DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
ALO 182 ´MERKEZİ SOYGUN SİSTEMİ´ALO 182 ´MERKEZİ SOYGUN SİSTEMİ´

Tarih: 2012-08-31

Alo 182 Çağrı Merkezi'ni arayarak canlı operatörle görüşme yapan vatandaşlar, bu hizmet karşılığında yaklaşık 4 liralık bir ücretlendirmeyle karşılaştı 

Sağlık Bakanlığı, 2012 yılı ile birlikte tüm yurtta "Merkezi Hastane Randevu Sistemi"ni hayata geçirdi. Uygulamayla Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerden randevu almak isteyenler hastaneleri değil, "Alo 182 MHRS Çağrı Merkezi"ni aramaya başladı. Ancak Alo 182 MHRS Çağrı Merkezi'ni arayarak canlı operatörle görüşme yapan vatandaşlar, bu hizmet karşılığında yaklaşık 4 liralık bir ücretlendirmeyle karşılaştı. Faturalarını ayrıntılı bir biçimde inceledikten sonra bu durumun farkına varan birçok vatandaş, uygulamadan şikayetçi.

3 kuruşumuzada göz diktiler.

İhsan Kızılkaya: "Ben sık sık hastaneye gitmek zorundayım. Sigortalıyım, muayene katkı payı, ilaç kesintileri bir yana bir de randevu parası alınıyor olması şaşırtıcı. Sağlık Bakanlığı bizim üç kuruşumuza mı göz dikti. Randevu için her 182'yi aramamda 4 TL arama bedeli ödüyoruz."

AYLIK NEREDEYSE 40 TL ÜCRET ÖDÜYORUZ

Gülten Ceyhan: "Benim kızım rahatsız. Eşim asgari ücretle çalışıyor. Her gittiğimizde muayene katkı parasını ve ilaçların yüzdesini ödüyoruz. Telefonla randevu sistemi ortaya çıktı, orayı da her aramamızda aylık neredeyse 40 TL ücret ödüyoruz."

Sağlık Bakanlığı, 2012 yılı ile birlikte tüm yurtta "Merkezi Hastane Randevu Sistemi"ni (MHRS) hayata geçirdi. Uygulamaya Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerden randevu almak isteyenler, artık hastanelerin Türk Telekom hattını değil, "Alo 182 MHRS Çağrı Merkezi"ni aramaya başladı. Vatandaşın karşısına çıkan operatörler, danışmanlık hizmeti de sunarak, istenilen hastane ve doktor için randevu veriyor. Ancak Alo 182 MHRS Çağrı Merkezi'ni arayarak canlı operatörle yapılan her görüşmenin bedeli, yaklaşık 4 lira olarak tespit edildi. Vatandaşlar yapılan bu ücretlemeye oldukça tepkili. Vatandaşlar 'devletimiz işimizi kolaylaştırmak adı altında cebimizdeki üç kuruş paramızı da göz dikti" diyerek sitem ediyor. Vatandaşlar Sağlık Bakanlığından yapılan aramaların 112 acil gibi ücretsiz olmasını talep ediyor.

DEVLET SIRTIMIZDAN GEÇİNMEYİ BIRAKSIN

Rahatsızlığından dolayı sık sık tedavi olmak için randevu aldığını söyleyen İstanbul'dan İhsan Kızılkaya : " Ben rahatsızlığımdan dolayı sık sık hastaneye gitmek zorundayım. Sigortalıyım muayene katkı payı, ilaç yüzdelikleri bir yana birde randevu parası alınıyor artık. Sağlık alanında devrim yaptıklarını söyleyen Sağlık Bakanlığı bizim üç kuruşumuza mı göz dikti. Randevu için her 182'yi aramamda 4 TL arama bedeli ödüyoruz. Eğer telefonda çok daha uzun bekletilirseniz daha fazla ödüyorsunuz. Eskiden zordu kuyruk beklemek bu sistem iyi oldu ama yine parası olana kolaylık sağlanıyor. Aldığımız üç kuruş emekli parasını da devlet bizden geri alıyor. Söyleyin şimdi aldığım üç kuruşluk emekli maaşımı ilaca mı vereyim, hastane katkı payına mı vereyim, randevu almak için mi vereyim, yoksa evimin ihtiyacını mı alayım. Devletimiz artık sırtımızdan geçinmeyi bıraksın. Birazda bize destek olsun" diyerek sitem etti.

TELEFONUNDA BAKİYESİ OLMAYAN VATANDAŞ NE YAPSIN?

