Murat ETÇİ-Yeni Mesaj
İnÅŸaat Mühendisleri Odası der ki;
"2009 ve 2010 yıllarında köprü ve otoyollara gerçekleÅŸtirilen yatırım harcamalarının toplamı yaklaşık 5,5 milyar liradır. Bu rakam, geçtiÄŸimiz günlerde tamamlanan köprü ve otoyolların özelleÅŸtirilme bedeline neredeyse eÅŸtir; köprü ve otoyollar, Karayolları Genel MüdürlüÄŸ’nün iki yıllık yatırım harcamaları kadar bir bedelle elden çıkartılmıştır. Yaklaşık 7,7.5 yılda kendini amorti edecek ve ondan sonraki 14-15 sene ise kar hanesine yazılacak bir yatırım yapmıştır sermaye grupları. Bu bilanço, kamunun uÄŸratıldığı zararın boyutlarını anlaşılır kılmaktadır. Köprü ve otoyolların özelleÅŸtirilmesi sadece bugünü deÄŸil, önümüzdeki 25 seneyi ipotek altına alacaktır.Hemen bütün özelleÅŸtirmelerde kamu zarara uÄŸramakta, sermaye gruplarının yüksek kâr beklentisi özelleÅŸtirmeyi mümkün kılmaktadır. Aksi durumda özelleÅŸtirme gerçekleÅŸmemekte, ulusal/uluslararası sermaye grupları yüksek kâr beklentisi yoksa özelleÅŸtirme iÅŸine girmekten imtina etmektedir."
Yani demek istiyorlar ki sen medya gücünü kullanarak halka bu özelleÅŸtirmelerden ne kadar para kazandığını,nasıl karlı bir iÅŸ yaptığını yutturabilirsin ama bu milletin binbir güçlükle ortaya çıkardığı bu deÄŸerleri peÅŸkeÅŸ çektiÄŸin yerler makarna beyinli deÄŸil.Ha bu arada geçtiÄŸimiz yaz bize kabir azabı yaÅŸatan FSM köprüsündeki çalışmanın neden apar topar yapıldığının sebeb-i hikmeti de ortaya çıkmış oldu.
"ÖzelleÅŸtirme yaklaşık 5,7 milyar liraya gerçekleÅŸtirilmiÅŸtir. Resmi açıklamalara göre, adı geçen köprü ve otoyolların, örneÄŸin 2012`nin ilk 11 ayında kamuya saÄŸladığı ekonomik girdinin 740 milyon lira olduÄŸu, dolayısıyla, zaman içerisinde yeni geçiÅŸ noktaları oluÅŸturulmaz, geçiÅŸ ücretlerine zam yapılmaz, giÅŸelerden geçen araç sayısında artış olmazsa bile, yaklaşık 7 yılda kendini amorti edecek ve geriye kalan 18 yılda elde edilecek gelir ise ortaklığın kar hanesine yazılacaktır. Kaldı ki, özelleÅŸtirilen köprü ve otoyollarda, son on yılda elde edilen kâr yaklaşık 4,5 milyar dolar olmuÅŸ, on yılda gelir artış oranı ise yüzde 250`yi bulmuÅŸtur. Aynı zaman içerisinde adı geçen noktalardan geçiÅŸ yapan araç sayısında son on yılda yüzde 76 oranında artış kaydedilmiÅŸtir. Bütün bu rakam, oran ve verilerin okuması ÅŸudur: Gelir getiren bir kamu iÅŸletmesi daha elden çıkartılmış ve ulusal/uluslararası sermaye gruplarına peÅŸkeÅŸ çekilmiÅŸtir."
EÄŸer zam yapılmazsa 7 yılda amorti ediyor.Peki zam olmama ihtimalini düÅŸünebiliyor musunuz? Mesela İDO'nun özelleÅŸtirildikten sonraki fiyat politikasını biliyor musunuz? Harem-Sirkeci arabalı vapur hattını kullananlar pik saatlerde eskiye oranla %50 daha fazla para ödüyorlar.Eskihisar-Topçular arasında ise 25 TL farkla ayrıcalıklı bir sınıf ortaya çıkarıldı.Beni devletin uÄŸradığı zarar ilgilendirmez, ben sadece kendi cebim ilgilendirir diye düÅŸünen kendi çapında vatan hainlerine bir hatırlatma yapayım. ÖzelleÅŸtirmeden sonra pik saatlerde (16-21) köprü geçiÅŸ ücreti %50 zamlı olursa hiç ÅŸaşırmayın.Veya falanca ÅŸerit öncelikli geçiÅŸe ayrılmıştır denirse sakın hadi canım sen de demeyin.Çünkü bize öyle ÅŸeyler yutturuldu ki bu onların yanında hiç bile sayılmaz.
"Dikkat edilmesi gereken bir baÅŸka nokta ise yaklaşık dokuz bin taÅŸeron, altı bini memur ve kalanı kamu iÅŸçisi olan toplam 16 binden fazla çalışanın akıbetinin ne olacağının belli olmamasıdır. ÖzelleÅŸtirmelerin kamu yatırımlarının peÅŸkeÅŸ çekilmesiyle sınırlı kalmadığı, aynı zamanda iÅŸsizlik ve güvencesizliÄŸi de beraberinde getirdiÄŸi gerçeÄŸi, kamuoyunun dikkatini özelleÅŸtirilen iÅŸletmelere çevirmesini zorunlu kılmaktadır."
|