° TELEKOMÜNÄ°KASYON HÄ°ZMETLERÄ°NÄ°N YÜRÜTÜLMESÄ°NE Ä°LÄ°ÅžKÄ°N Ä°MTÄ°YAZ SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N, YÄ°NE AYNI SÖZLEÅžMENÄ°N 39. MADDESÄ° HÜKÜMLERÄ° UYARINCA KAMU YARARI VE ÇIKARI GEREĞİ TEK TARAFLI FESHÄ°NÄ°,
 2.  A) 14.02.2002 tarihli, özelleÅŸmeden önce Türk Telekom’la yapılan görev sözleÅŸmesinin 4. maddesi uyarınca Türk Telekom özelleÅŸtikten sonra hisse devrinden iki ay içinde görev sözleÅŸmesinin, imtiyaz sözleÅŸmesine dönüÅŸtürülmesi zaruridir. Hisse devri ile eÅŸ zamanlı imzalanarak yürürlüÄŸe giren imtiyaz sözleÅŸmesi usule uygun imzalanmadığından ve Ä°mtiyaz sözleÅŸmesine konan ÅŸerhle ilgili, Danıştay 13. Dairesinin 03.05.2006 tarihli yürütmeyi durdurma kararı ve 13.12.2006 tarih ve E.2006/164 K. 2007/4733 sayılı Ä°ptal kararının da gerekleri yerine getirilmediÄŸinden, sözleÅŸmenin tamamı sakattır yok, hükmündedir. 24 AÄŸustos 2005 tarihli hisse satış sözleÅŸmesinin hisse satışının tamamlanması baÅŸlıklı 5. maddesinde “Ä°mtiyaz SözleÅŸmesi, Telekomünikasyon Kurumu ve Åžirket (Türk Telekom) arasında usulüne uygun olarak imzalanacaktır.” Denmektedir. Yine Hisse Satış SözleÅŸmesinin tamamlanma ile ilgili 5. maddesinde aynen; “Tamamlanma gerçekleÅŸtiÄŸinde; bütün Tamamlanma iÅŸlemlerinin Tamamlanma Tarihinde aynı anda gerçekleÅŸtiÄŸi kabul edilir ve hiçbir devir veya teslim, bütün Tamamlanma iÅŸlemleri iÅŸbu Madde 5’de düzenlendiÄŸi ÅŸekilde tamamlanmadıkça tamamlanmış olarak kabul edilmez” denilmektedir.  Ä°mtiyaz sözleÅŸmesi usule uygun imzalanmamıştır, yok hükmündedir. Dolayısıyla, hisse satış sözleÅŸmesinin unsurları tamamlanmadan, yerine getirilmeden, hisse devir sözleÅŸmesi imzalanarak, Türk Telekom’un %55 hissesi Ojer Telekomünikasyon A.Åž. devredilmiÅŸtir. Yani Türk Telekom’un %55 hissesinin Ojer Telekom’a devri usulsüzdür. Hisse devir sözleÅŸmesinden sonra, usule uygun imtiyaz sözleÅŸmesi imzalanmadığından dolayı, imtiyaz sözleÅŸmesiz telekomünikasyon hizmeti de verilemeyeceÄŸine ve yine hisse satış sözleÅŸmesinin 5. maddesindeki unsurlar da düÅŸünüldüÄŸünde, hisse satış sözleÅŸmesinin unsurlarının da tamamlanmadığı, hisse satış sözleÅŸmesinin baÅŸta 5. maddesi olmak üzere, satış sözleÅŸmesinin hükümlerine aykırı hareket edildiÄŸi somut bir hukuki gerçektir. Yukarıdaki gerek imtiyaz sözleÅŸmesine, gerekse satış sözleÅŸmesine, diÄŸer sözleÅŸmelere ve diÄŸer hukuka aykırılıklar nedeniyle, 14.11.2005 tarihinde BaÅŸbakanlık Hazine MüsteÅŸarlığı veya MüsteÅŸarlıktan sorumlu bakanlık Ä°le Türk Telekom’un hazineye ait %55 hissesini devir alan, Lübnan merkezli Ojer Telekomünikasyon A.Åž. arasında imzalanan, hisse devir sözleÅŸmesi de sakatlanmaktadır ve hukuka aykırı duruma düÅŸmektedir. 