Kocaeli'nden Muhittin Çelik de bu uygulamadan oldukça muzdarip. Çelik, " Eşim ve çocuğum sık sık hastaneye gidiyor. Cep telefonumuzla randevu alıyoruz. Bu sistem çok güzel. Fakat her randevu almak için aradığımızda mutlaka bir süre hatta bekliyoruz. Beklemeyle birlikte her aramamda en az 4 TL bakiyemden kesiliyor. İlaç parası, muayene katkısı derken şimdide randevu aramalarına para ödüyoruz. Bu durumdan şikâyetçiyim aramaların ücretsiz olmasını istiyorum. Devlet bize kolaylık sağlaması gerekirken hep engel koyuyor. Telefonunda bakiyesi olmayan vatandaş ne yapsın hastaneye gidemesin mi. Bu hizmetten mahrum mu kalsın"dedi.

CEBİMİZİ YAKIYOR

Bu ücretlendirme ceplerimizi yakıyor diyen Şanlıurfa'dan Ayşe Güneş: "Görünürde pek fazla görünmüyor. Ama birkaç defa randevu aldığınızda cebinizi yakmaya başlıyor. Bu telefondan randevu sistemine çok sevindik fakat ücretlendirmesini fark edince sevincimiz adeta kursağımızda kaldı. Yapılan bu ücretlendirmeyi bir vatandaş ve beş çocuk annesi olarak hiç doğru bulmuyorum" diyerek yapılan bu ücret uygulamasına tepki gösterdi.

112 GİBİ ÜCRETSİZ OLSUN

Yetkililerden MHRS'nin de 112 acil gibi ücretsiz olmasını talep eden Gaziantep'ten Gülten Ceyhan ise " Benim kızım rahatsız. Ondan dolayı hastaneye sık sık gitmek zorundayız. Her gittiğimizde muayene katkı parasını ve ilaçların yüzdesini ödüyoruz. Telefonla randevu sistemi ortaya çıktı ve artık oraya da her aramamızda aylık neredeyse 40 TL ücret ödüyoruz. Eşim asgari ücretle çalışıyor. Aldığımız üç kuruşluk parayla kirayı mı versin, çocuklarımızın okul masraflarını mı yoksa devletin bize yüklediği bedelleri mi ödesin. Yetkililerden bu aramaların 112 acil gibi ücretsiz hale getirmelerini istiyoruz" ifadelerini kullandı.

VATANDAŞIN CANINI YAKMAKTAN VAZGEÇİLMELİDİR

Türkiye Sağlık ve Sosyal Hizmet Kolu Kamu Görevlileri Sendikası (TÜRK SAĞLIK-SEN ) Genel Başkanı Önder Kahveci: " Eğer vatandaşın rahatını düşünerek randevu sistemini kurduysan ücretsiz olmalıdır. Bazı kurum yada kişilere rant sağlamak için bu tür faaliyetlere girilmemelidir. Hastane katkı payı, ilaç katkı payı, özel hastane katkı payı, üniversite hastanesi katkı payı derken vatandaşın canını yakıyorlar. Her aşamada katkı payı adı altında para ödemek zorunda kalan vatandaşlar isyan etmekte haklıdırlar. Vatandaşların canını yakmaktan vazgeçelim ve 112 acil servis gibi, 155 polis imdat gibi bunu da ücretsiz hale getirilmesi gerekir" dedi.

SAĞLIK RANT KAPISI OLMAKTAN ÇIKARILMALIDIR

Devrimci Sağlık İşçileri Sendikası (DEV SAĞLIK-İŞ) Eğitim Daire Başkanı Salih Öz ise: " Sağlık hizmetleri kar elde etmeyi gözetmeksizin hizmete sunulmalıdır. Eğer sağlıktan kar elde etmeye çalıştığınız zaman insan sağlığını değersizleştirirsiniz. Vatandaşımızın ekonomik durumu ortada buna rağmen çeşitli katkı payları ödettirerek can yakmanın bir anlamı yok. Hastane randevu sistemi faaliyete geçtiği zaman vatandaşın işi kolaylaştı diye vatandaşlar çok sevindi fakat onu da bir gelir kapısına çevirince vatandaşın bu duruma isyan etmesi çok normal. Sağlık gibi çok önemli bir konuda para gözetilmemeli vatandaş ücretsiz faydalanmalıdır. Sağlık rant kapısı olmaktan çıkarılmalıdır" şeklinde konuştu.

