DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
TÜRKİYE TARİHİNİN DEV ÖZELLEŞTİRMELERİTÜRKİYE TARİHİNİN DEV ÖZELLEŞTİRMELERİ

Tarih: 2013-05-04

3 Mayıs 2013 günü ihalesi yapılan İstanbul’a 3’üncü havalimanı için teklif edilen 22 milyar 152 milyon Euro, Cumhuriyet tarihin en büyük ihalesi olarak kayıtlara geçti.

3’üncü havalimanı ihalesi, akıllara son yıllarda yapılan büyük özelleştirme ve ihaleleri gündeme taşıdı.

İşte o liste:

3’ÜNCÜ HAVALİMANI

 

İstanbul'a yapılacak 3'üncü havalimanı için düzenlenen ihaleyi 22 milyar 152 milyon Euro artı KDV ile Limak-Cengiz-Mapa-Kolin-Kalyon OGG kazandı.

Bu rakam açık ara Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olarak kayıtlara geçti. Ödenecek KDV de eklendiğinde toplam miktar 26 milyar 142 milyon Euro oldu.

Havalimanı inşaatı 1 yıl içinde başlayacak, 2018 yılının sonunda tamamlanacak.

TÜRK TELEKOM

 

Türkiye’nin özelleştirme tarihindeki en yüksek rakam Türk Telekom’da oluştu.

11 Kasım 2005’te yüzde 55 hissesi 6 milyar 550 milyon dolara özelleşen Türk Telekom’un ihalesini Suudi merkezli Oger kazanmıştı.

TÜPRAŞ

 

12 Eylül 2005’te ihalesi yapılan Tüpraş 4 milyar 140 milyan dolarlık bedelle en yüksek üçüncü ihale olarak kayıtlara geçti, Tüpraş’ın yüzde 51 oranındaki hissesi Koç-Shell Ortak Girişim Grubu’na satıldı.

ERDEMİR

 

Özelleştirme tarihinde, dikkat çeken bir diğer ihale de Erdemir’in oldu.

Erdemir’in yüzde 46.12’lik bölümünün blok olarak özelleştirilmesine ilişkin ihalede en yüksek teklifi 2 milyar 770 milyon dolarla Oyak verdi.

HALKBANK

 

Bu rakam, düne kadar üçüncü büyük özelleştirme sayılıyordu ancak Erdemir’in ihalesi de dördüncü sıraya geriledi.

Özelleştirmelerin ilk 5’inde blok satışın dışında bir halka arz da bulunuyor.

Halkbank’ın halka arzı özelleştirme listesinde 2.5 milyar dolar ile beşinci sırada yer alıyor.

3’ÜNCÜ KÖPRÜ

 

İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. Köprü'nün yapımını da içeren 'Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü dahil) Kesimi'nin ihalesini İçtaş-Astaldi ortaklığı kazandı.

Ortaklık yapım ve işletme süresi dâhil 10 yıl 2 ay 20 günlük teklif verdi.

GEBZE-İZMİR OTOYOLU

 

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen projeyi, Nurol-Özaltın-Astaldi-Yüksel-Göçay Grubu, 22 yıl 4 ay yapım ve işletme süresi teklifiyle aldı.

Tahmini proje bedeli 6 milyar dolar olarak öngörülüyor.

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak.

Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir'den geçerek İzmir'e uzanacak.

Otoyolun uzunluğu 421 kilometre. Proje 8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3.5-4 saate indirecek.

KANGAL TERMİK SANTRAL

 

Geçtiğimiz 8 Şubat’ta ihalesi yapılan Kangal Termik Santrali’nin özelleştirmesinde nihai pazarlık görüşmelerinde, en yüksek teklifi 985 milyon dolarla Konya Şeker Sanayi ve Ticaret AŞ-Siyahkalem Mühendislik İnşaat Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti. Ortak Girişim Grubu verdi.

