DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
TÜRKİYE’DE EĞİTİM SİSTEMİ ALARM VERİYORTÜRKİYE’DE EĞİTİM SİSTEMİ ALARM VERİYOR

Tarih: 2013-12-16

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üç yılda bir yapılan ve 15 yaş grubundaki öğrencilerin zorunlu eğitim sonunda hayata hazır oluş durumlarını belirlemeyi amaçlayan dünyanın en kapsamlı eğitim araştırması PISA 2012 (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) sonuçları açıklandı. PİSA 2012’ye göre Türkiye değerlendirilen 65 ülke arasında ilk 40’a giremedi. Matematikte 44. sırayı alan Türkiye, ‘fen’de 43, ‘okuma becerileri’nde ise 42. sırada yer aldı.

TÜM ALANLARDA ORTALAMANIN ALTINDA

PISA 2012 raporuna göre genel ortalamada ilk sıraları Çin-Şangay Bölgesi, Singapur, Hong Kong ve Kore aldı. Türkiye 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada yer bulabildi. Türk öğrenciler sıralamada Yunanistan, Slovenya, İsrail ve Rusya gibi ülkelerin gerisinde kalırken, Endonezya, Ürdün ve Kazakistan’ın da aralarında yer aldığı bazı Ortadoğu ve Asya ülkelerinin önünde.

Geçtiğimiz hafta Paris’te açıklanan OECD raporuna göre, Türkiye geçen yıla oranla 4 puanlık bir artış gösterdi. Fakat 65 ülke arasında 44’üncü sırada yer alması, ülkede eğitim sıkıntılarının henüz aşılamadığını ortaya koydu.

“Faruk Eren’le Gazeteciler Konuşuyor”a konuk olan İlker Akgüngör, geçtiğimiz Çarşamba günü, sonuçları Paris’te açıklanan OECD raporunun sonuçlarını Türkiye açısından değerlendirdi. Vatan Gazetesi yazarı, ülkedeki eğitim sisteminin kalkınması için yapılabilecekler konusunda da çeşitli öneriler getirdi.

“65 ÜLKE ARASINDA TÜRKİYE 44’ÜNCÜ SIRADA”

OECD raporu nedir ve bizim için ne çıktı bu rapordan?

İlker Akgüngör:OECD Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü 1999’dan beri düzenli olarak her üç yılda bir 15 yaş grubundaki öğrencilerin durumunu ölçüyor. Dünyanın gelişen ekonomisine sahip 65 ülkede yapılan bu test için 15 yaş grubunu seçmelerinin temel nedeni, bu yaş grubunun 8 yıl zorunlu eğitim almış ve hayata artık hazır hale gelmesi gereken çocuklar olması. Çünkü bu çocuklar bir sene sonra üniversiteye başlayacak. Raporun sonuçlarına göre, Türkiye için bir ilerleme var. Ancak sonuçlar hiç iç açıcı değil. 65 ülke arasında Türkiye’ye baktığınızda, genel ortalamada 44’üncü oldu. Üç alanda değerlendirildi; matematikte 44’üncü sırayı aldı. Fende 43’üncü olurken, okuma becerilerinde 42’inci oldu. Aslında sıkıntı gösteren durum şu: Türkiye 34 OECD ülkesi arasında sondan üçüncü. Baktığınızda bir artış var ama üç alanda da ortalama 4 puanlık bir artış var. Rapor detaylı incelendiğinde, aynı zamanda öğrencilerin seviyesini de gösteren belirli tablolar çıkıyor karışımıza. Matematik ve okuma becerilerinde 8, fen bilimlerinde ise 6 seviyede değerlendiriyor öğrencileri. Bu seviyeler arasına baktığımızda, Türkiye’nin yüzde 42’si matematikte birinci seviyenin altında. Altıncı seviyede ise ortalama yüzde 5 civarında.

“POLONYA 12 YILDA 23 PUAN SIÇRAMA YAPTI”

Bu performans değerlendirmelerine Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıklaması nasıl?

