"ARTIK TELGRAFIN TELLERİNE KUŞLAR KONMUYOR- PTT ve Türk Telekom Anıları" isimli kitabımızı NASIL TEMİN EDEBİLİRSİNİZ?
 
TELEKOMÜNİKASYONDA MÜŞTERİNİN ADI YOK  TELEKOMÜNİKASYONDA MÜŞTERİNİN ADI YOK

Tarih: 2012-08-08

Zaman zaman, telekomünikasyon/bilişim sektörünün müşterilerinden derneğimize Operatörlerin yaptıkları hataları, yanlış uygulamaları anlatan e-postalar gelir.  Bazı tüketiciler/müşteriler vardır ki, nerdeyse telekomünikasyon uzmanı olmuştur. Operatörlerin, yanlış uygulamalarını çok yakından izler, bu yanlışları  BTK’ya, bazı TBMM üyelerine , Tüketici Derneklerine iletirler. Tüketici Hakem heyetlerine, Tüketici Mahkemelerine başvururlar.

Bizim Bilinçli Tüketici diye tanımladığımız bu tüketicilerden birisi de sayın Yusuf ÜNLER’dir. Sayın ÜNLER bazı e-postalarında, Operatörlerin tarifelerini gerekli kontrolü yapmadana onayladığı gerekçesiyle BTK’yı (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) Demirtepe Noteri diye tanımlıyor.

Sayın ÜNLER’i BTK ve Bazı Operatörler mahkemeye de verdiler. Yusuf ÜNLER yine pes etmedi. Son Olarak GSM Operatörlerinin Kampanyalarındaki yanlışları hataları dile getiren aşağıdak, e-postayı GSM Operatörlerine, BTK’ya, Tüketici Derneklerine, Bazı Milletvekillerine ve derneğimize gönderdi.

 

Konu: "FATURA CEPTE" KAMPANYA MI YAPIYORSUN​UZ, YOKSA TÜKETİCİ İLE ALAY MI EDİYORSUNU​Z? Tarih: 26.07.2012

SAYIN YETKİLİLER

Bir kampanya yapıyorsunuz, ya da yapar gibi yapıyorsunuz; sanki amacınız tüketici ile alay etmek!

E faturaya geçtiğim için, 19.07.2012 de gönderdiğiniz iletide “1 ay boyunca 1 GB bedava internet paketiniz yüklenmiştir” diye yazıyordu. Bu tarihte 30-Haziran 30 Temmuz arasında süren 4 GB paketlik aboneliğim vardı, süren paketimden yaklaşık 2 GB kalmıştı.

Şu an VINN’da, kalan internet paketini gösteren bölümde“Birden fazla internet paketiniz mevcuttur. İlk paketiniz 31.07.2012 tarihinde bitecektir. Paketleriniz toplamı 2,2 MB’dır” yazısı geçiyor. Yani süren paketimden daha 1,2 GB kullanacağım var.

Az önce yeni bir ileti gönderdiniz. “EFATURA KAMPANYASI DATA paketinizden 204,8 Mb kalmıştır. Son 12 saatlik kullanımlarınız dahil değildir. Paket aşımı ek paketiniz yoksa tarifenizden ücretlendirilecektir.” yazıyor.

Bu tür kampanyanlar nasıl yapılır? Önce başlayan paket önce kullanılır, daha sonra başlayan kampanya paketi, bu bitince kullanılır. VINN’da geçen yazıdan da bu anlaşılıyor. Kampanya paketini de 19.07.2012-18.08.2012 arasında kullanırım. Ardından 31.07.2012- 30.08.2012 günleri arasında kullanacağım paket başlar. Yani 31.07.2012 günü aylık kullandığım paket 4 GB’a ulaşmazsa hediye kampanyanızı Ağustos ayı içinde kullanmam gerekir. 1 ay içinde kullanacağım kampanya yapıyorsanız, bu paketi, ne zaman kullanacağıma ben karar veririm.

