"ARTIK TELGRAFIN TELLERİNE KUŞLAR KONMUYOR- PTT ve Türk Telekom Anıları" isimli kitabımızı NASIL TEMİN EDEBİLİRSİNİZ?
 
ALİM IŞIK´IN BTK BÜTÇESİ HK. KONUŞMASIALİM IŞIK´IN BTK BÜTÇESİ HK. KONUŞMASI

Tarih: 2012-12-14

MHP Kütahya Milletvekili Prof.Dr. Alim IŞIK 13.12.2012 Tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü 2013 Yılı Bütçeleri hakkında kapsamlı bir konuşma yapmıştır.

Sayın Işık'ın konuşmasının BTK ile ilgili bölümü aşağıda bilginize sunulmuştur.

Sayın Başkan, Değerli Milletvekilleri;

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün 2013 yılı bütçesi üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz almış bulunuyorum. Bu vesileyle Yüce heyetinizi ve bizleri izleyen aziz milletimizi saygıyla selamlıyorum.

Ülkemizdeki Telekomünikasyon sektörünü düzenleme ve denetleme fonksiyonunun bağımsız bir idari otorite tarafından yürütülmesi amacıyla 2000 yılında çıkartılan 4502 sayılı Kanunla kurulan Telekomünikasyon Kurumu’nun adı, 2008 yılında çıkartılan 5809 sayılı Kanunla da Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu olarak değiştirilmiş ve kuruma;
Tüketicinin ve son kullanıcının korunması, Şeffaflığın sağlanması ve bilgilendirme,Kişisel verilerin işlenmesi ve gizliliğin korunması, vb. gibi konularda düzenleme yapma ve bu hususları gözetme görevi verilmiştir.

Kısaca BTK olarak isimlendirilen bu Kurum; “12 Haziran 2011 Genel Seçimleri öncesinde MHP’nin meclis dışında bırakılması için kaset komplosuyla karşı karşıya kaldığı ve siyasetin adeta vatandaşların yatak odalarına girilerek yapıldığı bir dönemde olayları sessizce izlerken, sıranın AKP’li yöneticilere de geleceği iddialarının ortaya atılması üzerine hemen “24 saat internet başında nöbet tutma kararı” alarak adını kamuoyuna duyurmuş, böylece kamu vicdanında bağımsızlığını yitirerek kendini adeta hükümetin ve AKP’li yöneticilerin bekçisi konumuna taşımıştır.

Kamu tüzel kişiliğine haiz, idarî ve mali özerkliğe sahip özel bütçeli bir kurum olan BTK, bu özerkliği, adeta başına buyrukluk ve kanunla verilen hakları kötüye kullanma olarak anlamaktadır.

Kurumun Teşkilat Yönetmeliğinde sürekli değişikliğe gidilmesi, hem çalışanları mağdur etmekte hem de kurumsallaşmayı engellemektedir. 

Genel olarak vatandaşlarımızın güvenli internet kullanımından sorumlu olan BTK, bırakın vatandaşın internetinin güvenliğini sağlamayı, kendi internet sitesinin bile güvenliğini sağlamaktan uzaktır. 

Bu yılın Şubat ayında Redhack ve Anonymous gibi gruplar tarafından BTK’nın internet sitesinin kırılarak tüketicilerin TC kimlik numaraları, telefonları ve adresleri gibi kişisel bilgilerinin ele geçirildiği haberleri hepimizin hafızasındadır.

BTK; enerjisini, daha önceki dönemlerde göreve gelmiş yöneticileri istifaya zorlamak, temizlik ve güvenlik firması çalışanlarını yandaşlarla değiştirmek, kurum yapısı ile sürekli oynamak ve personeli oradan oraya sürmek yerine, kurumların ve vatandaşlarımızın internet güvenliğini sağlamaya yönelik faaliyetlerde harcamalıdır.

BTK; kişisel verilerin ve iletişimin gizliliğini ihlal ettiği, temel insan hak ve özgürlüklerine aykırı davrandığı gerekçesiyle Avrupa Parlamentosu’nun Türkiye'yi de içeren bir kararıyla AB sınırlarında faaliyetlerini yasadışı ilan ettiği ve casus yazılımlar ürettiği iddia edilen, şaibeli “Phorm Solutions” şirketinin Türkiye'de faaliyete başlamasına ve Türkiye'nin tekel durumundaki servis sağlayıcısı TTNET ile anlaşmasına onay vermiştir.

Bu konuya ilişkin eleştiriler artınca da gereğini yapma yerine kendi resmi internet sitesinde kısa bir açıklama yapmakla yetinmiştir. Kurum, acilen bu onayı iptal ederek vatandaşlarımıza ait kişisel bilgilerin başka firmalara pazarlanmasına engel olmalıdır.

Sektörü düzenlemekle yükümlü BTK’nın kurulduğu 2000 yılında 4 olan sektördeki mobil işletmeci sayısı (Türkcell, Telsim, Aycell, Aria) şimdi 3’tür. Aria ve Aycell’in AVEA olarak birleşmesinin devlete maliyeti yaklaşık 1.1 milyar ABD Doları olmuştur. Ayrıca ARİA şirketine ortak olan İtalyan Telekom şirketinin ne zaman, kimlerin aracılığıyla ve hisselerini kaça satarak ayrıldığı açıklanmalıdır.

