Türk Telekom'un sabit telefon hizmetine iliÅŸkin hizmet kalitesi ölçümlerini yaptıran Bilgi Teknolojileri Ä°letiÅŸim Kurumu, azami geri dönüÅŸ sürelerinin aşıldığını tespit etti.
Mobil telefon ve internet kullanımı artarken, sabit hatlarda yaÅŸanan sorunlar gözardı edilebiliyor. Oysa, Türkiye'de sabit hatlı telefonlar halen yaygın biçimde ev ve iÅŸyerlerinde kullanılıyor. Peki, bu telefonların aboneleri, yeterli hizmeti alabiliyor mu?
Sabit hatlı telefonlarda neredeyse rakipsiz olan Türk Telekomünikasyon A.Åž. (TTAÅž) tarafından sunulan hizmetin kalitesini ölçen Bilgi Teknolojileri Ä°letiÅŸim Kurumu (BTK), bazı anahtar kriterlerde standartların altına düÅŸüldüÄŸünü gözlemledi.
BTK tarafından yayınlanan resmi bildiriye göre, Türk Telekom'un baÄŸlantı süresi ölçütüne ait "tüm taleplerin %95'inin yerine getirilmesinde geçen süre" en fazla 4 gün olabilirken, 2012 yılı Mayıs ayında bu süre 4,625 gün, Haziran ayında ise 4,271 gün olarak tespit edildi.
Arıza Giderme de Sıkıntılı
Öte yandan, sabit telefon hizmet kalitesinin bir diÄŸer önemli kriteri olan arıza giderme süresinin de en fazla 48 saat olması gerekirken, Haziran 2012'de bu süre 50,061 saati aÅŸtı. Konuyla ilgili BTK tarafından yayınlanan resmi metin ise ÅŸu ÅŸekilde:
"Türk Telekomünikasyon A.Åž.’nin 2012 yılı Nisan-Mayıs-Haziran dönemine ait sabit telefon hizmetine iliÅŸkin hizmet kalitesi ölçümlerin yer aldığı hizmet kalitesi ölçüm tablosu ve tabloya iliÅŸkin açıklama raporu incelenmiÅŸ, yapılan inceleme sonucunda; TTAÅž’ın BaÄŸlantı Süresi Ölçütüne ait “Tüm taleplerin %95 inin yerine gerilmesinde geçen süre” verisinin en fazla 4 gün olması gerekirken, 2012 yılı Mayıs ayında 4,625 gün, Haziran ayında 4,271 gün olarak, Arıza Giderme Süresi Ölçütüne ait “Tüm geçerli arızaların en hızlı karşılanan %95 inin giderildiÄŸi süre verisinin en fazla 48 saat olması gerekirken, 2012 yılı Haziran ayında 50,061 saat olarak gerçekleÅŸtiÄŸi görülmüÅŸtür. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."
|