Ben her ay 4 GB’lık internet paketi kullanıyorum, normal paketi hem bu ay hem de Ağustos ayı içinde bitireceğim kuşkulu. E faturaya geçerken de, sizden böyle bir kampanya beklentim yoktu. Ben sınırımı bilerek, BTK’nın denetlediği, onay verdiği işletmecilerine tepki göstermeme neden olacak bir sorun çıkmamasını dileyerek, internet kullanmayı sürdürüyordum. Ancak bu ileti geldikten sonra, bir tüketici olarak keriz (argo: Kolayca kandırılabilen kimse, aptal) yerine konularak alay edilmiş olmak ağırıma gidiyor.

Aynı durumu “NestleTürkiye Gıda Sanayi A.Ş. (NESTLE) ile Vodafone Telekominikasyon A.Ş.’nin (VODAFONE) ortaklaşa düzenledikleri kampanya” çerçevesinde abone olduğum mobil internet uygulamasında yaşamıştım. 1+1 GB internet kampanyasında da 1 GB’lık VODAFONE paketi farklı, NESTLE’nin 1 GB’lık hediye paketi değişik tarihlerde başlıyordu. BTK’ya yaptığım şikayette, BTK her zaman olduğu gibi işletmeciyi haklı çıkarmıştı. Sonuçta Nilüfer TSHH’nin 14.06.2012 günlü 12/1123 sayılı kararı ile VODAFONE, gerçekte BTK’nın yaptığı düzenlemelerle tarife onayları mahkum edilmişti. VODAFONE yaptığı yazışmalarda sorumluluğu NESTLE üzerine atmıştı, bu nedenle fazla ödediğim bedeli NESTLE’den geri tahsil edecektim. Konuyu kamuoyuna duyurmamın ardından, NESTLE’ye icra işlemi başlatmamam için, VODAFONE apar topar, üç gün içinde, fazla tahsil ettiği paraları geri ödemişti. Bu somut olayda, VODAFONE NESTLE’nin ek kampanyasının bitiş süresini bildirmemesi dışında 4 ayrı konuda Tüketici’nin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı davranmıştı.

Bu ileti gelince sizlere “Kamu çalışanlarına altı ay için verilen zam % 2,5 iken, TURKCELL’in ‘BizBize Kamu HerYöne 1500’ seçeneğine % 31'i aşan zam” yapmanız üzerine 14.01.2010 günü gönderdiğim ve Tüketiciler Birliği tarafından Günün Şikayeti seçilen (http://www.tuketiciler.org/?com=news.read&ID=3121)“TURKCELL'den SOYGUN GİBİ ZAM” başlıklı iletide yazdıklarımı yeniden gözden geçirdim. Bu iletinin bir bölümünde şöyle yazmışım “Nasıl olsa, işletmecilerde gelen paylarla bütçesini oluşturan ve kendi payının artması için işletmecilerin her zam isteğini onaylayan, tüketiciyi korumayı görev olarak bilmeyen BTK diye bir kurum varken, soyun tüketiciyi soyabildiğiniz kadar!”

O günden bu güne, işletmeciler arasında artan rekabet dışında, anlayışta değişen çok şey yok! Al birini vur ötekine! Şimdi “Bu kampanyayı yapanlar, onay verenler basit matematik kurallarını bilmiyorlar mı?” diye sorsam, hepsi öncelikle matematik üzerine kurulan teknolojik sistemleri yöneten ve çoğunluğu elektronik alanında öğrenim görmüş koca koca mühendisler, yüksek mühendisler. Ancak onlar için; tüketici yalnızca yolunacak bir kaz; tüketici hiçbir şeyden anlamayan keriz!

Tüketici ile alay edecekseniz, göstermelik kampanya filan yapmayın, hiç olmazsa keriz yerine konmamış oluruz! Yeter artık! Oysa içimden neler yazmak geliyor bir bilseniz, yazıya dökemediğim, bir bilseniz! Bunları yazıya dökebilseydim, hiç olmazsa rahatlardım. Size yanıt verebilmek için tükettiğim zamana yazık! Çünkü anlayışınızda değişen bir şey olmayacak!

