Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
SMS DE ABD'Yİ GEÇMİŞİZ!SMS DE ABD'Yİ GEÇMİŞİZ!

Tarih: 2011-05-31

SMS BAĞIMLISI TÜRKLER ABD'Yİ GERİDE BIRAKTI.

E-posta ve sosyal paylaşım ağlarının yaygınlaşmasıyla çeşitlenen mobil iletişim kanallarının, kısa mesajın popülerliğini etkilemediğini belirten Deloitte’un raporuna göre Türkiye, yurtdışında SMS kullanımında dünya ortalamasını aştı.
Deloitte’un “Global mobil tüketici araştırması 2011: Mobil iletişimde fırsatlar” raporu, kısa mesaj servisinin (SMS) tüm dünyada hâlâ en popüler mobil iletişim yöntemi olduğunu ortaya koydu. 15 ülkede 30 bin 454 katılımcının yer aldığı anketle mobil cihazların Türkiye’deki ve dünyadaki kullanımını inceleyen raporda, cihaz sayısı ve çeşitliliğinin artışıyla birlikte kullanıcıların en önemli talebinin uygun fiyatlandırma olduğu belirtildi. Raporda, Wi-Fi kullanımının yükselişine karşın kısa mesajların yoğun şekilde kullanılan bir mobil iletişim yöntemi olmayı sürdürdüğüne yer verildi.

YÜZDE 70’İ GÜNDE EN
AZ BİR SMS ATIYOR
Türkiye’nin yurtdışında SMS kullanma konusunda da dünya ortalamasının üzerinde bulunduğu ifade edilen raporda, yurtdışında cep telefonu kullananların yüzde 70’inin her gün en az bir SMS gönderdiği kaydedildi. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 25’i günde bir defa SMS göndeririken (veya alırken), bu oran ABD’de yüzde 15 seviyesinde gerçekleşti. Yurtdışındayken ise ABD için yine yüzde 15’i geçmeyen “günde bir defa SMS kullanımı” Türkiye’de yüzde 30’u aştı. Çin ve Hindistan’da kullanıcıların yüzde 80’inden fazlasının günde en az bir SMS alırken veya gönderirken, İngiltere’de yüzde 70’e varan bu oran, Türkiye’de yüzde 56 oldu. Türkiye’nin özellikle yurtdışındayken SMS kullanımında gelişmiş ülkelere attığı farkta “yüksek roaming” ücretlerinin de etkisi olduğu belirtiliyor.

‘PAZARLAMADA EN YÜKSEK POTANSİYEL TÜRKİYE’DE’
Katılımcılara ‘’cep telefonlarında gördükleri reklamlara nasıl tepki verdiklerinin’’ sorulduğu araştırmada, İngiltere’deki kullanıcıların en az tepki veren grup olduğu kaydedildi. Türkiye ve Brezilya ise reklamı yapılan ürün veya hizmeti satın alma açısından tüm ülkeler arasında ilk sırada yer aldı. Her gün ortalama bir reklam kısa mesajı alan mobil kullanıcı oranı Türkiye’de yüzde 31 iken, ABD’de yüzde 13, İngiltere’de ise yüzde 5 oldu. Mobil pazarlamanın potansiyelinin de değerlendirildiği raporda, Türkiye, bu yönde potansiyeli en yüksek pazarlar arasında görülüyor.



HT HABERTÜRK
Bu Haber 1297 defa okunmuştur.
PTT´DEN TARİHİ MASA AÇIKLAMASI
VODAFONE VAKFI DÜŞ ORTAKLARI ARI
PTT PERSONELİ HAKLARINDA İYİLEŞT
İNTERNETİ ÇALINAN OKUL ÇARESİZ
PTT ve KABLONET´E SORULAR
KOBİLERİN KURTARICISI: VERİ MERK
PTT MEMURLUĞUNDAN FETÖ KAYMAKAML
33 TELEKOM ÇALIŞANINA GÖZALTI
PTT İHALELERİNDE SORULAR
PTT´DEN MUHTEŞEM HIZ
İSLAM AHLAKI ve SANAL ALEM
WHATS-APP ÜCRETLİ Mİ OLUYOR
MOBİL BAYRAMLAŞMA
5 G´DE TÜRKİYE İMZASI DA OLACAK
ALLAH´IM SANA YAKARIYORUZ
ZAFER BAYRAMINDA UTANMAK
KAMU KURUMLARINDAKİ ETİK İHLALLE
ÖDÜLLER ÖDÜL MÜ?
PTT´NİN AÇIKLAMASI
PTT´DE YOLSUZLUKLAR ZİNCİR
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!