Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
GAZETELERİN SOSYAL MEDYA TİRAJLARIGAZETELERİN SOSYAL MEDYA TİRAJLARI

Tarih: 2012-01-15

Erdal Erdaloğlu

Sabahleyin gazetelerin Aralık ayı aylık tirajlarını incelerken aklıma bir soru takıldı.

Acaba gazetelerin sosyal medya tirajları ne durumdaydı. Çünkü satış tirajları hakkında her zaman bir çok söylenti konuşulur, hani şu gazetelerinin kimilerinin bedava dağıtıldığı kimilerinin ise çeşitli satış organlarınca satışının yapılmak istenmemesi gibi, bunlar kimi zaman gerçektir kimi zaman ise asparagas.  Peki ya gazetelerin online taraftaki okunma, takip edilme, paylaşılma oranları nasıl? Çünkü; kendime baktığımda öğrencilik yıllarımın başlarında her gün 3 gazete alırken (zaman, radikal, -taraf,sabah,hürriyet,milliyet/1- ) son 2 yıl içerinde her sabah 10-12 gazeteyi hızlıca göz atıyorum sadece istediğim ya da gezinirken ilgimi çeken yeleri okuyordum, okumaktan öte bunu paylaşıyorum.

Aylık Çoğul Ziyaretçi Sayısına Göre

Hürriyet Gazetesi       78 M.

Milliyet Gazetesi         73 M.

Gazete Vatan             43 M.

Haber Türk Gazetesi   35 M.

Sabah Gazetesi          25 M.

Fanatik Gazetesi         16 M.

Posta Gazetesi           7.8 M.

Zaman Gazetesi         6.3 M.

Radikal Gazetesi         6.3 M.

Akşam Gazetesi          5.2 M.

İlk gördüğünüz  görselde gazete satış tirajları ortalama olarak günlük ortalamaları vermekte. Yukarda gördüğünüz rakamlar ise aynı gazetelerin web sitelerine gelen aylık çoğul ziyaretçi sayılarını. Tabi arama motorları üzerine yapılan uygulamalar bu rakamlarda büyük etkisi vardır. Bunun ötesinde video kanalları, ünlülerin fotoğraf albümleri gibi basımı yapılan gazetelere konulamayan içerikler bu total ziyaretçi rakamlarında etkili. Yani hurriyet.com’a gelen 78 milyon kişinin hepsi Hürriyet Gazetesini ya da oradaki değerli yazarların günlük makalelerini okumak için gelmiyor. Ama yazarlar için bir arşiv niteliği taşıması, yazılar, yazarlar içerisinde arama imkanları sunması, ücretsiz oluşu, yorum yapılabiliyor olması gibi özellikler gazetelerin web sitelerinin ziyaret edilmesini gidip gazeteyi almaktan daha cazip kılıyor. Bu da gazetelerin basım-satım konusunda zor durumda bırakıp internete yatırım yapmaya, bu kanalı güçlendirmeye yönlendiriyor. Mesela bu doğrultuda geçtiğimiz dönemde katıldığım bir söyleşi de Radikal Gazetesi’nin gelecek zaman içerisinde basıma son verip, sadece online ve ipad gazetesi olarak hayatına devam edeceğini duymuştum. Bu konuda siz neler söylersiniz, gelecek nelere gebe?