BAKANLIĞIN AÇIKLAMASI İSE ŞÖYLE

Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) adı altında sunulan hizmetin her arama başı 4TL'ye kadar bir ücret kesintisinin olduğu bilgisi üzerine Sağlık Bakanlığı'ndan Milli Gazete'ye açıklama geldi. Sağlık bakanlığınca yapılan açıklamada: " MHRS hizmeti internet ve telefon üzerinden olmak üzere iki şekilde hizmet sunuyoruz. İnternet üzerinden alınan hizmet tamamen ücretsizdir. Telefonla (yani 182'yi arayarak) alınan randevu hizmeti ise telefonla iletişim kurulan şirketin tamamen kendisinin belirlediği bir ücretlendirme yapılmaktadır. Vatandaşlarımızın yaptığı başvurular ise telefon ve internet üzerinden neredeyse yüzde 50, yüzde 50 şeklinde yapılmaktadır" ifadelerine yer verildi.

PARASI OLANA KOLAYLIK SAĞLANIYOR

İhsan Kızılkaya: "Ben rahatsızlığımdan dolayı sık sık hastaneye gitmek zorundayım. Sigortalıyım muayene katkı payı, ilaç kesintileri bir yana bir de randevu parası alınıyor olması şaşırtıcı. Sağlık alanında devrim yaptıklarını söyleyen Sağlık Bakanlığı bizim üç kuruşumuza mı göz dikti. Randevu için her 182'yi aramamda 4 TL arama bedeli ödüyoruz. Eğer telefonda çok daha uzun bekletilirseniz daha fazla ödüyorsunuz. Aldığımız üç kuruş emekli parasını da devlet bizden geri alıyor."

AYLIK NEREDEYSE 40 TL ÜCRET ÖDÜYORUZ

Gülten Ceyhan: "Benim kızım rahatsız. Ondan dolayı hastaneye sık sık gitmek zorundayız. Her gittiğimizde muayene katkı parasını ve ilaçların yüzdesini ödüyoruz. Telefonla randevu sistemi ortaya çıktı, orayı da her aramamızda aylık neredeyse 40 TL ücret ödüyoruz. Eşim asgari ücretle çalışıyor. Aldığımız üç kuruşluk parayla kirayı mı versin, çocuklarımızın okul masraflarını mı yoksa devletin bize yüklediği bedelleri mi ödesin. Yetkililerden bu aramaların 112 acil gibi ücretsiz olmasını istiyoruz"

BAKANLIK DOĞRULADI

Konuya ilişkin görüştüğümüz Sağlık Bakanlığı yetkilileri de bu ücretlendirmeyi doğruladı. Yetkililer tarafından yapılan açıklamada: " MHRS hizmeti internet ve telefon üzerinden olmak üzere iki şekilde hizmet sunuyoruz. İnternet üzerinden alınan hizmet tamamen ücretsizdir. Telefonla (yani 182'yi arayarak) alınan randevu hizmeti ise telefonla iletişim kurulan şirketin tamamen kendisinin belirlediği bir ücretlendirme yapılmaktadır. Vatandaşlarımızın yaptığı başvurular ise telefon ve internet üzerinden neredeyse yüzde 50, yüzde 50 şeklinde yapılmaktadır" ifadelerine yer verildi.

Kaynak: Milli Gazete

Bu Haber 5917 defa okunmuştur.
BİLİŞİM DEVLERİ TRUMP´A KA
ÜÇÜ AYNI DERNEK ÇATISINDA
PTT İLE KATAR POST İŞBİRLİĞİ
PTT´NİN MELEKLERİ
TTSYV AİDATLARI ARTTI
ULAK ARACILIĞI İLE İLK YURTDIŞI
PTT´DE GYS 22 NİSANDA
HARİKALAR YARATAN ÖĞRETMEN
TELEKOM HAZİNE İLE DAVALI
HARUN MADEN KKTC TURKCELL GENEL
OGER TELEKOM YİNE BORCUNU ÖDEYEM
TBD´DE BAYRAK DEĞİŞİMİ
KİT´LERİN BORCU 44 MİLYAR
BANU SEZEN İLK 50 KADIN İK´CI A
PTT’DE WESTERN UNİON HİZMETİ
SELMA MAY VEFAT ETTİ
HALUK CAN ENGİN VEFAT ETTİ
PTT´NİN 15.000 ŞUBESİ OLACAK
BİR KİTAP; İSTANBUL´UN YÜZ
BOR REZERVLERİDE Mİ ÖZELLEŞTİRİL
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!