Sayın Bakan, sorumluluğunuz altında bulunan bu kurum ve sektörle ilgili aşağıdaki sorularımızın cevaplarının mutlaka verilmesini bekliyoruz.

Türk Telekom’un özelleşmesi esnasında yaklaşık 68.000 olan kurum çalışanı sayısı şimdi kaça düşmüştür?

Bu süreçte kaç kişi farklı kurumlara yerleştirilmiştir? Bunların kaçından istifade edilebilmektedir?

Alanı dışında çalıştırılarak atıl bırakılan işgücüne şimdiye kadar kaç lira ödenmiştir? Bu miktar, özelleştirme geliri ile karşılaştırıldığında Türk Telekom özelleştirmesinden gerçekte kaç lira elde edilmiştir?

Türk Telekom özelleştirilmesinde, ihale şartnamesinde çalışanlar ve yıllık asgari yatırımla ilgili hangi şartlar konmuştur? 

Türk Telekom’un özelleştirme öncesi yatırımları ile özelleştirme sonrası yatırımları arasında nasıl bir fark oluşmuştur?

Türk Telekom özelleşmesi sonrasında imzalanan imtiyaz sözleşmesine Türk Telekom yetkilileri muhalefet şerhi koymalarına karşın, Sayın Kurum Başkanı bu imtiyazı imzalamış mıdır? İmzaladı ise daha sonra mahkeme kararı ile düzeltilen bu yanlış işlemi tesis eden Kurum Başkanına idari yönden nasıl bir işlem yapılmıştır?

Özelleştirme sonrasında da fiili tekel yapısını sürdüren Türk Telekom’a alternatif bir yapı bu güne kadar neden oluşturulamamıştır? 
BTK’nın düzenlemeleri hakkında Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulu tarafından hazırlanan raporda yer alan eleştiriler hakkında ne tür işlemler yapılmıştır? Bu raporda açıkça eleştirilen ve başarılı bulunmayan bir Kurum Başkanı hangi kriterler dikkate alınarak ikinci kez Başkanlık makamına atanmıştır?

BTK‘nın ikinci Başkanlığına getirilen şahsın göreve başlamasından buyana kaç kişiye yer değişikliği, görevden alma, tayin veya atama yapılmıştır? Kurum personeline uygulanan, taciz, gözdağı, sindirme operasyonlarına sessiz kalmanızın sebepleri nelerdir?Kurumun icra makamları olan Daire Başkanlıklarına ve Kurum Başkan Yardımcılıklarına yapılan atamalarda, en az 10 yıllık memuriyet sürelerine uyulmamasının sebepleri nelerdir?Kurumda önceden yetkili olan sendikanın isim değiştirmesinde yapılan siyasi kadrolaşmanın ve işlemlerin Kurum 2. Başkanının imzası ile yapılmasının etkisi var mıdır?

Kurum gelirlerinden elde edilen pay ile oluşturulmuş evrensel hizmet fonu kullanımında haberleşme hizmeti dışı harcamalara yer verildiği ve APO’nun ziyaretçilerinin İmralı’ya gidişinde kullanılan vapurun masraflarının bu fondan karşılandığı iddiaları doğru mudur? Köprü ve karayolu geçişlerinde HGS’ye geçişin amacı nedir? Bu yolla kimlere yeni iş imkanı yaratılmış ve vatandaşlarımızın cebinden kaç lira alınmıştır?

Kurumun düzenlemesi ve denetlemesi gereken devasa bir sektörün sorunlarının çözümüyle uğraşması ve sektörde rekabet ortamı yaratması yerine, sadece partizanca kadrolaşmaya yönelik uygulamalarla ve çalışanlarla uğraşması bu kuruma yakışmamaktadır. Yapılan bu yanlışların milletimiz ve partimiz tarafından kaydedildiği unutulmamalıdır.

 

Bu Haber 1241 defa okunmuştur.
WHATSAPP BU TELEFONLARDA ÇALIŞMA
BİLİŞİM VADİSİ 100 BİN KİŞİYE İŞ
TRT MÜLAKATI TBMM GÜNDEMİNDE
TURKCELL´İN NET KARINDA BÜYÜK DÜ
VODAFONE SAMSUNG İŞBİRLİĞİ
TÜRK HACKER ALMANYA’DA YAKALANDI
PTT’YE 2500 YENİ PERSONEL ALINAC
YA İSTİKRAR OLMASAYDI
OHAL´LE GELEN BÜYÜK SERVET TRANS
YERLİ ARAMA MOTORU ´FİYASKOO´ ÇI
“GELİYOO” PAZARA GİRDİ
TÜM İNTERNET TRAFİĞİ POLİS TAKİB
SİBER TERÖRLE MÜCADELE
İNTERNETTE EN HIZLI ÜLKELER
İNTERNETE DÜŞMAN OLMAK
BTK 131 FİRMANIN YETKİSİNİ İPTA
TELEKOM SEKTÖRÜNÜN DURUMU ÇALIŞT
TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ GSMA YÖNET
FETÖ´NİN BİLİŞİM CASUSLUĞU
TURKcell RUScell mi OLUYOR?
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!