Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
TRT REKLAMLARI ÖZELLEŞTİRİNCETRT REKLAMLARI ÖZELLEŞTİRİNCE

Tarih: 2013-02-26

 

Reklamları özelleştiren TRT üç yılda 150 milyon TL zarara uğratıldı.

Sayıştay, reklam alma işini özelleştiren TRT’nin 3 yılda tam 89.2 milyon TL zarara uğratıldığını saptadı. TRT’nin hesaplarına göre, raporun hazırlandığı dönemden sonra da işleyen faiz ve cezalarla birlikte rakam 150 milyon TL’ye ulaştı. Şirketin kuruma verdiği 3.6 milyon TL’lik teminat, “devede kulak” kalınca TRT 3 yıl gecikmeyle firma ile yaptığı sözleşmeyi feshetti ve şirketi mahkemeye verdi.

Cumhuriyet gazetesinin ulaştığı rapora göre TRT’nin 3 yılda 150 milyon TL zarara uğramasına neden olan skandal süreç şöyle gelişti:

TRT ile Veritas Medya ve Reklam Hizmetleri AŞ arasında 5 Haziran 2009’da “Reklam Ortamları Satış Sözleşmesi” imzalandı. Sözleşmeye göre; firma, tahsis edilen reklam kuşakları ve süreleri karşılığında TRT’ye sözleşmenin ilk yılı için en az KDV hariç toplam 60 milyon TL ödeyecekti. Bu bedelin 42 milyon TL’si TRT 1 için tahsis edilen reklam kuşakları ve süreleri karşılığında ödenecek, aylık reklam rey­tinginin 0.5’in üzerinde gerçekleşmesi durumunda, ek ödeme yapılacaktı.

REYTİNG SİSTEMİNDEN ÇIKINCA KARIŞTI

Ancak TRT, Kasım 2009’da AGB’nin reyting sisteminden çıkma kararı alınca süreç karıştı. Firma, yapılan reklam sözleşmesinin temelinin reyting ölçümlemesi olduğunu belirterek sözleşme bedeli ve ödeme şartlarının yeniden düzenlenmesini istedi. Bunun üzerine firma ile Aralık 2009’da ek protokol imzalandı.

Protokolde firmanın, tahsis edilen reklam kuşakları ve süreleri karşılığında TRT’ye sözleşmenin ilk yılı için en az KDV hariç toplam 40 milyon TL ödeyeceği, ertelenen 20 milyon TL’nin ikinci ve üçüncü yıllarda ödenmesi gereken tutara ekleneceği, firmanın ikinci ve üçüncü yıllarda 70 milyon TL ödeyeceği hüküm altına alındı. Ayrıca, ikinci yıla ötelenen 10 milyon TL için 900 bin TL, üçüncü yıla ötelenen 10 milyon TL için 1 milyon 800 bin TL fark ödenmesi kararlaştırıldı.

Firma bu sırada reklam kuşak ve sürelerini Kasım 2009’dan itibaren pazarlamaya başladı. Ancak sözleşmeye göre tahakkuk eden reklam ve sponsorluk bedelleri, öngörülen sürede ödenmedi.

Eylül 2012 itibarıyla reklam, sponsorluk ve gecikme faizi dolayısıyla firmanın TRT’ye olan borcu 70.6 milyon TL taksit, 16 milyon TL gecikme faizi ile 2.6 milyon TL sponsorluk ve diğer borçları olmak üzere toplamda 89.2 milyon TL’ye yükseldi. Firmanın verdiği teminat miktarı yalnızca 3.6 milyon TL olunca TRT’nin zararını bu yolla karşılaması da olanaksız hale geldi.
Bu Haber 1084 defa okunmuştur.
KALAŞİNKOF DA ÖZELLEŞİYOR
TCDD DE ELDEN GİDİYOR
MALİYE BAKANI: VARLIK SATIŞI ART
TELEKOM YETKİLİLİLERİ HESABA ÇEK
VARLIK FONU, PTT’Yİ SATIŞ HAZIRL
ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜ DE YABANCILAR
ÖZELLEŞTİRME SEKTÖRÜ (!) İYİYE G
TELEKOM´DAN GİTME ZAMANI
VARLIK FONU’NA BÜYÜK DEVİR
KÂR EDEN ŞİRKETİ SATTILAR
ÖZELLEŞTİRMENİN YENİ BAŞKANI: AH
ÖZELLEŞTİRME SAHTEKARLARINA MAHK
TP ÖZELLEŞTİRİLDİ
ÖZELLEŞTİRME POLİTİKASI AGRESİFL
ŞEKER STRATEJİK AMA TELEKOM DEĞ
ÖZELLEŞTİRME TORBADAN ÇIKARILDI!
SAADET´TEN ÖZELLEŞTİRME TEPKİSİ
ÖZELLEŞTİRME TORBASI GELİYOR…
195 KURULUŞTA KAMU PAYI KALMADI
MİLLİ PİYANGO NEDEN HALKA ARZ ED
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!