Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
444’LÜ HATLAR ÇILDIRTIYOR444’LÜ HATLAR ÇILDIRTIYOR

Tarih: 2012-01-19

444’lü numaralar önceleri Şehiriçi konuşma fiyatınaydı. Büyük bir ihtiyacı karşılıyordu. Türkiye’nin her yerinden aynı numara aranıyordu. Cep telefonlarından alan kodlu olarak aranabiliyordu.

Türk Telekom özelleştikten sonra, Şehiriçi ve Şehirlerası konuşmaların çok üzerinde fiyatlandırılmaya başlandı. Sonra Konuşma paketlerinden çıkarıldı. Son olarak da GSM telefonlarından da alan kodlu aranmasına son verildi. 444'lü hatlara yönelik aramalar GSM tarife paketlerinin de kapsamından çıkarıldı.

Her uygulama değiştiğinde Tüketicilerin şikayeti arttı. Şimdi ise tüketiciler 444’lü numaraların ücretli olduğunu biliyor fakat her firmanın müşterileri ile iletişimini sadece bu numaralardan yapmaya zorlamasını eleştiriyor.

Firmalar tüketiciler ile tüm iletişimlerini bu numaralara yönlendirdi. Tüketiciler ise başka bir iletişim numarasının olmamasından, özel servis numarası olarak adlandırılan bu hatların arandığında reklam dinletilmesinden ve dakikalarca hatta bekletilmekten şikayetçi.

 444’lü numaralar ile artık firmalar ve kurumlar tüketicilerin her yerde aynı numarayı kullanarak kendilerine ulaşmasını sağlıyor fakat kimi oyunlara başvuruyor. Şikayetvar’a gelen şikayetlere göre; dakika başına 0,40 TL ücret alınması firmaların bu durumu istismar etmesini de beraberinde getiriyor.

REKLAM DİNLETİLİYOR

 “Arama ücretinin bedelini biz ödüyoruz, bizim paramızla onayımız olmadan reklam dinletiyorlar” diyen tüketiciler yaşadıkları sorunları şöyle dile getirdi: “444’lü numaraları aradığımızda telefon ücretini biz ödüyoruz. Ücretli hatlarda kendi reklamlarını yapmalarının anlamı nedir? Ya reklamlar kaldırılsın ya da görüşmeler ücretsiz olsun. Para vererek reklam dinlemek mecburiyetinde değiliz.”

TÜKETİCİLERİN FİRMALARLA İLETİŞİMİ ENGELLENİYOR

444’lü numaraları aradıkları halde dakikalarca telefonda bekletilen tüketiciler de yaşadıkları sorunları “Yetkili kişiyle görüşmek için 17-18 dakika hatta bekledim, bu arada 6-7 kere reklamlarını dinledim. Nihayet cevap verdiler. Neden bu kadar uzun süre bekletiyorsunuz dediğimde susmayı tercih ettiler. Velhasıl işimi hallettiğimde 21 dakikadan fazla bir vaktim ve ayrıca 444'lü hatta bir sürü param gitti. Malumunuz bu hatlar alan koduyla aranmıyorlar ve diğer hatlardan daha pahalılar. Acaba bu 444'lü hatlarda müşteriyi bekletmenin azami bir süresi ve kanunu yok mudur?
 Bu 444'lü hizmet hatları o kadar yaygınlaştı ki bütün büyük firmalar servis merkezlerinde bu numaraları kullanmaktalar, çoğunun alternatif olarak başka bir hattı maalesef bulunmamaktadır. Bu numaraları aradığımızda yüklü faturalar ile karşı karşıya kalıyoruz. Böyle giderse firmalarla iletişimi keseceğiz. Sanırız istedikleri de bu.” Bu haksız bir uygulamadır ve tüketici bu konuda aldatılmaktadır. şeklinde dile getirdiler.

Bu Haber 2983 defa okunmuştur.
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
TELEKOMÜNİKASYONUN TÜSİAD´
E-DEVLET ÇIKMAZDAN NASIL ÇIKAR
BTK NİHAYET ÖNLEM ALDI
NOKİA EFSANESİ GERİ DÖNDÜ
GSM FİRMALARI SORUNLARI ÇÖZEMİYO
GSM FİRMALARININ ÜÇ AYLIK PERFOR
E-İMZA SON 5 YILDA 5 KAT ARTTI
TGC´DEN TURKCELL´E Ö
UYAP ENTEGRASYONU PROTOKOLÜ
ŞİRKETLERDE SİBER GÜVENLİĞİN ADI
TURKCELL´İN 4,2 MİLYAR DOLARLIK
DOLANDIRICILAR İŞ BAŞINDA TELEKO
DÜNYA TELEKOMÜNİKASYON GÜNÜ
AKILLI KÖYÜN HAYALCİ KADINI
WannaCary VİRÜSÜNE ESİR OLMAYIN
SİBER SALDIRILARA DİKKAT
TÜRKİYE VE 73 ÜLKEYE SİBER SALDI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!