Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
KABLO INTERNET ADSL İLE NEDEN REKABET EDEMİYOR?KABLO INTERNET ADSL İLE NEDEN REKABET EDEMİYOR?

Tarih: 2008-09-08

Herkes serbestleşmenin başladığı(!) 2003 yılı sonundan bu yana ‘doğal tekel’ konumunu hala muhafaza eden T nin dışındaki şirketlerden telekomünikasyon hizmetlerini alabileceğini zannediyor. 5 yıllık uzun bir süreden bu yana serbestleşme adına bir arpa boyu yol gidilmiş değil. Bunu ‘serbest mi derdest mi?’ başlığı altındaki makalemizden okuyabilirsiniz. Bunun tipik bir örneği ise 2000 yılından bu yana üzerinden teorik olarak 27 Mbps gibi bir hızda genişband erişim imkanı veren Kablo Internet erişiminde 2 Milyon adet kapasite olmasına rağmen hala 350 Bin müşteride kalmasından anlayabiliriz. Aynı evde veya iş yerinde Kablo Internet erişimi olduğu halde buraya sözüm ona rekabet adına ADSL bağlayanlar bunun yurt dışındaki telekom üretici şirketlerini modem ve port satımından dolayı zengin ettiklerinin farkında olmadan bu ülkede İnternet erişim fiyatlarını hala OECD ve AB nin fiyatlarının üzerinde tutmaya gayret ediyorlar. Teknik açıdan ise eve kadar fiber/koaksiyel kablo erişimi ile gelen kablo İnternetin hızının bakır erişimli ADSL ile kıyaslanamayacak kadar hızlı olması ise Türkiye’de tüketicinin aldatılmasından öteye bir anlam taşımamamaktadır. Peki ne oluyor da gelişmiş ülkelerde teknolojik ve de ekonomik olarak başa baş yüzde istatistik değerlerine sahip ADSL-Kablo Internet rekabeti bizde gerçekleşemiyor. Eve kadar koaksiyel/fiber karışımı bir kablo yapısı ile gelen Kablo Internet : Talep azlığından dolayı modem fiyatlarının yüksekliği, pazarlama eksiği ve de reklamsızlığının sonucunda verilebilecek 2 milyon Kablo İnternet kapasitesi atıl olarak beklemektedir. Kablo Internetin devlet eliyle işletilmesi bir yana burada ana sorunlardan bir diğeri de ‘toptan satış’ olarak bilinen ve hakim operatöre taşaronluk yapan firmaların sanki serbestleşme olmuş ve de rekabet ediyorlarmış gibi bizden ADSL i alın diye reklam yapmalarıdır. Gerçekte ADSL de hakim durumda yani ‘SMP’ (Significant Market Power) olan şirketin yani T nin, adına satış yapan bu operatörler reklamlarda bağırdıkça T ye gelir sağlamakta serbestleşmenin ana kriteri olan FULL ( Full Unbundling Local Loop) opsiyonunu ise Regülatör, nedense ‘derdest’ edilmiş bir durumda bekletmektedir.

Bu Haber 1085 defa okunmuştur.
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
TELEKOMÜNİKASYONUN TÜSİAD´
E-DEVLET ÇIKMAZDAN NASIL ÇIKAR
BTK NİHAYET ÖNLEM ALDI
NOKİA EFSANESİ GERİ DÖNDÜ
GSM FİRMALARI SORUNLARI ÇÖZEMİYO
GSM FİRMALARININ ÜÇ AYLIK PERFOR
E-İMZA SON 5 YILDA 5 KAT ARTTI
TGC´DEN TURKCELL´E Ö
UYAP ENTEGRASYONU PROTOKOLÜ
ŞİRKETLERDE SİBER GÜVENLİĞİN ADI
TURKCELL´İN 4,2 MİLYAR DOLARLIK
DOLANDIRICILAR İŞ BAŞINDA TELEKO
DÜNYA TELEKOMÜNİKASYON GÜNÜ
AKILLI KÖYÜN HAYALCİ KADINI
WannaCary VİRÜSÜNE ESİR OLMAYIN
SİBER SALDIRILARA DİKKAT
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!