DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
THE WALL STREET JOURNAL TÜRKİYE: TWİTTER…THE WALL STREET JOURNAL TÜRKİYE: TWİTTER…

Tarih: 2013-06-03

Türk Telekom'dan yapılan açıklamada sosyal medya sitelerine erişimde yaşanan sorunun yoğun trafikten kaynaklandığı, erişimin resmi olarak kapatılması için mahkeme kararı gerektiği belirtildi.

Hükümetin aldığı bazı karalar sonucu ülkemizde son günlerde artarak gerçekleşen toplumsal tepki ve protesto olaylarının Medya da olması gerektiği şekilde yer almadığı gerçeğinin tespiti, toplumun büyük bir kesimi tarafından kabul görmektedir. Başbakan Erdoğan'ın Teke Tek programında söylediği 'Twitter baş belasıdır' açıklamasından sonra “The Wall Street Journal Türkiye” 3.Haziran.2013 tarihinde Joe Parkınson imzalı “Türkiye'deki olaylarda savaş alanı sosyal medya oldu” başlıklı değerlendirmeyi bilgilerinize sunuyoruz. 

 

Türkiye'deki olaylarda savaş alanı sosyal medya oldu

JOE PARKINSON

 

Protestocularla Türkiye'nin politik kesimi arasında, protestoların medyada nasıl yer aldığı konusundaki tartışma patladı: Twitter'da.

New York Üniversitesi'nin yaptığı bir çalışmaya göre, protestoların hız kazanmasıyla Türkiye'de sosyal paylaşım sitesinin kullanımı tırmanışa geçerken, yalnızca Cuma günü 16.00’dan gece yarısına kadar gösterilerle ilgili 2 milyon tweet gönderildi. Yandaki birinci linkden görüntülenebilecek olan çalışmaya göre gece yarısından sonra dahi dakikada 3000'den fazla tweet gönderildi.

Sahnede en büyük alanı protestocular kaplarken Türk hükümetinden sesini duyurmak isteyen üst düzey isimler de açıklamalar yaptı.

Birçok Türk'ün protestolar boyunca yoğun olarak kullandığı sosyal medyanın rolü ise siyasi bir boyut kazandı. Birçok kişi, protestoların en yoğun olduğu İstanbul'da, belli bazı bölgelerde sosyal medya erişiminin kısıtlandığı ya da bloke edildiğinden şikâyetçi oldu. Türk Telekom'dan yapılan açıklamada ise sosyal medya sitelerine erişimde yaşanan sorunun yoğun trafikten kaynaklandığı, erişimin resmi olarak kapatılması için mahkeme kararı gerektiği belirtildi.

Protestocular hafta sonunda, ülke genelindeki gösterileri ön sayfasına taşımayan, hükümete yakın olduğu düşünülen Sabah Gazetesi ile alay ediyordu. Gazete bunun yerine, Cumartesi günkü sayısında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın sigara ile verdiği savaş konusunda bir ödül aldığı ve Türkmenistan'a yaptığı resmi ziyarette Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'e at hediye edildiği haberlerini manşete taşıdı.

Medyanın olaylara yaklaşımı Türkiye'deki ünlü isimlerden de tepki aldı. Cannes ve Berlin film festivallerinden ödülleri olan ünlü Türk yönetmen Fatih Akın, son filmini çekmekte olduğu Ürdün'de YouTube üzerinden bir video yayınladı. Akın, medyayı olaya yeterince yer vermemekle eleştirirken protestoculara destek verdi.

Akın, "Türk medyası utansın. 48 saatten beri halk mücadele veriyor ve siz hiçbir haber vermiyorsunuz. Utanın," dedi.

Erdoğan Pazar günü verdiği bir röportajda Twitter konusunda ani ve sert bir çıkışta bulunarak, "Twitter denilen bir bela var. Yalanın daniskası burada," dedi. 2 buçuk milyon takipçisi ile düzenli olarak tweet paylaşan Erdoğan sözlerine, "Sosyal medya denilen şey aslında şu anda toplumların baş belasıdır." şeklinde devam etti.

Erdoğan'ın kabinesinden bakanlar da kendi tweet stratejilerini belirleyerek protestocuları yanlış bilgi paylaşmakla suçladı ve Türk medyasını savundu.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Cumartesi günü gönderdiği tweet'te 380 bin takipçisine, medyanın olayları görmezden geldiğini düşünenlerin NTV gibi önde gelen haber kanallarını açmasını, bu kanalların her saat Taksim'deki olayları yayınladığını söyledi.

Türkiye'de sosyal medya kullanımı her standart açısından yüksek. New York Üniversitesi'nin Sosyal Medya ve Siyasi Katılım laboratuvarının Cumartesi günü yayınladığı çalışma, Türkiye'nin protestolar konusundaki Twitter kullanımını "olağanüstü" ve "eşsiz" olarak nitelerken, diğer ayaklanmalardan çok daha yüksek bir oranla başkaldırıyla ilgili tweet'lerin yüzde 90'ının Türkiye'den geldiğini ortaya koydu.

Çalışmada karşılaştırma açısından, Mısır devriminde gönderilen tweet'lerin yalnızca yüzde 30'unun ülkeden geldiğine değinildi.

Pew Araştırma Merkezi'nin Aralık 2012'de yaptığı bir araştırma Türklerin yüzde 35'inin sosyal paylaşım sitelerini kullandığını ortaya koyarken bu oran, yüzde 50 olan ABD'nin çok da altında değil, yüzde 30 olan Japonya'nın ise üzerinde. Söz konusu çalışmaya 'Haberle ilgili linkler' bölümünden ulaşabilirsiniz.

Haberle ilgili linkler

·         Monkeycage.org

·         Pew Araştırma

 

editorturkiye@wsj.com

Bu Haber 2378 defa okunmuştur.
GSM FİRMALARI SORUNLARI ÇÖZEMİYO
GSM FİRMALARININ ÜÇ AYLIK PERFOR
E-İMZA SON 5 YILDA 5 KAT ARTTI
TGC´DEN TURKCELL´E Ö
UYAP ENTEGRASYONU PROTOKOLÜ
ŞİRKETLERDE SİBER GÜVENLİĞİN ADI
TURKCELL´İN 4,2 MİLYAR DOLARLIK
DOLANDIRICILAR İŞ BAŞINDA TELEKO
DÜNYA TELEKOMÜNİKASYON GÜNÜ
AKILLI KÖYÜN HAYALCİ KADINI
WannaCary VİRÜSÜNE ESİR OLMAYIN
SİBER SALDIRILARA DİKKAT
TÜRKİYE VE 73 ÜLKEYE SİBER SALDI
WHATSAPP KAPANACAK SÖYLENTİSİ
İNTERNETTE GECE KOTASI YOK ARTIK
GELECEĞİ YAZAN KADINLAR PROJESİ
BTK UYARDI... AMAN DİKKAT!
AVM´LERDE SMALLCELL DÖNEMİ
TT. BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ BİRLEŞİYO
FACEBOOK VE ZİHİN OKUMA TEKNOLOJ
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!