Telekomcular Derneği’nin Notu:
Yiğit Bulut Gerçekten İlginç bir gazeteci. Türk Telekom’un özelleştirilmesi sırasında en eleştirel yazıları o kaleme aldı… Aradan birkaç yıl geçti Türk Telekom’u göklere çıkaran yazılara imza atmaya başladı.
Daha önceki yazılarından da Paul Doany ile dostluğunu gündeme getirmişti.
“Dijital Medya için dev adım…Tüm Türkiye’ye çağrı…” başlıklı yazısında Dubai Merkezli bir fon aracılığı ile tüm internet medyasının birleşebileceğinden dem vuruyordu.
Yazıdaki şu cümleler dikkat çekiciydi;
“Sevgili dostlar, ben bu yazıyı yazarken Ortadoğu’daki en büyük yatırım fonunun temsilcisi odamdaki diğer masada e-maillerine göz atıyor…Bu sabah geldi, Türkiye ile ilgili projelerini konuşuyoruz, akşam uçağıyla dönecek…Uykusuz, yorgun ama anlatılanlar ve duyduğu heyecandan yüzüne yansıyanlar yorgunluğunu alıyor. Söylediği bir cümle çok ilginç; Türkiye Orta Doğu ve Orta Asya’nın “dijital içerik üretim merkezi olacak, bütün üretim birimlerini Türkiye’de kurmak ve belki de yüzlerce satın alma yapmak istiyoruz”…Bu noktada böyle algılanmamızı ve özellikle “teknik olarak” güçlü olmamızı sağlayan Türk Telekom’a ve şimdi yönetimde olmasalar bile, geçmişte bunun tohumlarını atan iki gerçek profesyonel yöneticiye teşekkür etmek istiyorum; Paul Doany ve Metin Ercan…” ( Tamamını okumak için TIKLAYINIZ)
Pekiyi Yiğit Bulut Paul Doany’nin Turkcell’in yönetimine getirilmesinin imkansıza yakın olduğunu bilmez mi? Tabii ki bilir. Bu yazının neden yazıldığını anlamak için şu cümleye dikkatinizi çekmek isteriz; “O ekipte çok değerli profesyoneller var, o günlerle ve hızlı tırmanış dönemindeki kilit isimlere dikkatli bakanlar Turkcell’i uçuracak ekibi bulabilirler..”
Bu Cümleyi “Dijital Medya için dev adım…Tüm Türkiye’ye çağrı…” başlıklı yazıdaki şu cümleyle birlikte değerlendirin; “iki gerçek profesyonel yöneticiye teşekkür etmek istiyorum; Paul Doany ve Metin Ercan…” Ve Metin Ercan ile Yiğit Bulut’un bir zamanlar Radikal’de birlikte yazdıklarını hatırlayın.
Bu yazıdaki temel amacın Paul Doany’nin değil Metin Ercan’ın Turkcell yönetimine getirilmesine yardımcı olmak olduğu sonucuna varırsınız.
Öte yandan Star-Kanal24 Grubunun Reklam Pastasından daha büyük pay almak için başlattığı kavgayı düşünün. Reklam Kavgası konusunda Derneğimizin eski Başkan Yardımcısı Fazlı Köksal’ın kaleme aldığı REKLAM KAVGASI başlıklı yazıyı okuyun (TIKLAYINIZ). Turkcell’in Türk Telekom Grubundan sonra ikinci reklam veren olduğunu dikkate alırsanız, Turkcell’in yönetimine “Yakın” kişilerin gelmesinin ne kadar önemli olduğunu anlarsınız.
Ve bir hatırlatma daha, sektörde neler olduğunu bilmek isterseniz DUBAİ kaynaklı haberleri yakından takip edin.
Paul Doany’nin başarısının (!) nedenlerini öğrenmek isteyenlere, BİR TALANIN HİKAYESİ: TÜRK TELEKOMUN ÖZELLEŞTİRİLMESİ İsimli rapora göz atmalarını, o dönemde Türk Telekom’da çalışan ve ayrılmak zorunda bırakılan personelle konuşmalarını tavsiye ederiz.