DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
444 ÇİLESİNE SON444 ÇİLESİNE SON

Tarih: 2011-05-14

444’LÜ NUMARALARI ARARKEN BEKLEMEYE SON.
Dakikalarca çalan ve bir türlü açılmayan telefonlar. “Şuanda tüm müşteri temsilcilerimiz başka müşterilerimize hizmet vermektedir. Lütfen beklemeye devam edin, hattan ayrılmayın” anonsları. Sona eriyor.
 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), vatandaşa saç baş yolduran çağrı merkezlerinin müşterilerini uzun süre telefonda bekletmesine "dur" dedi. BTK'nın çağrı merkezlerinin hizmet kalitesiyle ilgili yayımladığı uygulama tebliğine göre hatları arayan vatandaşlar, ilk olarak cevap veren sesli yanıt sisteminde en fazla 45 saniye bekleyecek. Bu süreye arayan kişiye ait bilgilerin doğrulanması dahil olmayacak ancak reklamlar bu süre içerisinde geçerli olacak. Sorunun çözümü için gidilmesi gereken alt mönüye geçiş ise en fazla 20 saniye sürecek. Yani bir kişi müşteri hizmetlerini aradığında en fazla 1 dakika 5 saniye sonra müşteri temsilcisiyle görüşecek. BTK'nın düzenlemesinde belirlenen bu üst sınır bütün aramalarda sonuna kadar kullanılırsa işletmeci ceza alacak. Çünkü, bir elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecinin müşteri hizmetlerini veren çağrı merkezine yapılan tüm aramalarının yüzde 85'ine en fazla 20 saniye içinde cevap vermesi gerekiyor.
CEZA UYGULAMASI
Yani işletmelerin bu ortalamayı tutturabilmesi için, müşteri
hizmetlerinin
aboneyi ortalama 20 saniye içinde müşteri temsilcisine ulaştırması gerekiyor. Tebliğde ayrıca vatandaşların şikâyetlerinin çözüm süreleri de belirlendi. Tebliğe göre vatandaş sorunun çözümü için haftalarca beklemeyecek. Vatandaşın sorunu 11 ile 54 saat arasında giderilecek. Sorunun çözümü için verilen süreleri tutturulamama oranı yüzde 10'u aşarsa işletmeciye ceza uygulanacak.

 
Bu Haber 1445 defa okunmuştur.
DÜNYA TELEKOMÜNİKASYON GÜNÜ
AKILLI KÖYÜN HAYALCİ KADINI
WannaCary VİRÜSÜNE ESİR OLMAYIN
SİBER SALDIRILARA DİKKAT
TÜRKİYE VE 73 ÜLKEYE SİBER SALDI
WHATSAPP KAPANACAK SÖYLENTİSİ
İNTERNETTE GECE KOTASI YOK ARTIK
GELECEĞİ YAZAN KADINLAR PROJESİ
BTK UYARDI... AMAN DİKKAT!
AVM´LERDE SMALLCELL DÖNEMİ
TT. BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ BİRLEŞİYO
FACEBOOK VE ZİHİN OKUMA TEKNOLOJ
EMO 2016 RAPORU
İLGİNÇ BİR RÖPORTAJ
EPDK´DAN SİBER SALDIRILAR
4,5G´ DE YERLİLİK KRİTERLERİ
4,5 G 1 YAŞINDA YERLİLİK NE ALEM
WHATSAPP BU TELEFONLARDA ÇALIŞMA
BİLİŞİM VADİSİ 100 BİN KİŞİYE İŞ
TRT MÜLAKATI TBMM GÜNDEMİNDE
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!