Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 7

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 27
DURMAK YOK, SATIÅžA DEVAM! | Telekomcular DerneÄŸi
 
 
DURMAK YOK, SATIÅžA DEVAM!DURMAK YOK, SATIÅžA DEVAM!

Tarih: 2011-08-25

KÖPRÜ VE OTOYOLLAR ÖZELLEÅžTÄ°RÄ°LÄ°YOR!.
Köprü ve otoyollar tek paket halinde, iÅŸletme hakkı devri yöntemi ile özelleÅŸtirilecek.
ÖÄ°B yetkililerinden alınan bilgiye göre, söz konusu özelleÅŸtirme 25 yıl için gerçekleÅŸtirilecek.
ÖzelleÅŸtirme iÅŸlemi, ÖzelleÅŸtirme Yüksek Kurulu’nun 15 Ekim 2010 tarih ve 2010/88 sayılı Kararı ile, Karayolları Genel MüdürlüÄŸünün sorumluluÄŸunda olup, yapım, bakım, onarım ve iÅŸletimini üstlendiÄŸi; Edirne-Ä°stanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-Ä°skenderun, Gaziantep-Åžanlıurfa, Ä°zmir-ÇeÅŸme, Ä°zmir-Aydın Otoyolları, Ä°zmir ve Ankara Çevre Otoyolları, BoÄŸaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu ile bunların baÄŸlantı yolları ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve iÅŸletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diÄŸer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıkları özelleÅŸtirme kapsam ve programına alınmış, baÄŸlantı yolları ile birlikte toplam 1975 km uzunluÄŸundaki otoyol ve köprüleri kapsıyor.
ÖzelleÅŸtirme iÅŸlemi, hepsi birlikte tek paket halinde, Ä°ÅŸletme Hakkı Devri Yöntemi ile fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıllık süre için gerçekleÅŸtirilecek.
Halen var olan personel ile iÅŸ ve taşıt araçları özelleÅŸtirmeye konu olmayacak, özelleÅŸtirme sonrasında Karayolları Genel MüdürlüÄŸü denetim ve kontrol yetkisine sahip olacak. Bu konularla ilgili yasal düzenlemeler ise 13 Temmuz 2010 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüÄŸe giren 6001 sayılı Karayolları Genel MüdürlüÄŸünün TeÅŸkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda yer aldı.
ÖzelleÅŸtirme sonrasında iÅŸletici ile imzalanacak olan sözleÅŸme, Ä°mtiyaz SözleÅŸmesi niteliÄŸinde bulunuyor. Ä°mtiyaz sözleÅŸmelerinde en önemli husus ise bu sözleÅŸmelere Danıştay'ın görüÅŸünün alınması gerekliliÄŸi oluÅŸturuyor. Yani sözleÅŸmeler en yüksek yargı denetiminden geçiyor. Bu nedenle otoyol kullanıcılarının ve kamu yararının aleyhinde bir düzenleme yapılması söz konusu olmayacağı gibi, ileride de iÅŸleticinin lehine herhangi bir düzenlemenin ilave edilmesi de söz konusu deÄŸil.
KRÄ°TERLERE UYULMAZSA, SÖZLEÅžME FESHEDÄ°LEBÄ°LECEK
Yapılacak olan özelleÅŸtirmede iÅŸleticinin uyacağı minimum bakım, onarım ve iÅŸletim esasları belirlenecek, Karayolları Genel MüdürlüÄŸü denetleyici kuruluÅŸ olarak iÅŸletim süresi boyunca devrede kalacak. SözleÅŸme hükümlerine ve bakım, onarım, iÅŸletim kriterlerine uyulmadığı taktirde, sözleÅŸmenin feshine kadar gidebilen yaptırımlar uygulanacak.
GEÇÄ°Åž ÜCRETLERÄ°, SÖZLEÅžMELERDE BELÄ°RLENEN ORANLARDA UYGULANACAK
Ayrıca fiyat artışlarında 6001 sayılı Kanunun çıktığı tarihte yürürlükte olan ve halen geçerliliÄŸini koruyan otoyol ve köprü geçiÅŸ ücretleri esas alınarak, sadece sözleÅŸmelerde belirlenecek olan ücret artış oranları uygulanabilecek. Ä°ÅŸleticinin hiç bir ÅŸekilde keyfi fiyat belirlemesi söz konusu olmayacak. Ayrıca iÅŸleticinin mevcut alt yapının geliÅŸtirilmesi amacıyla ilave ÅŸerit geniÅŸletilmesi, baÄŸlantı yolları yapılması gibi yatırım yükümlülükleri de olacak.
ÖzelleÅŸtirilecek olan varlıkların özelleÅŸtirme sonucunda kalite, dayanıklılık, altyapı,üst yapı ihtiyaçları gibi pek çok konuda hızlı bir iyileÅŸme sürecine girmesi bekleniyor.
Bu baÄŸlamda özelleÅŸtirme ile maliyet tasarrufu ve verimliliÄŸin artırılması, stratejik yatırımları finanse etmek için ilave fon kaynaklarının yaratılması, daha yüksek hizmet ve servis düzeyi, teknik, finansman, iÅŸletim gibi belirli alanlarda uzmanlık kazanılması, verimliliÄŸi artırmak için kamusal hizmet sektörlerinin özel giriÅŸimcilere açılarak finansal ve endüstriyel pazarların geliÅŸimi saÄŸlanacak.
KAZALARIN AZALTILMASI DA ÖNGÖRÜLÜYOR
Otoyollar ve Köprülerin özelleÅŸtirilmesinin, gerek niteliÄŸi itibariyle, gerekse Türkiye'nin geçirmekte olduÄŸu ekonomik yapılanma ve deÄŸiÅŸim süreci nedenleriyle büyük önem arz ettiÄŸine dikkat çekiliyor.
Söz konusu Otoyollar ve Köprülerin özelleÅŸtirilmesiyle elde edilecek teknoloji transferi, verimlilik artışı, kaza oranlarının azalışı, zaman ve yakıt tasarrufu, çevre kirliliÄŸinin azaltılması gibi olumlu etkiler, elde edilecek olan özelleÅŸtirme bedeli yanısıra, ilave diÄŸer faydalar olarak öngörülüyor.
Halen otoyollarda çalışan personel, Ä°ÅŸletme hakkının devri ile Ä°ÅŸleticiye devredilmeyecek. Karayolları Genel MüdürlüÄŸü bünyesinde ihtiyaç duyulan diÄŸer yerlerde istihdam edilecek. Ä°ÅŸletici ihtiyaç duyacağı personeli tamamen yeni iÅŸe alımlarla karşılayacağından, yeni istihdam olanakları saÄŸlanacak.
Öte yandan, özelleÅŸtirme iÅŸlemi, ÖzelleÅŸtirme Yüksek Kurulu’nun 15 Ekim 2010 tarih ve 2010/88 sayılı Kararı ile, Karayolları Genel MüdürlüÄŸünün sorumluluÄŸunda olup, yapım, bakım, onarım ve iÅŸletimini üstlendiÄŸi; Edirne-Ä°stanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-Ä°skenderun, Gaziantep-Åžanlıurfa, Ä°zmir-ÇeÅŸme, Ä°zmir-Aydın Otoyolları, Ä°zmir ve Ankara Çevre Otoyolları, BoÄŸaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu ile bunların baÄŸlantı yolları ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve iÅŸletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diÄŸer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıkları özelleÅŸtirme kapsam ve programına alınmış, baÄŸlantı yolları ile birlikte toplam 1975 km uzunluÄŸundaki otoyol ve köprüleri kapsıyor.
Ä°hale ile ilgili teknik bilgilere, bugünkü Resmi Gazetenin ilanlar bölümünde de yer verildi.
Ä°HALEYE Ä°LÄ°ÅžKÄ°N DUYURU, RESMÄ° GAZETEDE
BaÅŸbakanlık ÖzelleÅŸtirme Ä°daresi BaÅŸkanlığının köprü ve otoyolların özelleÅŸtirilmesi için açtığı ihaleye iliÅŸkin duyuru, Resmi Gazetede yayımlandı.
Buna göre, baÄŸlantı yollarıyla birlikte, ''Edirne–Ä°stanbul–Ankara Otoyolu'', ''Pozantı–Tarsus–Mersin Otoyolu'', ''Tarsus–Adana–Gaziantep Otoyolu'', ''Toprakkale–Ä°skenderun Otoyolu'', ''Gaziantep–Åžanlıurfa Otoyolu'', ''Ä°zmir–ÇeÅŸme Otoyolu'', ''Ä°zmir–Aydın Otoyolu'', ''Ä°zmir ve Ankara Çevre Otoyolu'', ''BoÄŸaziçi Köprüsü'', ''Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu'' ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve iÅŸletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diÄŸer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklar (OTOYOL), tek paket halinde birlikte, fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıl süre ile ''iÅŸletme haklarının verilmesi'' yöntemiyle özelleÅŸtirilecek.
Ä°halede geçici teminat tutarı 200 milyon dolar olacak.
Ön yeterlilik baÅŸvurusunda bulunmak isteyen tüzel kiÅŸi ve ortak giriÅŸim grupları 12 Eylül 2011 tarihinden itibaren en geç 18 Kasım 2011 günü saat 16.00'ya kadar Ä°dareye baÅŸvuracaklar.


