BTK Tüketici Hakları Dairesine 1 Ağustos 2012 ile 15 Kasım 2013 tarihleri arasında 80 binin üzerinde başvuru yapılırken, en fazla faturalar şikâyet edildi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) verilerine göre vatandaş en fazla faturalardan şikâyetçi oldu. BTK verilerinden derlenen bilgilere göre, BTK Tüketici Hakları Dairesine 1 Ağustos 2012 ile 15 Kasım 2013 tarihleri arasında 80 bin 967 başvuru yapıldı. Söz konusu şikâyetlerin 75 bin 984'ü cevaplandırılırken, 133'ü kurum içinde başka birimlere yönlendirildi, 2 bin 60'ı reddedildi, 2 bin 353'ü ise henüz sonuçlanmadı.
Şikâyetlerin yarısı GSM hizmetlerinden
Tüketici şikâyetlerinin sektörel dağılımında en fazla şikâyetin yüzde 50,63 ile GSM hizmetleriyle ilgili olması dikkati çekti. GSM şikâyetlerini yüzde 30,55 ile internet servis sağlayıcılığı, yüzde 11,92 ile uydu platformu ve yüzde 6,41 ile sabit telefon hizmetleri takip etti. Tüketicinin en az şikâyet ettiği sektör 0,49 oranıyla kablo TV hizmetleri oldu. Türkiye'deki tüketicilerin en fazla şikâyet ettiği konu ise faturalar oldu. GSM kategorisindeki şikâyetlerde faturalar yüzde 34,57 ile ilk sırada yer aldı. İnternet servis sağlayıcılarıyla ilgili şikâyetlerin yüzde 19,61'inin, kablo TV abonelerinden gelen şikâyetlerin yüzde 18,57'sinin faturalarla ilgili olduğu görüldü. Sabit telefon hizmetleri kategorisinde ise tüketiciler en çok "bağlantı sorunu"ndan şikâyetçi oldu. Uydu platformu hizmeti kategorisinde de yüzde 45,8 ile "fesih ve geçici durdurma" ilk sırada yer aldı.
|