İlker Akgüngör:Sayın Bakan bardağın dolu yarısını görmek istiyor. “İlerleme çok sevindirici. OECD bizi övdü, raporda da bizden övgüyle bahsetti” dedi. Doğru, yanlış değil. Ancak biz bu yaş grubundaki çocukların eğitim sistemiyle o kadar çok oynuyoruz ki bu çocuklar neyi, nasıl yapacaklarını bilmez durumdalar şu anda. Raporda 3 dalda da ilk 10’da Çin var. Çin çok büyük bir ülke olduğu için ülke, 4-5 bölgeleye ayrılarak değerlendirilmiş ve Çin ilk 10’da bu 4-5 bölgenin hepsiyle birden yer alıyor. Bir de tabi raporun çok dikkat çekici diğer bir ülkesi Polonya’ydı. 2000’lerde son sırada yer alan Polonya, 2000’den 2012’ye kadar olan süreçte sadece matematikte 23 puan bir sıçrama yapmış.

“TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN REFORMA İHTİYACI VAR”

Polonya’nın eğitim sisteminde bir değişiklik var mı?

İlker Akgüngör:Evet, çok büyük bir değişiklik var. Tabi şunu belirtmek lazım; ülkelerin eğitim politikaları günlük olarak belirlenemez. Belki de 50 yıl birden programlanması gerekir. Mesela Çin’in programı bu şekilde. Polonya’da yöntem değiştirmiş. Ama öncelikle neden Polonya örneğini seçtiğimizi de söylememiz lazım. Hem çok yüksek bir artış gösterdikleri için ama aynı zamanda hem nüfus hem soysa-ekonomik şartlar, çocuk işçiliği çocuk yoksulluğu gibi bir takım olumsuz şartları değerlendirdiğinizde Türkiye’ye çok benziyor. Polonya, ‘98’deki eğitim reformunda 4 adımlı bir hamle yapmış; bizde şu an yürürlükte olduğu gibi ortak müfredata geçmiş. Ortak müfredatın ardından bir lise bitirme sınavı getirmiş. Reformun bu iki maddesinin üstüne, mesleki ve akademik eğitim ayrımını 16 yaşına çekmiş. Bu şu demek aslında; şu anda Polonya’da okuyan çocuklar 15-16 yaşına kadar aynı akademik eğitimi alıyor. Eğer çocuk mesleki eğitime devam etmek istiyorsa 16 yaşından sonra meslek lisesine geçiyor. Son olarak öğretmen kalitesi… Bizde sene başında öğretmenlere müfredat verilir, o müfredata dahil olan kitap verilir. O kitap ya da dersle ilgili materyaller ve hatta yöntem bile verilir. Polonya lise 1 öğrencisine sen bu yıl 12 konu öğreteceksin, o konular şunlar dedikten sonra hangi kitapla dersi öğreteceğini, hangi materyalleri kullanacağını, hangi yöntemi izleyeceğini öğretmene bırakmış.

 

Bu Haber 2032 defa okunmuştur.
ÇEKMEYEN TELEFONLAR VE DERTLİ V
TEKNOLOJİNİN KADIN LİDERLERİ
TEKNOLOJİYE KARŞI NOSTALJİ; TEBR
APPLE SÜRÜCÜSÜZ OTOMOBİLE YOĞUNL
PTT´DEN ATILIM HAMLELERİ
PTT´DEN SoSYAL BİR HAMLE
ŞİİR TADINDA ESKİ DATÇA
1 MİLYON TL DOLANDIRAN PTT MEMUR
PTT FUTBOL FEDERASYONUNUN SPONSO
BİLGİ, ALGI, MEDYA, HUKUK
PTT´DEN UYARI GELDİ...SAKIN!
BÜYÜK İHALE AVEA VE VODAFONE&acu
BTK TUZAK SİTELERİ KAPATTI
ESKİ BİR PAZARLAMA MÜDÜRÜNDEN TA
ZEYNEL KONUK VEFAT ETTİ
1987´DEN BİR NOSTALJİ
TELEKOMCULAR DERNEĞİ BİR İLKE İM
TRT GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE 56 ADAY
BTK; E-DEVLETE BAKIN
CUMHURBAŞKANI UYARDI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!