SEYİTÖMER TERMİK SANTRALİ

 

Geçen yıl Türkiye elektriğinin yüzde 1.7’sini tek başına sağlayan en kârlı termik santral Seyitömer Termik Santrali 2.2 milyar dolara özelleştirildi.

Seyitömer Termik Santrali’nin satışı ile ruhsatlarının 2054’e kadar kullanım hakkı ihalesinde en yüksek teklif Çelikler Taahhüt İnşaat ve Sanayi A.Ş. tarafından verilmişti.

BEDAŞ

 

Boğaziçi Elektrik Dağıtım AŞ'ın (BEDAŞ), yüzde 100 oranındaki hissenin özelleştirilmesi ihalesinde en yüksek teklif, 3’üncü havalimanı ihalesini de kazanan ortaklardan ile Cengiz- Kolin- Limak Ortak Girişim Grubu’ndan gelmişti.

Cengiz- Kolin- Limak, BEDAŞ özelleştirmesinde 1 milyar 960 milyon dolarlık en yüksek teklifi vermişti.

AYEDAŞ

 

İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım AŞ’nin (AYEDAŞ) özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 1 milyar 227 milyon dolarla Enerjisa Elektrik Dağıtım AŞ verdi.

PETKİM

 

PETKİM'in sermayesindeki, yüzde 51 oranındaki kamu hissesinin blok satış yöntemi ile özelleştirilmesine ilişkin ihale sürecinde, 5 Temmuz 2007'de yapılan nihai pazarlık görüşmelerinde, en yüksek teklifi 2 milyar 50 milyon dolarla TransCentralAsia Ortak Girişim Grubu vermişti. Ancak, daha sonra ihalede 2 milyar 40 milyon dolar ile ikinci en yüksek teklif veren Socar-Turcas-Injaz Ortak Girişim Grubu ile sözleşme imzalanmıştı.

KARAYOLLARI ARAZİSİ

 

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün İstanbul Levent'te bulunan arazisinin satışına ilişkin nihai pazarlık görüşmelerinde en yüksek teklifi 800 milyon dolarla Zorlu Gayrimenkul Geliştirme ve Yatırım A.Ş. verdi.

Arazinin büyüklüğü 96 bin 505 metrekare. Zorlu Gayrimenkul arazide önemli bir gayrimenkul projesi geliştirdi.

MERSİN LİMANI

 

Özelleştirme ihalesi 2005 yılında yapılan Mersin Limanı ihalesinde en yüksek teklif PSA-Akfen Grubu tarafından verilmişti.

Mersin Limanı’nın 36 yıllık işletme hakkı için 755 milyon dolarlık teklif verilmişti.

Bu Haber 2575 defa okunmuştur.
TELEKOM YETKİLİLİLERİ HESABA ÇEK
VARLIK FONU, PTT’Yİ SATIŞ HAZIRL
ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜ DE YABANCILAR
ÖZELLEŞTİRME SEKTÖRÜ (!) İYİYE G
TELEKOM´DAN GİTME ZAMANI
VARLIK FONU’NA BÜYÜK DEVİR
KÂR EDEN ŞİRKETİ SATTILAR
ÖZELLEŞTİRMENİN YENİ BAŞKANI: AH
ÖZELLEŞTİRME SAHTEKARLARINA MAHK
TP ÖZELLEŞTİRİLDİ
ÖZELLEŞTİRME POLİTİKASI AGRESİFL
ŞEKER STRATEJİK AMA TELEKOM DEĞ
ÖZELLEŞTİRME TORBADAN ÇIKARILDI!
SAADET´TEN ÖZELLEŞTİRME TEPKİSİ
ÖZELLEŞTİRME TORBASI GELİYOR…
195 KURULUŞTA KAMU PAYI KALMADI
MİLLİ PİYANGO NEDEN HALKA ARZ ED
RUSYA´DA ÖZELLEŞTİRME KARŞ
MAHKEME KARARINA RAĞMEN !!!
KAMU-SEN GENEL BAŞKANI KONCUK AÇ
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!