DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
DANIŞTAY KARARINA RAĞMENDANIŞTAY KARARINA RAĞMEN

Tarih: 2011-12-14

 

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın (ÖİB) kasım sonunda yapılan şeker fabrikaları ihalelerini, Danıştay’ın daha önce verdiği iptal kararlarındaki gerekçeleri gözetmeden, aynı şekilde yaptığı ortaya çıktı. Danıştay kararında fabrikaların kapanmaması için 5 yıllık üretim şartı konulması öngörülürken ÖİB’nin bu şartları yerine getirmemekle kalmayıp “Özelleştirmenin fabrikaların kapanması için yapıldığı” yönünde savunma verdiği anlaşıldı. Şeker-İş de ihaleleri yeniden yargıya taşıdı.

Şeker-İş avukatı Gökhan Candoğan tarafından Cengiz İnşaat’a bağlı Ak-Can Şeker Sanayi ile Kolin-Limak ortaklığının kazandığı Portöy C ve Portföy B şeker fabrikalarının özelleştirme ihaleleri için Danıştay 13. Dairesi’nde açılan iptal davası dilekçelerinde şu ifadelere yer verildi: “Danıştay 13. Dairesi’nin 06.12.2010 tarihli iptal kararında, ‘.. anılan maddede bu süre içerisinde gruba dahil tüm fabrikalarda üretimin sürdürülebilirliğini sağlamak için yeterli önlemlerin alınmadığı anlaşılmaktadır...’ denilerek, hukuka aykırı bulunan temel unsurun, gruba dahil tüm fabrikalarda beş yıl boyunca üretimin sürdürülebilirliğinin sağlanamaması olduğu, açıkça ifade edilmiştir. Buna karşın, savunma dilekçesinin hiçbir yerinde, gruba dahil tüm fabrikalarda, özelleştirmeden sonraki beş yıl boyunca üretimin sürdürülebilirliğinin garanti altına alındığına dair bir cümle yoktur.”

Fabrikalar kapansın diye

Şeker-İş’in dilekçesinde, ÖİB’nin konuya ilişkin “...fabrika bazında üretim şartı ölçek ekonomisine imkân vermeyen, fabrika maliyetleri nedeniyle sektör verilerine göre verimli/kârlı çalışması mümkün olmayan fabrikaların üretime zorlanması demek olacaktır ki bu durumda özelleştirmenin mümkün olmayacağı bilinen bir gerçektir” savunması yaptığına dikkat çekilerek “savunmada özelleştirme sonucunda fabrikaların kapanacağı, kapanması gerektiği ifade edilmiştir” ifadeleri yer aldı.

Dilekçede şu ifadelere yer verildi:

“Devlet, ekonomik olarak istenen düzeye ulaşmamış illerde çok kapsamlı yatırım teşvikleri ile üretim/istihdam amacını ortaya koyarken davalı idarenin, pancar şekeri üretimini alelade bir ticari faaliyet olarak algılayıp, fabrika bazında üretim/istihdam şartı öngörmeksizin özelleştirmeye gitmesi, teşvik kapsamındaki illerde yer alan şeker fabrikalarının kapanacağını ifade etmesi, büyük bir çelişkinin ve ne yaptığını bilmemenin göstergesidir. Davalı ÖİB’nin, fabrikaların kapanması için özelleştirme yapıldığını ileri sürebiliyor olması dahi, kamu yararı anlayışına çarpık bir bakış açısının göstergesidir. Ülke ve toplum için milyarlarca dolar katma değer üreten bu fabrika/tesislerin kapanması ne gibi /nasıl bir yarar/ fayda sağlayacaktır?”

Bu Haber 2473 defa okunmuştur.
TELEKOM YETKİLİLİLERİ HESABA ÇEK
VARLIK FONU, PTT’Yİ SATIŞ HAZIRL
ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜ DE YABANCILAR
ÖZELLEŞTİRME SEKTÖRÜ (!) İYİYE G
TELEKOM´DAN GİTME ZAMANI
VARLIK FONU’NA BÜYÜK DEVİR
KÂR EDEN ŞİRKETİ SATTILAR
ÖZELLEŞTİRMENİN YENİ BAŞKANI: AH
ÖZELLEŞTİRME SAHTEKARLARINA MAHK
TP ÖZELLEŞTİRİLDİ
ÖZELLEŞTİRME POLİTİKASI AGRESİFL
ŞEKER STRATEJİK AMA TELEKOM DEĞ
ÖZELLEŞTİRME TORBADAN ÇIKARILDI!
SAADET´TEN ÖZELLEŞTİRME TEPKİSİ
ÖZELLEŞTİRME TORBASI GELİYOR…
195 KURULUŞTA KAMU PAYI KALMADI
MİLLİ PİYANGO NEDEN HALKA ARZ ED
RUSYA´DA ÖZELLEŞTİRME KARŞ
MAHKEME KARARINA RAĞMEN !!!
KAMU-SEN GENEL BAŞKANI KONCUK AÇ
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!