DİLEKÇE KABUL ETMEMEK;
Derneğimizi arayan bazı arkadaşlar, bazı Türk Telekom il Müdürlüklerinde dilekçelerin kabul edilmediğini ifade ettiler.
Anayasamızın, dilekçe hakkını düzenleyen 74. maddesinde, "Vatandaşlar, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, yetkili makamlara ve Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne yazı ile başvurma hakkına sahiptir. Kendileriyle ilgili başvurmaların sonucu, dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirilir" denilmektedir.
Yani dilekçe vermek “Anayasal bir haktır”. Dilekçeye cevap vermek de “Anayasal Yükümlülük”
Hiçbir kişi, hiçbir kurum, kendisini yasalardan üstün göremez.
Yine bazı illerde, iki nüsha olarak düzenlenen dilekçenin ikinci nüshasına, dilekçeyi kabul eden memurların , gelen evrak kayıt numaralarını ve kabul tarihini yazmadıklarını, dilekçeyi teslim attıklarına dair imza atmadıklarını bildirdiler.
Biz , dilekçeyi kabul etmedikleri söylenen illerin üst düzey yöneticileri ile görüştük öyle bir şey olmadığını, bazı memurların yanlış uygulaması olabileceğini ifade ettiler.
Bundan sonra bu tür olaylarla karşılaşılmayacağını umuyoruz.
Dilekçelerinizin kabul edilmemesi halinde, İl Müdürleriyle görüşün. Tüm uğraşlarınıza rağmen dilekçeniz kabul edilmezse, dilekçenizi kabul etmediklerine dair yazı alın.
Aldığınız yazıların bir örneğini bize fakslayın.
Dilekçelerinizi de İadeli Taahhütlü olarak ilgili Türk Telekom birimine gönderin.
Size verilen PTT alındısındaki barkod numarası aracılığı ile dilekçenizin teslim edilip edilmediğini www.ptt.gov.tr adresinden sorgulayın. Alındıyı ve internetten indireceğiniz teslim bilgisini muhafaza edin. Dilekçenize teslim tarihinden 60 gün geçtikten sonra cevap almamışsanız davanızı açabilirsiniz.
|