AA

Bu Haber 2768 defa okunmuÅŸtur.
MÄ°LYARLARCA DOLAR YANDI
SENDÄ°KA AÄžASI
ÖZELLEŞTİRME=ALAVARE, DALAVAR
SEKA´YI NASIL BATIRDIK
ÖZELLEŞTİRME KARŞITLIĞININ
VATAN VE MÄ°LLET YUNANLILARA SAT
ÅžEKER Ä°Åž´TEN SERT TEPKÄ
ŞEKER FABRİKALARI CARGİLL´E
ÅžEKER Ä°Åž; FABRÄ°KALAR UCUZA S
DÄ°P SULARI DA SATILIYOR
ŞEKER FABRİKALARININ ÖZELLEŞ
TÃœRK Ä°Åž GENEL BAÅžKANI:BU Ä°Å
CUMHURİYET’İN YAPTIKLARI NAS
KALAŞİNKOF DA ÖZELLEŞİYOR
TCDD DE ELDEN GÄ°DÄ°YOR
MALÄ°YE BAKANI: VARLIK SATIÅžI A
VARLIK FONU, PTT’Yİ SATIŞ HA
ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜ DE YABANC
ÖZELLEŞTİRME SEKTÖRÜ (!) İ
TELEKOM´DAN GİTME ZAMANI
BU KATEGORÄ°DEKÄ° DÄ°ÄžER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!