Gazeteler Facebook Takipçilerine Göre Sıralama

Milliyet Gazetesi 268.807 Kişi – 7.546 Etkileşim

Zaman Gazetesi 178.806 Kişi – 2.797 Etkileşim

Haber Türk Gazetesi 158.860 Kişi –  7.676 Etkileşim

Fanatik Gazetesi 135.144 Kişi – 2.311 Etkileşim

Gazete Vatan 123.763 Kişi – 3.011 Etkileşim

Hürriyet Gazetesi 113.699 Kişi – 6.379 Etkileşim

Sabah Gazetesi 96,269 Kişi – 6.184 Etkileşim

Radikal Gazetesi 72,658 Kişi – 5.081 Etkileşim

Fotomaç Gazetesi 51,591 Kişi – 1.365 Etkileşim

Sözcü Gazetesi 51.473 Kişi  - 723 Etkileşim

Buradan çıkarılacak sonuç kesinlikle sayfa takipçi sayılarının büyüklüğünden öte o sayfalarda etkileşime giren insanların sayısının oransal olarak fazla olmasıdır. Yani; 72.678 kişilik Radikal Gazetesi sayfası 268.807 kişilik Milliyet Gazetesi sayfasından çok daha değerlidir. Çünkü birinde yaklaşık %3’lük bir etkileşim diğerinde ise yaklaşık %8’lik bir etkileşim var. Siz facebook’tan hangi gazeteleri neden takip ediyorsunuz? Sevdiğiniz için mi, facebook önünüzde açıkken anlık haberlerini takip etmek için mi ya da çok farklı bir düşünce olarak statü ve gizli mesaj sembolü olduğu için mi?

Gazeteler Twitter Takipçilerine Göre Sıralama

Haber Türk Gazetesi 251,569 Kişi

Radikal Gazetesi 72,571 Kişi

Taraf Online 36.422 Kişi

Sabah Gazetesi 30.611 Kişi

Zaman Gazetesi 19.356 Kişi

Star Gazetesi 9.327 Kişi

Posta Gazetesi 8.746 Kişi

Bugün Gazetesi 4.269 Kişi

Akşam Gazetesi 3.846 Kişi

Fanatik Gazetesi 3.114 Kişi

Twitter takipçi sayıları ise bize farklı bilgiler verebilir. Burada gazetelerin hedef kitle özelliklerine değinmek gerekebilir. Sosyal medyayı bilen kişiler Twitter kullanıcılarının farklı özellikler taşıdığını bilirler. Onu da söyle bir cümleyle açıklarlar; ‘Facebook’ta özenenler, Twitter’da ise özenilenler vardır’. O yüzden ana akım gazeteler için ben kendi adıma Twitter takipçi sayılarının daha önemli olduğu kanısındayım. Birde Radikal Gazetesine dikkat ederseniz hem twitter hem de facebook’ta ne kadar eşit sayıda hedef kitleye hitap ettiğini görürsünüz. Bu gazete okurlarının kullandıkları ağlarda gazetelerine ne ölçüde değer verdikleriyle de eş anlamda.

Alexa Sıralamasına Göre (Türkiye Sıralaması)

Milliyet Gazetesi            7.

Hürriyet Gazetesi           8.

Haber Türk Gazetesi      12.

Sabah Gazetesi             17.

Gazete Vatan                29.

Haber Türk Spor           55.

Fotomaç Gazetesi          67.

Zaman Gazetesi            76.

Posta Gazetesi               81.

Radikal Gazetesi            89.

Alexa sıralaması ise gazetelerin ziyaretçi sayıları ve popülerlikleri ile bağlantı olarak Türkiye’den ulaşılabilen tüm siteler içindeki yerini veriyor.  Burada beni hem şaşırtıp hem mutlu eden konu ilk 100’de 10 tane gazetenin ismime ulaşabilmiş olmam. Çünkü emin olun ilk 100’de birçok gazetenin önünde farklı içerikli hatta illegal içerikli siteler var. Bu da bize bir nebze de olsa halkımızın interneti ne amaçlı kullandığını  gösterebiliyor.

http://www.erdalerdogdu.com

Bu Haber 3420 defa okunmuştur.
TURKCELL DİYALOG MÜZESİNE ÖDÜL
CEP VE İNTERNETTE YENİ DÖNEM
TURKCELL’İ ALKIŞLIYORUZ.
GSM OPERATÖRLERİNE KIYAK MI?
GSM OPERATÖRLERİ VERGİ Mİ KAÇIRI
2017´DE DURDURULAN SİBER SALDIRI
BTK ve TÜRKÇE DUYARLILIĞI
PARMAK İZİ DE ÇALINABİLİYOR
KOBİLER VE BİLİŞİM KONGRESİ
BAŞLANGIÇ ÇOK İYİ! PEKİ, SONRASI
TURKCELL FAİZSİZ BANKACILIĞA GİR
ŞİFRENİZİ GÜVENLİ Mİ SANIYORSUNU
VODAFONE´DA AKILLI ŞEBEKE
VODAFONE´UN İŞGÜZARLIĞI MI?
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
TELEKOMÜNİKASYONUN TÜSİAD´
E-DEVLET ÇIKMAZDAN NASIL ÇIKAR
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!