Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
TELEKOM’UN HIZLI(!) HİZMETİTELEKOM’UN HIZLI(!) HİZMETİ

Tarih: 2011-08-17

 TÜRK TELEKOM’DAN HIZLI(!) HİZMET.
Sayın A.Yener CABBAR Samsun’da yayınlanan HALK Gazetesinin Köşe yazarı. Bir Müşteri olarak Telekom’dan şikayetçi… Akıcı üslubu ile başından geçenleri, iki gün üst üste köşesinden anlatmış. A.Yener CABBAR’ın başından geçenleri kendi kaleminden okumak isterseniz, Buyurun…
TELEKOM O 'HEMEN' SÖZÜNÜ YA KALDIRMALI YA ÖNLEMİNİ ALMALI.
A.Yener CABBAR.
Dün köşe yazım yayınlanmadı.. Bu hata benden olduğu  kadar da 'Telekom'dan da...
Evet evet, Telekom'dan..
Benim hatam, evimdeki internet kullanım ücretini gününde yatırmamak..  Telekom'un hatası ise bu teknoloji çağında, 'hızlı ve anında hizmeti'  gündüz, gece fark etmeden verememesi..
Şimdi anlatacağım olaydan sonra Telekom bana göre 'Hemen açılacak'  sözünü o ekrandan da, sloganlarından da kaldırmalı..
Önceki gün şehir dışındaydım. Akşam saat 23.00 gibi ancak eve  gelebildim. Köşemi hazırlayıp atacaktım ki; internetimin kesik olduğunu  gördüm.
Oysa bir gün önce sabah çıkarken, internetin kesik olduğunu gördüm ve  önceki gün, hemen internet borunu yatırttım. Sonra büroyu aradığımda  borcun yatırıldığı teyidini de aldım..
Dolayısıyla, 'ödemeyi yapın anında internetiniz hizmete açılacaktır.  4440375'i arayın, hemen sorununuzu çözün' noktasına kadar gelmek  zorunda kaldık..
Çünkü, fatura tahsilat noktalarından ödenen faturalar 'üç iş günü içinde  yansırmış. Belki hemen yansıyabilirmiş de, ama azami üç gün  sürebilirmiş'..
Şimdi 21. yüzyılda, alt yapısıyla böylesine övünen bir kurumun düştüğü  duruma bakın siz.. Bana telefonda bunların söylendiğini duyunca şaştım  kaldım. 
Çünkü bunu söyleyen kişiye 'daha yetkili bir kişi var mı' diye sorduğumda  aldığım yanıt aynen şöyle; "Şu an en yetkili kişiyle konuşuyorsunuz"..
Sorunu çözemedikten sonra o yetki sizde kalsın, cebinizde taşıyın o  zaman.. Ya da kartınızda değil mi?..
Tabii ki Telekom'dan bir kaç kişiyi aradım. Telekom Bölge Müdür Ahmet  Yanbay'ı da aradım ama 23.00 sıralarında sanırım uyumuştu. Telefonu   kapalıydı. 
Evet Telekom Müdürü ile 'irtibat kuramıyorsunuz' 23.00'den sonra bu da  ilginç aslında...

Neyse sonuç olarak bilgi işlemden Murat bey diye biriyle görüştüm. Tek  çıkar yolun olduğunu söyledi. Parayı yeniden ödemek. Karttan öde açılır  dedi.
Tamam öyle yapalım dedim. O sırada 4440375'i aradım. O en yetkili bayan  çıkmadı bu kez. Bir arkadaşla görüşürken, kartla yatıracağım ve böyle bir  sorunum var. Hemen açılır değil mi diye sordum.
'Cevap tam bir olumsuzluk ve moral bozucu'; azami 24 saatte yansır..
Hadi ya, burada hemen yazıyor, dedim. Arkadaş canlı konuşuyor ama  kelimeler aynı. 24 saatte yansır efendim. 
