Türkiye böyle basın açıklaması görmedi: Yettiniz gari!
MuÄŸla'da Termik santrallerin özelleÅŸtirilmesi kararının resmi gazetede yayınlanması üzerine sendikalar eylem baÅŸlattı. ÖzelleÅŸtirmeyi protesto eden iÅŸçilerin 'ÅŸiveli' basın açıklaması ise büyük ilgi gördü.
MuÄŸla''nın YataÄŸan, Yeniköy ve Kemerköy Termik Santralleri, Elektrik Üretim A.Åž.'den (EÜAÅž) alınıp, ÖzelleÅŸtirme İdaresi BaÅŸkanlığı’na baÄŸlandı. Termik santrallerin 31 Aralık 2016 tarihine kadar özelleÅŸtirilmesine yönelik kararın resmi gazetede yayımlanması üzerine santrallerde ve kömür iÅŸletmelerinde çalışan iÅŸçilerin örgütlü olduÄŸu sendikalar eylem baÅŸlattı. Eylemde MuÄŸla ÅŸiveli basın açıklaması yapıldı.
Güney Ege Linyitleri İşletmesi (GELİ) MüdürlüÄŸü’nde çalışan kadın iÅŸçiler ile maden emekçilerinin eÅŸlerinden oluÅŸan yaklaşık 200 kiÅŸi YataÄŸan ilçe merkezindeki Madenci Heykeli önünde toplanarak MuÄŸla ÅŸivesiyle hazırladıkları basın açıklamasını okuyup, santrelleri sattırmayacaklarını haykırdı. Grup, 'Yetti gari sattırmeycez', 'Sata sata usanmadıla', 'Dik dur erim, seninle beraberim', 'Gelceniz vaasa, görcenizde vaa', 'Yettiniz gari', 'SatcekleemiÅŸ! Haa oldu gari' yazılı dövizler taşıdı. Grup, YataÄŸan-Milas Karayolunu kısa bir süre trafiÄŸe kapatıp, oturma eylemi yaptı. Sendika temsilcilerinin uyarısı üzerine, kadınlar yoldan çekilirken araç sürücüleri de kornalarla eyleme destek verdi.
BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ
GELİ’de maden iÅŸçisi olan Åženay Tuncay yöre ÅŸivesiyle grup adına yaptığı basın açıklamasında ÅŸöyle konuÅŸtu:
"30 seneden beri tuttudula özelleÅŸcek özelleÅŸcek deye. Satı sata elde avuÅŸda biÅŸe galmadı. Satıp savırdılaa. Hindi de hepimizin gursaanda ekmee olan kömür ocaannan santralı satıyolaa.
Biz eskiden kööleemizde kömürün tozunu hayvan yarılana saraadık eyileÅŸdisin deye. Bileyomazdık ki evleemizi ısıtceni, ÅŸavk olup aydınletceni.
Bu kömür ocaannan santral sayesinde yatıganın nöfusu 3 bindi hindi oldu 20 bin. Ugudan zehrini yuttuk, tozunu yuttuk, hasta olduk, aaçlamız gurudu, tarlılamızdan tokadlamızdan olduk. Kööleemiz galdırıldı. Gabirliklemizin bile yeri deniÅŸti. Eski anılamızı bıraktık bu gara elmas için.
Tüm buna olurken bilem santrallamızı gelinnik gız belledik kötülemedik. 'Kusurlaanı giderelim' deye ureÅŸtik. Hindi her biÅŸeesi tamam oldu. Evvelki gibi zehir solumaz olduk. Gızannamızın kimisi iÅŸe girdi kimisi iÅŸ umudunnan beklepduru. Biz devletimiz için unnca cefaya gatlandık. Undan soona hindi de tuttuumuÅŸla satcez depdurulaa. Satcesiniz de elektrik mi ucuzlecek sanki? Çocuklaamız iÅŸ saabı mı olcek?
Yatıganın nöfusu mu artcek? Evleemiz, taala tokadlamız daha hazla mı para etcek? Havucun, ilananın, sarı böölcenin fiyatı mı artcek? Yoksa bunnaa artık para ediyomaz mı olcek? Sattıgları zaman bollugdan yatıgan esnafının yüzü mü gülcek? Daha hazla ÅŸefte mi etceklee? Hem günah deemi unca milletin emeennen gurulan bu yerlere satmek, Niden satıpdurusunuz? Bubenizin malı mı bunnaa. Hindi gıdan sattınız sattınız da memliket pek mi zengin oldu? Åžimdi dosdooru deeveen baken. Bu yerlee zararmı edibatı yoksa kar mı edibatı?
Kar edibatırsan neyinize sıkıldınız da satıpdurusunuz? Yettiniz Gari! Biz budugan eza çektikten sonaa bunarı satıyoz deyennere haggımızı helal ediyomez. Allah’a havale ediyoz. Yatıganlılarnan, Melaslılarlen, Moolalılarnan hep beraber olcez, sattırmecez"
|