7. KİTAP GÜNÜ 3 ŞUBATTA BEKLİYORUZ. KADIN VE EDEBİYATI TARTIŞACAĞIZ....
 
MÜŞTERİ EĞİLİMLERİ.MÜŞTERİ EĞİLİMLERİ.

Tarih: 2010-11-12

TELEKOMÜNİKASYON’DA MÜŞTERİ EĞİLİMLERİ.
BTK Sektörel Araştırma ve Strateji Dairesi Başkanlığı güzel bir çalışmaya imza atmış: Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Eğilimleri.
Bu araştırma raporuna göre;
Sabit Telefon Abone Sayısı 2004’de 19,2 Milyon iken, 2010’un 2. çeyreğinde (2010/6) 16,2 Milyona düşmüş.
2007 Yılında Konutların %72’sinde sabit telefon varken bu oran 2010’da  %56,1’e inmiş.
Sabit Telefonlardan 2010 yılı ilk 6 aylık dönemde en çok aranan kısa numara 163 (Telekom Borç Sorma) oldu.Bunu, 121 (Telefon Arıza), 11818 (AssitTT Bilinmeyen Numanlar Servisi), 11811 (Türk Telekom Rehber) ve 112 (Acil Servis) takip etti.
Diğer operatörlerden çeşitli yöntemlerle hizmet alan Sabit Telefon Kullanıcı sayısının 1.324.022’e ulaştığı anlaşılmıştır.
BTK’nın Yaptığı Tüketici Anketi Sonuçlarına göre; deneklerin %60’ı Türk Telekom’a daha önce şikayette bulunduğunu ifade etmiş. Şikâyette bulunanların %37’si fatura ile ilgili şikâyetlerini dile getirirken, %20’si tarife paketleri, %15’i ise hizmet kalitesi ile ilgili şikâyette bulunduklarını iletmişlerdir. Tüketicilerin hizmet aldıkları işletmeciye şikâyette bulundukları diğer konular müşteri hizmetleri, kampanyalar ve diğer şikâyetler olarak sıralanmaktadır.
Şikayette Bulunanların yalnızca  %16’sı şikayetinden sonuç aldığını ifade ederken %84’ü şikayetinden bir sonuç alamadığını düşünüyor.
 2004’de %53 olan Mobil Telefon Sahipliği oranının, 2010’da %90,5’e çıktığı anlaşılmaktadır.
2010 Yılında 3G abone sayısının 11,4 Milyona ulaştığı anlaşılmıştır.
2004’de 20 milyon dakika olan GSM görüşme trafiği 2010’da 119,2 Milyon Dakikaya ulaşmıştır.
Mobil Telefonlardan daha çok 112, 155,110 gibi ücretsiz kısa servislerin arandığı anlaşılmıştır.
Raporda, GSM telefonlarından %28,2 sinin numarasının taşındığı  belirtiliyor.
GSM abonelerinin %37’si çeşitli şikayetlerde bulunmuş.
GSM abonelerinin şikayet konularında da ilk sırayı fatura şikayetleri almakta (%23) onu tarife (%22)Kmapanya (%17) ve Hizmet Kalitesi (%15) takipetmekte..
Bilgisayar kullanım oranları, internet sahipliği vb. bilgilerin de yer aldığı, sektörün sorunları üzerinde düşünen herkesin okuması gereken bu araştırmaya ulaşmak için TIKLAYINIZ

 

Bu Haber 1820 defa okunmuştur.
BİLİŞİMİN EN İYİLERİ
OGER 22 MİLYAR TEMETTÜ ALDI
SİBER ZORBALIK YAYGINLAŞIYOR
NETAŞ´IN 50. YILI
TURKCELL UKRANYANIN 4G İHALESİNE
TURKCELL DİYALOG MÜZESİNE ÖDÜL
CEP VE İNTERNETTE YENİ DÖNEM
TURKCELL’İ ALKIŞLIYORUZ.
GSM OPERATÖRLERİNE KIYAK MI?
GSM OPERATÖRLERİ VERGİ Mİ KAÇIRI
2017´DE DURDURULAN SİBER SALDIRI
BTK ve TÜRKÇE DUYARLILIĞI
PARMAK İZİ DE ÇALINABİLİYOR
KOBİLER VE BİLİŞİM KONGRESİ
BAŞLANGIÇ ÇOK İYİ! PEKİ, SONRASI
TURKCELL FAİZSİZ BANKACILIĞA GİR
ŞİFRENİZİ GÜVENLİ Mİ SANIYORSUNU
VODAFONE´DA AKILLI ŞEBEKE
VODAFONE´UN İŞGÜZARLIĞI MI?
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!