Yusuf ÜNLER

                Pekiyi Sayın ÜNLER’in bu başvurusuna  GSM Şirketleri ne cevap verdiler? O’nu’da Sayın ÜNLER’in  2.Ağustos.2012  tarihli e-postasından okuyalım.

DEĞERLİ TÜKETİCİ DOSTLARI

“‘FATURA CEPTE’ KAMPANYA MI YAPIYORSUNUZ, YOKSA TÜKETİCİ İLE ALAY MI EDİYORSUNUZ? Talep No: '19444821'” başlıklı iletime önce VODAFONE’dan yanıt geldi, benden detaylı bilgi aktarmamı istiyorlardı! Ya yazıyı okumuyorlar, ya da okuduklarını anlamıyorlar, ancak yanıtsız bırakmamış olmak için üstün körü bir yanıt veriyorlar.

Bugün (2 Ağustos 2012 Perşembe), saat 09:20’de, 7571532 nolu hat ile TURKCELL’den Sn. Can İŞGÖREN beni cep telefonumdan aradı. Bu kez cep telefonu numaramı, ileti ile sormadan bulabilmişlerdi, bu konuda çalışmışlardı. Ancak şikayetimde ne demek istediğim yine anlaşılmamıştı. Müşteri Hizmetleri adına yaptıkları uygulamanın doğruluğunu anlattı. 1 GB kampanyanın bedava olduğunu önce bedava uygulamayı kullandırdıklarını savundu. Bu kampanya paralı olsaymış, dediğim doğru olurmuş, o zaman önce başlayan paket önce kullanılırmış!!!

Ben kendisine somut örnek olarak yaşadığım kampanya uygulamasını yeniden anlattım.

TURKCELL’den 28.07.2012’de gönderdikleri son iletide “EFATURA DATA paketinizi son 12 saat icinde bitirdiniz. Kullanimlariniz ek paketiniz yoksa tarifenizden ucretlendirilecektir.” yazıyordu. 30 Temmuz 2012 günü sonunda, normal paketimden yaklaşık 0,6 GB kullanmadığım data vardı, kampanya dahil yaklaşık 1,6 GB kullanılmayan data gözüküyordu. Oysa Hediye Paketi 19 Ağustos’ta bitiyordu. Ve şu an VINN’dan “Birden fazla internet paketiniz mevcuttur. İlk paketiniz 19.08.2012 tarihinde bitecektir. Paketlerinizin toplamı 3,96 GB ‘dır” yazısı geçiyor. 2 gün içinde yaklaşık 140 MB data kullandım. Yani 19.08.2012 günü sona erecek hediye paketimde, kullanmadığım 1GB gözükmüyor. Kendisine bu durumu anlattım“yapılan yanlışın bana özgü olmadığını, tüm kampanyaya katılanları kapsadığını, göstermelik kampanyalar yapacağınıza, bu tür kampanyalar yapmayın, hiç olmazsa tüketiciyle alay eder duruma düşmemiş olursunuz. Ya da yaptığınız kampanyaların uygulamaları, akla, mantığa ve matematiğe uygun olsun” benzeri yanıtlar verdim. Sanırım eğitimini temel bilimler ya da mühendislik üzerine yapmamış bir kişi, söylediklerimi anlayıp anlamadığını, ben anlayamadım. Büyük olasılıkla yetkili bir konumda değil ve kendilerine de insiyatif verilmiş gözükmüyor. Sanki robot gibi kurgulanmışlar, konu kurgulananın dışına çıktığı an yanıt vermekten kaçınıyorlar. VODAFONE yazısında olduğu gibi üstün körü yanıt veriyorlar. Sn. Can İŞGÖREN’de, istemim üzerine, konuyu çoğunluğu elektronik alanında mühendislik eğitimi almış yetkili yöneticilerine aktaracağını belirtti ve konuşmamızı sonlandırdık.

