Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
BİLİŞİM T. ÖĞRETMENLERİBİLİŞİM T. ÖĞRETMENLERİ

Tarih: 2011-10-25

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BASIN AÇIKLAMASI .

BASINA VE KAMUOYUNA;
Bilişim Çağında Bilişim Teknolojileri Dersi Kaldırılıyor, Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri ve Gençliğimiz Mağduriyete Sürükleniyor!
Günümüzde bilişim teknolojilerinin önemi gözardı edilemez boyuta gelmiştir. Bilişim teknolojilerini, özellikle bilgisayarı bilmek, insanın düzenli bir hayat sürmesi için vazgeçilmez durumdadır. Hal böyle iken ve bu sürece uyum sağlamamız gerekirken maalesef uygulamada ters bir işleyiş oluşmuştur. Milli Eğitim Bakanlığınca başta bilgisayar dersinin önemi kavranmış, okullara Bilişim Teknolojileri sınıfları kurulmuş ve bu sınıfların olduğu okullarda Bilişim Teknolojileri dersi ikişer saat zorunlu seçmeli statüye getirilmişken özellikle bir kaç yıldır bu süreç terk edilmiş, adeta bilişim teknolojilerini bilmek ve kullanabilmek önemsiz bir durum gibi algılanmış ve algılattırılmıştır. 2 yıl önce 4. Ve 5. Sınıflarda Bilişim Teknolojileri dersi kaldırılmış; 6, 7, ve 8. Sınıflarda da 2. Öncelikli seçmeli kategorisinde birer saate düşürülmüştür. Liselerde de ders seçimi öğrencilerin insafına bırakılmış ve her 30 öğrenciye dört yıl boyunca sadece 1 ya da iki saat olarak seçtirilmiş ve böylece ilk ve orta öğretimde öğretmeni olduğu halde dersi seçmeli statüde olan tek branş Bilişim teknolojileri olmuştur. Bu süreç biz Bilişim teknolojileri öğretmenlerini ilk elden mağdur ederken, gelecekte tüm gençliği ve ülkeyi etkiler duruma gelecektir.
Bilişim Teknolojileri Dersinin Getirdiği Kazanımlar Görmezden Geliniyor ve Bilgi Toplumuna Üreten değil Tüketen Bireyler Yetiştiriliyor!
Öğrencileri adeta koşu atı gibi yetiştirmeye zorlayan eğitim sistemimiz maalesef müzik, resim, beden eğitimi gibi dersleri “eften püften” konuma taşımış ve zayıf halka olarak gördüğü Bilişim Teknolojileri dersini de kadro dışına çıkarmıştır. Biz bu konuda lisans eğitimi almış öğretmenler olarak biliyoruz ki; nasıl şarkı söylemek müzik, atlayıp zıplamak beden eğitimi, renkleri tanımak resim, Türkçe konuşmak Türkçe derslerinin yerini alamayacağı gibi; sosyal paylaşım sitelerini bilinçsiz bir şekilde kullanmak ve bilgisayarda gelişime hiçbir etkisi olmayan vakit öldüren oyunlar oynamak da Bilişim Teknolojileri derslerinin yerini alamaz, hatta bu süreç gençliği çıkışı olmayan bir yola sürükler. Bununla birlikte OECD ülkeleri arasında 2009 yılında yapılan araştırmaya göre ülkemiz maalesef bilişim teknolojilerinde kazanımlar üzerinden ortalamanın altındadır ve bu da; sürekli kullanmak zorunda olunan ofis programlarını dahi yeterince kullanamadığımız anlamına geliyor ki, bilişim sektöründe üreten bir toplum olmak için çok daha üst seviyelere çıkmamız gerekiyor. Farklı derslerde öğrenciye hayatı boyunca belki de yanından bile geçmeyeceği konular verilirken maalesef sürekli kullandığı ve geliştirmesi gerektiği bilgileri barındıran BT dersleri nedensiz bir şekilde ölüme mahkum edilmektedir.

Formatörlük Uygulaması ve Fatih Projesi Çözüm Beklemektedir!

Derslerimiz varken ve herhangi bir formatörlük uygulamasına tabi değilken bile branşımızın gerektirdiği işleri okullarımızda gönüllü bir şekilde yapıyorken şu anda formatörlük uygulaması maalesef adeta bizlere dayatılmakta ve hatta ilköğretimde gönüllülük aranmadan zorunlu görevlendirmelerle yürütülmektedir. Adeta teknik servis elemanlığı olarak uygulanan formatörlük, eğitim fakültesi mezunu olan bizleri eğitim-öğretimin dışına atmakta, öğrencilerin ve diğer öğretmenlerin gözünde tamirci statüsüne indirgemektedir.
Bununla birlikte eğitimin asıl sorunları görmezden gelinerek önümüze konulan Fatih Projesi; eğitime yeterince bütçe ayrılamazken, hala birçok okulda kara tahta kullanılırken; pedagojik, ekonomik ve bilimsel alt yapısı şimdiden sorgulanan bir proje konumuna düşmüştür ve özellikle tablet bilgisayarların gündeme taşınması ülkemizin teknolojik Pazar olduğu düşüncesini tekrardan yaratmıştır. Ve bu projenin temelinde yer alan öncelikle öğrenciler olmak üzere öğretmenlerin de Bilişim Teknolojileri yeterlilikler sorgulanır durumdadır. Fatih projesinin olabildiğince verimli olması da bilinçli bilgisayar kullanan ve yeterli bilgiye sahip olan ve kendini geliştirebilecek öğrenci ve öğretmenlerle mümkündür. Burada da asıl görev Bilişim Teknolojileri dersine ve biz BT Öğretmenlerine düşmektedir.