 6) Yine icranın Türk Telekom Ä°mtiyaz SözleÅŸmesinin içeriÄŸinde herhangi bir hukuki yetkisinin olmamasına raÄŸmen, tüm yetkinin düzenleyici bir üst kuruluÅŸ olan Türk Telekomünikasyon Kurumunda (BU GÜNKÜ ADIYLA BTK) bulunmasına raÄŸmen, imtiyaz sözleÅŸmesinin ÅŸerhli bir biçimde icra tarafından özelleÅŸen Türk Telekom yetkilisine imzalatılması bir yetki gasbı olduÄŸu gibi, yukarıda detaylı ve kapsamlı bir ÅŸekilde açıklanan, sakatlanan ve butlan duruma düÅŸen taraflarca imzalanmış bulunan eÅŸzamanlı ve zincirleme sözleÅŸmelere göre, Türk Telekom hisselerinin Ojer Telekom’a devredilmesi açıkça hukuka aykırıdır.
C) Yine; gerek Danıştay görüÅŸünde, gerekse de Türk Telekomünikasyon Kurumunun (BU GÜNKÜ ADIYLA BTK) benimsediÄŸi imtiyaz sözleÅŸmesinde, tahkim öngörülmediÄŸi halde, dolaylı olarak, özellikle uluslararası tahkimin önünü açacak bir ÅŸekilde Hisse Devir SözleÅŸmesi imzalanması kamu yararına, kamu çıkarına ve hukuka aykırıdır. 
14.11.2005 TARÄ°HÄ°NDE HAZÄ°NE MÜSTEÅžARLIÄžINCA VEYA MÜSTEÅžARLIÄžIN BAÄžLI OLDUÄžU BAKANLIKLA, OJER TELEKOMÜNÄ°KASYON A.Åž. ARASINDA Ä°MZALANAN, TÜRK TELEKOM’UN HAZÄ°NEYE AÄ°T %55 HÄ°SSESÄ°NÄ° OJER TELEKOM’A DEVREDEN, HÄ°SSE DEVÄ°R SÖZLEÅžMESÄ°NÄ°N, YUKARIDA AÇIKLANAN SOMUT, NESNEL HUKUKA AYKIRILIKLAR NEDENÄ°YLE VE KAMU YARARI VE ÇIKARI NEDENÄ°YLE TEK TARAFLI FESH EDÄ°LMESÄ°NÄ°,
 3. HER TÜRLÜ TÜM MADDÄ° VE MANEVÄ° YASAL HAKLARIMI SAKLI TUTARAK ARZ VE TALEP EDERÄ°M.
AD SOYAD                                    
 ADRES: 
 Ä°ÅŸbu dilekçe 05.10.2010 Tarihinde 8 sayfa olarak GereÄŸi için Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumuna, BaÅŸbakanlık Hazine MüsteÅŸarlığına, Bilgi için ise UlaÅŸtırma Bakanlığına posta ile iadeli taahhütlü olarak gönderilmiÅŸtir. 
 GEREĞİ VE DAÄžITIM:
Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumu.
BaÅŸbakanlık Hazine MüsteÅŸarlığı ve BaÄŸlı OlduÄŸu Bakanlık.
 BÄ°LGÄ° Ä°ÇÄ°N:
Ulaştırma Bakanlığı.

Telekomcular DerneÄŸi
Bu Haber 6365 defa okunmuÅŸtur.
CUMHURÄ°YET BAYRAMIMIZ KUTLU OLS
ZAFER BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
Ä°FTARA DAVET
SÄ°TEMÄ°ZE KÄ°M SALDIRDI
TTSSYV´NA AÇIK MEKTUP
Ä°YÄ° KÄ° KATILMIÅžIM DEDÄ°RTEN
NAŞİDE GÖKBUDAK KONUĞUMUZ
KUTLU OLSUN....
ŞİİRDE BULUŞALIM
MESLEK HARİTASI ÇALIŞTAYINA K
NAŞİDE GÖKBUDAK KONUĞUMUZ OL
UNUTULMAZ BÄ°R GÃœN
8. KÄ°TAP GÃœNÃœMÃœZÃœN KONUÅžMA
KADINLAR GÃœNÃœMÃœZ KUTLU OLSUNâ
BYS´DEN ALACAKLI OLABİLİRSİN
KADIN ve EDEBÄ°YATI TARTIÅžACAÄž
BAÅžKANIMIZIN YENÄ° YIL MESAJI
2018´İN İLK KİTAP GÜNÜ 6 O
TELGRAFÇI HAMDİ´Yİ ANIYORUZ
MEVLÄ°D KANDÄ°LÄ°NÄ°Z KUTLU OLSU
BU KATEGORÄ°DEKÄ° DÄ°ÄžER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!