Temeline inersek, sorunların öncelikle düzenleyici ve denetleyici üst kurumların uygulamalarından kaynaklandığını görüyoruz. EPDK, BDDK, BTK vb. gibi düzenleyici ve denetleyici üst kurumlar mahkeme kararlarına karşı bile, (kaçak elektrik kullanmayan dürüst tüketiciye ödettirilen kaçak elektrik kullanım bedeli ile tüketiciden alınan TRT payının kaldırılmasına yönelik adım atmak yerine, şikayetleri ve yargıya başvuruları önlemek için, faturalarda göstermemeye yönelik girişimlere başlaması örneğinde olduğu gibi) düzenledikleri alanda her ne pahasına olursa olsun şirketleri ve kuruluşları koruyucu, kimi zaman yargı kararlarının uygulanmasını tüketici aleyhine geciktirici tavır içindeler. Bu kurumların yapısı ve anlayışları değişmeden, uğraşı verilen bir sorun uzun bir süreç sonunda mahkeme kararlarıyla çözümlense bile, sorunlar başka biçimde değişerek sürüp gidecek.

Bir tüketici olarak bugüne dek, Yalın ADSL konusu başta olmak üzere, son olarak VODAFONE’nun mobil internet uygulaması konusunda BTK’ya yaptığım şikayetlerde, hep işletmeci lehine yanıt verilirken, çoğunlukla hakkımı, üç yıla varan uzun sürede olsa bile; TSHH, Tüketici Mahkemeleri ve Yargıtay aşamalarını geçerek, söke söke aldım. Ancak tüketicilerin çoğunluğu, bu denli uzun süren yasal uğraşılara girmekten kaçınıyor. İşletmecilerden gelen tarife ve kampanya uygulama önerileri, neredeyse incelenmeden sanki Demirtepe Noteri imiş gibi onaylanması tüketiciye kanıksatıldı, hiç olmazsa yapılacak uygulamaların matematiksel açıdan akla ve mantığa uygunluğunu incelesinler. Tüketiciyle alay edilircesine yapılan akla mantığa aykırı bu tür kampanyalar ya da uygulamalarda kendilerinin düştüğü durumun farkındalar mı? Sanmıyorum.

İlginize teşekkür eder, tüketici hakları mücadelesinde başarılar dilerim.

Yusuf ÜNLER

Ve son olarak Yusuf ÜNLER’den bir e-posta daha aldık. Bu e-posta dan, hareketle, rahatlıkla, TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜNDE MÜŞTERİNİN ADI YOK  diyebiliriz. Pekiyi, Sayın Ünler’in tanımlamasıyla DEMİRTEPE NOTERİ ne iş yapıyor.

DEĞERLİ TÜKETİCİ DOSTLARI

“‘FATURA CEPTE’ KAMPANYA MI YAPIYORSUNUZ, YOKSA TÜKETİCİ İLE ALAY MI EDİYORSUNUZ? Talep No: '19444821'” başlıklı üçüncü iletime 03.08.2012 Cuma günü 09:00’da gelen SMS’te “5301355162 nolu hattinizla ilgili talebinizi incelemeye devam ediyoruz, tamamlandiktan sonra size bilgi vereceğiz.” yanıtı yer alıyordu. Bu SMS’ten bir gün sonra Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş adına Sn. Cansu TÜTÜNCÜ tarafından aşağıda yer alan ileti gönderildi.

Sn. Cansu TÜTÜNCÜ’nün gönderdiği ileti, SMS’te sözü edilen inceleme’nin bir gün içinde tamamlandığı için gönderilen bir ileti niteliğinde değildi. Kurumsallaşan kuruluşlarda şikayetlere verilen geleneksel yanıtlara, şikayetin özüne inmediği için belki benziyordu, ancak başka yönüyle benzemiyordu. Gönderilen iletide “Haddinizi bilin, verdiğimiz bilgi ile yetinin, susun artık” anlamına gelebilecek “Talebinizle ilgili 02/08/2012 tarihinde sözlü bilgi verildiğini görüyorum.” tümcesi ile sanki hakkını arayan tüketiciye, dolaylı gözdağı verilmek isteniyordu. Ayrıca Sn Can İŞGÖREN’in “1 GB kampanyanın bedava olduğunu önce bedava uygulamayı kullandırdıklarını savunmasına, bu kampanya paralı olsaymış, dediğim doğru olurmuş, o zaman önce başlayan paket önce kullanılırmış!!! görüşüne, içeriğini anlamasa da  destek vermek istiyordu.

Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş adına Sn. Cansu TÜTÜNCÜ “Olumlu veya olumsuz eleştirilerinizi kendimizi geliştirme fırsatı olarak görüyoruz. Görüş ve önerilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz.” derken, gönderdiğim iletideki olumsuz eleştirilerin doğal olarak görüş ve öneri içerse de öncelikle şikayet olduğunu göz ardı etmek istiyor, ayrıca şikayetlerin içeriğine yönelik yanıt alınamadığı için, yaratılan fırsatlarda kendilerini geliştirip geliştiremedikleri, tüketicilerce görülemiyor

Cansu TÜTÜNCÜ’nün 15 Haziran 2011’de “Bizbize Kamu Her Yöne 1200 dakika paketi” ile ilgili “1300776 Talep Nolu”şikayete verdiği yanıta (http://www.egitimhane.com/turkcell-kamu-hatti-kullananlar-k105854-15.html“CEVABA BAKIN DALGA GEÇİYORLAR ADAMLA RESMEN” notu düşülmüş.

Bu tür yanıtların, ne Sn. Duygu KÜÇÜK, ne Can İŞGÖREN ne de Cansu TÜTÜNCÜ’den kaynaklandığını sanmıyorum. Bu görevlerde çalışanlar robot gibi kurgulanmışlar, konu kurgulananın dışına çıktığı an yanıt vermekten kaçınıyorlar Onların “nasıl olsa sonuç alamazsın” anlamında verdikleri içeriği boş yanıtlar, iletişim işletmecilerinin tüketicileri hak aramaktan vazgeçirmeye yönelik politikalarının ürünü. Bu kuruluşların bir şikayette, her seferinde değişik kişileri muhatap etmeleri, sizi değişik kişilere konuyu yeni baştan anlatmak zorunda bırakmaları da tüketiciyi bıktırma amacı taşıyor.

Bir tüketici olarak, parasal boyutu çok küçük olsa da, bu içeriği boş yanıtlardan bıkmayacağım; yapılan kampanyanın uygulamasının, ikna edici yanıtlarla,  akla, mantığa ve matematiğe uygunluğunu(!) kanıtlamalarına dek uğraşımı sürdüreceğim.

İlginize teşekkür eder, tüketici hakları mücadelesinde başarılar dilerim.

Yusuf ÜNLER

Bu Haber 2140 defa okunmuştur.
WHATSAPP BU TELEFONLARDA ÇALIŞMA
BİLİŞİM VADİSİ 100 BİN KİŞİYE İŞ
TRT MÜLAKATI TBMM GÜNDEMİNDE
TURKCELL´İN NET KARINDA BÜYÜK DÜ
VODAFONE SAMSUNG İŞBİRLİĞİ
TÜRK HACKER ALMANYA’DA YAKALANDI
PTT’YE 2500 YENİ PERSONEL ALINAC
YA İSTİKRAR OLMASAYDI
OHAL´LE GELEN BÜYÜK SERVET TRANS
YERLİ ARAMA MOTORU ´FİYASKOO´ ÇI
“GELİYOO” PAZARA GİRDİ
TÜM İNTERNET TRAFİĞİ POLİS TAKİB
SİBER TERÖRLE MÜCADELE
İNTERNETTE EN HIZLI ÜLKELER
İNTERNETE DÜŞMAN OLMAK
BTK 131 FİRMANIN YETKİSİNİ İPTA
TELEKOM SEKTÖRÜNÜN DURUMU ÇALIŞT
TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ GSMA YÖNET
FETÖ´NİN BİLİŞİM CASUSLUĞU
TURKcell RUScell mi OLUYOR?
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!