Yaşanılan genel sorunları şu şekilde sıralayabiliriz:

1.Derslerimiz zorunlu olmadığı için yeterince ilgi görmemekte, insanların gözünde değersizleşmektedir. Birçok arkadaşımız kaçışı, idareci olmakta ya da tekrardan üniversite okumakta görmektedir.
2.Ders sayısı az olduğu için ve çoğu kez idarenin müdahalesiyle seçilmediği için yeterince bilgi birikimi alamayan öğrencilerimiz bilişim çağına uyumda sorunlar yaşamakta, bilinçsiz bilgisayar kullanmaya sürüklenmekte ve bilişimde üreten değil tüketen bir nesil konumuna düşmektedir.
3.Bununla birlikte birçok okulda arkadaşlarımız norm fazlası duruma düşmekte tayinler de dahi sorun yaşanmaktadır.
4.İlköğretimde Bilişim Teknolojileri öğretmenleri formatörlük maskesi altında teknik servis elemanlığı yapmaya mecburi tutulmakta, adeta yardımcı sınıf personel olarak çalıştırılmaktadır.
5.Teknoloji çöplüğüne dönen BT sınıfları yenilenmemekte, ders müfredatı güncellenmemektedir.
6.Fatih projesinde konumumuz netleşmemekte, geleceğimiz belirsizleşmektedir.

Bakanlıktan ülkemizin geleceği için acilen yapması gereken ve beklediğimiz çözümler şunlardır:

1.BT dersleri ilköğretim 1’den 8’e kadar zorunlu, ortaöğretimde 9. Sınıflarda zorunlu diğer sınıflarda seçmeli olmalıdır.
2.Müfredat güncellenmeli ve ders sayısı ikişer saate çıkarılmalıdır.
3.Formatörlük dayatması son bulmalı, ilköğretimde zorunlu formatörlük kaldırılmalıdır.
4.Ömrünü dolduran BT sınıfları yenilenmeli ve her okula, öğrenci ve bilişim donanımları sayısı göz önüne alınarak en az bir Bilişim Teknolojileri öğretmeni atanmalıdır.
5.Fatih projesindeki rolümüz, tamirci ya da teknik servis elemanı değil, teknolojiyi bilinçli kullanan bir nesil yetiştirmek olmalıdır.

 Biz, çocuklarımızın sanal alemlerde kaybolmasını istemiyoruz.
 Biz, bilgi birikimi yüksek, bilişimde üreten bir nesil istiyoruz.
 Biz, üniversitelerde bilimi olan bir teknolojinin hak ettiği değeri görmesini istiyoruz.
 Biz, tamirci değil, öğrencileri bilgi toplumuna yetiştiren öğretmen olmak istiyoruz.
 Biz olması gerekeni istiyoruz: Derslerimizi geri istiyoruz!!!
 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLERİ

 

 

Bu Haber 2146 defa okunmuştur.
SUPERONLİNE FİBER 3 MİLYON KONUT
TBV: WIKIPEDİA YASAĞI ZARAR VERİ
MURAT MURATOĞLU´NUN MUHTEŞEM YAZ
SAKLIKENT KANYONU.
BANKALARIN FAİZ KARTELİNE CEZA
A.KADİR KEKLİK VEFAT ETTİ
EMRİN OLUR MUHTEREM SENDİKACI
MAVİ BALİNA OYNAYAN İBRAHİM İNTİ
TEBLİGATLAR DAHA ÇABUK ULAŞACAK
İKİNCİ EL ARAÇTA PTT DESTEĞİ
ATAM KOF KAFALAR ANLAYAMAZ SENİ
ONLARIN BORÇ FAİZLERİ SİLİNECEK
TÜRKİYE’NİN 1/4´ü ONLİNE A
PTT´DE ŞEF SINAVI İPTAL EDİLDİ
YAANİ İNDİRİLME REKORU KIRIYOR
ATATÜRK OLDUĞU İÇİN
LEYLA SERPİL’İN “ŞŞŞŞT!” ROMANI
SERDAR KUZULOĞLU GÖZALTINDA
BİR TUŞLA YAŞLILARA ÖZEL DESTEKL
WHATSHAPP İÇİN BİR İPUCU
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!