Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
EN ÇOK REKLAM VEREN FİRMALAREN ÇOK REKLAM VEREN FİRMALAR

Tarih: 2011-01-25

2010 YILININ EN ÇOK REKLAM VEREN FİRMALARI.

Medya Takip Merkezi’nin (MTM), 2010 yılında 12 TV kanalında yaptığı reklam ölçümlemesine göre, televizyonda yayınlanan reklam sürelerinde yüzde 13 oranında artış yaşandı. MTM verilerine göre , yılın en çok reklam veren kurumu Unilever,  en çok reklam yatırımı yapılan marka ise Turkcell.

Reytingi yüksek 12 TV kanalı üzerinden yapılan reklam ölçümlemesine göre; 2010 yılı boyunca 2 bin 178 marka, toplam 3 milyon 2 bin 685 reklam spotunu 18 bin 77 saat boyunca, ekranlar aracılığıyla tüketicilere sundu.

MTM’nin hazırladığı 2010 yılı TV reklam raporuna göre, geçtiğimiz yıl TV mecrasına en çok reklam veren kurum, Unilever oldu. 24 markası için verdiği reklamlar ile ekranlarda sıkça yer bulan kurum, yıl boyunca toplam 144 bin 91 reklam spotunu, 768 saat boyunca hedef kitlenin ilgisine sundu. En çok reklam yatırımı yaptığı ilk beş markası ise sırasıyla Knorr, Cif, Algida Magnum ve Lipton oldular. Unilver’in reklamları önceki yıla oranla yüzde 24 düşmesine rağmen, en çok reklam veren firmalar arasında birinci sırada yer alması dikkat çeken bir diğer gelişmeydi.

Aynı araştırma raporuna göre; en çok reklam yatırımı yapan ikinci firma ise Turkcell İletişim Hizmetleri oldu. Bir yıllık süreçte toplam 84 bin 422 reklam spotuyla ekranlarda yer bulan kurumun reklamları 753 saat boyunca hedef kitleyle buluştu.

Yılın en fazla reklam veren üçüncü şirketi, 674 saatlik reklamla hedef kitlenin karşısına çıkan Procter&Gamble oldu. Firma, spot adedine göre ise ikinci sıraya yerleşti. Yıl boyunca 12 markası için verdiği reklamlar ile tüketicinin karşısına çıkan Procter&Gamble’ın en çok reklam yatırımı yaptığı ilk üç markası ise sırasıyla İpana, Ariel ve Prima oldular.

2010 yılında en çok reklam veren kurumlar

1. Unilever
2. Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş
3. Procter & Gamble
4. Reckitt Benckiser
5. Vodafone Communication
6. Türk Telekom
7. Ülker
8. TT & Tim İletişim Hizmetleri
9. Eti Gıda
10. Coca Cola Company
11. İş Bankası
12. Hayat Kimya
13. Garanti Bankası A.Ş
14. Akbank T.A.Ş
15. Doğan Yayın Holding

Yılın en çok reklam yatırımı yapan markaları ise Telekomünikasyon markaları oldu.
MTM Medya Takip Merkezi’nin raporuna göre, ekranlarda en çok boy gösteren marka, Turkcell oldu. Reklamlarında ünlü kullanımıyla da büyük dikkat çeken Turkcell, yıl boyunca Gülse Birsel, Şahan Gökbakar, Engin Günaydın, Gani Müjde, Sarp Apak, Deniz Kurtoğlu, Deniz Arman, Osman Müftüoğlu, Yetkin Dikiciler ve Pascal Nouma-Serdar Ortaç ikilisi ile hedef kitlesine seslendi.

Yılın en çok reklam veren ikinci markası ise Turkcell ile kıyasıya rekabet eden Vodafone’du. 2010 yılı boyunca 12 TV kanalında toplam 80 bin 842 reklam spotu ile boy gösteren markanın ekranlarda kalma süresi ise 649 saati buldu. Ünlü desteğinden en çok yararlanan markalar arasında yer alan Vodafone, yıl boyunca Şafak Sezer, Orhan Gencebay, Athena, Hakkı Devrim, Halit Akçatepe ve Tugay Kerimoğlu’nun rol aldığı reklam versiyonlarıyla ekranlarda sıkça boy gösterdi.

2010 yılının en çok reklam veren üçüncü markası, toplam 350 saatlik reklam ile tüketicinin karşısına çıkan Avea oldu. Avea’nın 2009 yılına göre reklam yatırımını yüzde 89 arttırması yılın dikkat çeken gelişmeleri arasında kayda geçti.

2010 yılında en çok reklam veren markalar

1. Turkcell
2. Vodafone
3. Avea
4. Kosla
5. Türk Telekom
6. TTNet
7. Calgon
8. Coca Cola
9. Arçelik
10. Bosch
11. İstikbal
12. Colgate
13. İş Bankası
14. Casper Computer
15. Dettol

Bu sıralamada ilginç olan ilk 6 firmadan 5’inin Telekomünikasyon firması olması, bunun 3’ünün de TÜRK TELEKOM Grubuna ait firmalar olması.
Kısacası 2010’da da en büyük reklam veren TÜRK TELEKOM idi.Tüm bunların yanında, ölçümün reytingi yüksek kanallarda yapıldığı, TÜRK TELEKOM’un ise reytingi düşük olan kanallara da (TRT-2,3,4,5,6-ÜLKE TV-BEYAZ TV- KANAL 24-MELTEM TV vs) çok yoğun bir şekilde reklam verdiği dikkate alındığında, Türk Telekom’un medya üzerindeki etkinliği daha fazla anlaşılır.


Bu Haber 4433 defa okunmuştur.
2,5 YILDIR TELEFON BEKLİYOR
TÜRK TELEKOM HAKKINDA ARAŞTIRMA
DERENİN TAŞI, DERENİN KUŞU
TELEKOM´DAN YÖNETİM DEĞİŞ
TÜRK TELEKOM İÇİN SÜRE İSTEDİLER
FET֒NÜN TÜRK TELEKOM DAVASINDA
TÜRK TELEKOM; GÖZ GÖRE GÖRE GELE
TÜRK TELEKOMDA KADER GÜNÜ
DEVLET TELEKOM’A EL KOYSUN İSTİY
BAŞBAKAN: TELEKOM´A MÜDAHALE EDE
ULAŞTIRMA BAKANI; TT EL DEĞİŞTİR
TELEKOMUN HİSSE YAPISI
KAREL İLE T.TELEKOM ARASINDA İŞB
KURUMLAR VERGİSİNDE TELEKOMUN AD
TELEKOM`DA BORÇ KRİZİ ÇALIŞAN KR
TÜRK TELEKOM’U GERİ ALACAK MISIN
TÜRK TELEKOM DA KİMLER KAZANIYOR
ORGANİZASYON DEĞİŞİKLİĞİNE ELEŞT
YÖNETİCİLERE EMEKLİLİK TEŞVİKİ
T.TELEKOM´DA BÜYÜK DEĞİŞİKLİK
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!