İyi ama köşe yazımı atamayacağım filan.. 'Siz ödeyin azami 24 saat efendim..' 
Kayıtlarda olduğu için 'rahat yazıyorum. İnanmayan yetkili açsın dinlesin  kayıtlarını'..
Neyse tam yatıracağız, bu kez sorun farklı..
'Bankalarla güncelleme yapıldığından saat 00.30'dan sonra ödeme  yapabilirsiniz..'
Zamanla yarış başladı. Ya gazete gecikecek ya da ben köşemi  yazamayacağım.. Okuyucularıma karşı 'sorumluluğumu yerine  getiremeyeceğim'..
00.45' de tekrar devreye girdik. 4440375 devam. Yanıt sinirleri yıpratıcı..
"Şu an işlemi gerçekleştiremiyoruz"..
Derken 00.55.. Yeniden faturayı telefondan ödemek için tuşları  yine gagalıyoruz... 
Neyse geçmiş olsun saat 01.00 oldu. Gazete beni beklemez.. Çünkü  zamana karşı yarışı Telekom'la birlikte kaybettik.
Telekom, benim yazımı atabileceğim sistemi, ödemem gözükmediği için  açamadı.. Ben de yazımı geçemedim..
Gazete bugün köşe yazım olmadan çıktı..
Ne oldu neden yazmadın diye bir kaç kişiye derdimizi telde anlattık..
Bugün de kamuoyunu ve okurlarımı bilgilendirmek istedim..
Telekom gündüz hizmetlerinde çok hızlı olabilir. Altyapısı çok kuvvetli  olabilir..
Ama sonuçta hizmeti insanlar veriyor. 
Eğer yetkili olup da sorunu çözemeyen sorumlularla bu iş yürüyecekse,  'Telekom dün akşam sınıfta kaldı'...
En zayıf halkan kadar güçlüsündür..

Belki o sorumlu da bu durumdan sorumlu değil... Ödemeleri üç gün içinde  'yansıtacak bir sistem' oluşturan TELEKOM'un kendisi asıl sorun olan..
Bölge Müdürü Ahmet Yanbay'ın da belki de böyle bir sorun iletimine  ihtiyacı vardı..
Bundan böyle kimse mağdur olmasın.. Telekom için bu sorun küçük bir  mesele olsa gerek..
Bu arada merak edenler için..
Daha sonra internetim açıldı. Ama iş işten geçmişti..
TÜRK TELEKOM, BU İŞİN İÇİNDEN NASIL ÇIKACAK BAKALIM.
Gerçekten TÜRK TELEKOM'un 'o kadar teknolojik gelişimi, o kadar alt  yapısı, o kadar geçmişi, hatta karizması' bana göre bu olayla çizildi.. Derin  bir yara aldı.
Vatandaş da, tabii ki 'böylesine olaylar yaşamış olabilir' ama bizim köşe  yazısı yazmak gibi bir alışkanlığımız olduğundan ama TELEKOM'un  bayileriyle 'gece iletişimi' kuramaması nedeniyle gazeteye yazımızı   gönderemediğimizden ortaya çıktı bu sıkıntı..
Yani şapka düştü, kel göründü..
Gece hiçbir yetkiliye ulaşamayınca da, sorumlu olan kişiler de yetkisini  kullanamayınca 'TELEKOM'un en zayıf halkası ortaya çıktı.
*Birinci vatandaşına inanmıyor.
*İkincisi, özel sektör anlayışı hakim değil, çözüm odaklı çalışamıyor
*Üçüncüsü çağrı merkezindeki elemanları kurulmuş saat gibi hep aynı  şeyleri söylüyor
*Dördüncüsü 'bayisindeki bilgileri göremiyor..
Bana göre bunların hepsi başlı başına bir sorun.. Yani TELEKOM'un  yapacağı şey gayet basit..
Nasıl Turkcell ya da Vodafone, hangi bayiden olursa olsun, gecenin saat  kaçı olursa olsun, anında kontür gönderebiliyor ya; işte o konuma  geçebilmeli TÜRK TELEKOM..
O gece ödediğim faturanın bilgileri TELEKOM'a yansımadığı için, mağdur  olan ben oldum. Peki TELEKOM'a ne oldu. Gece yarısı kredi kartından bir  ödeme daha yaptığım için ikinci kez '55 liramı' almış oldular..
O parayı alacağım elbette o ayrı mesele ama; garip olan şeye bak.
Telekom'un hatası yüzünden interneti açılmayan vatandaş; Onların  hatasını kapatmak için ikinci kez para ödeyen ve mağdur olan da yine  vatandaş...
İyi de hani sizin sosyal sorumluluğunuz..
Eğer TÜRK TELEKOM abonesine güvenip, telefon numarasını zaten  görüyor ve "ödenmiş faturanızı yarın ibraz edersiniz" diyebilse, sorun  çözülecek..
Ama nerede o zihniyet..
'O zaman çağrı merkezinde insana da gerek yok'..
Koyun robotları ya da kasetleri, 'vatandaş tuşları gagalayıp dursun'..
Ben de aynısını yaptım zaten...
Basmadığım tuş kalmadı.. Zaten çağrı merkezinde görevli birine ulaşmak  için ne yapmak gerektiğiyle ilgili tuşlar arasındaki gezi 'tam bir muamma'..
Hele o bayan görevli yok muydu. "En yetkili kişiyle konuşuyorsunuz şu an"  diyen..
'En yetkili ama, o en yetkili durumuyla, 55-069 nolu bayiye yatırılan  faturanın bilgilerini 4 saat sonrasında göremiyor'.
Yetkisine dayanıp, faturayla ilgili ayrıntıları söylememe rağmen 'interneti  açamıyor'..
Bir çözüm üretemiyor..
Eee geriye ne kalıyor.. Hiç bir şey.
Ona yetki demezler hanımefendi. Onun adı sadece sorumluluktur...
Şimdi burada haksız rekabete yol açmamak için başka şeyler yazmıyorum.  Ama bundan böyle internet kullanımı açısından düşündüklerimi herkes  tahmin edebiliyordur...
Evet şimdi Telekom'dan alacaklıyım..
O da ayrı 'mesele'...
Artık zahmet olacak, paramı geri vermek için de beni oralara yormayın..
'Parayı adresime elden ulaştırırsanız' sevinirim..
Siz abonenize 'faturayı yatırdım' demesine güvenmediniz ama ben size  güvendim mükerrer ödeme yaptım.
Zahmet olacak ama ödemeyi 'siz getirin' artık...
Bu Haber 2254 defa okunmuştur.
TÜRK TELEKOM YENİ ŞİRKET KURUYOR
BDDK; BANKALARA OTAŞ´I TAK
TELEKOM’UN YABANCI ORTAKLARI KAP
TELEKOM ÇALIŞANINI TANIMAYA MI B
BAKAN YANILTILDI MI
BAKANA SORULAMAYAN SORULAR
2,5 YILDIR TELEFON BEKLİYOR
TÜRK TELEKOM HAKKINDA ARAŞTIRMA
DERENİN TAŞI, DERENİN KUŞU
TELEKOM´DAN YÖNETİM DEĞİŞ
TÜRK TELEKOM İÇİN SÜRE İSTEDİLER
FET֒NÜN TÜRK TELEKOM DAVASINDA
TÜRK TELEKOM; GÖZ GÖRE GÖRE GELE
TÜRK TELEKOMDA KADER GÜNÜ
DEVLET TELEKOM’A EL KOYSUN İSTİY
BAŞBAKAN: TELEKOM´A MÜDAHALE EDE
ULAŞTIRMA BAKANI; TT EL DEĞİŞTİR
TELEKOMUN HİSSE YAPISI
KAREL İLE T.TELEKOM ARASINDA İŞB
KURUMLAR VERGİSİNDE TELEKOMUN AD
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!