7. KİTAP GÜNÜ 3 ŞUBATTA BEKLİYORUZ. KADIN VE EDEBİYATI TARTIŞACAĞIZ....
 
İNTERNETTE YENİ BİR DÖNEM BAŞLAYACAKİNTERNETTE YENİ BİR DÖNEM BAŞLAYACAK

Tarih: 2014-01-02

İnternette yeni dönem başlayacak. Yeni yılın gelmesiyle birlikte Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) vatandaşlara yeni uygulamalar sunacak. Yeni uygulama internet üzerinden olacak.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tüketicilerin şikâyetlerinin daha etkili bir şekilde çözüme kavuşturulmasına ilişkin çalışmaları başlattı. BTK, tüketici şikâyet sisteminin altyapısının oluşturulması ve uygulama çalışmalarının tamamlanması amacıyla işletmecilere 1 Nisan 2014'e kadar süre tanıdı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), vatandaşların telefon ve internet hizmetlerine ilişkin şikayet başvurularının daha hızlı ve etkili bir şekilde çözüme kavuşturulması için işletmecilere online tüketici şikayet sistemi oluşturma zorunluluğu getirdi.

1 Nisan-30 Haziran arasında yapılacak test uygulamasının ardından internet ortamlarında oluşturulan tüketici şikâyet sistemleri aktif olarak hizmet vermeye başlayacak.

BTK Başkanı Tayfun Acarer, yaptığı açıklamada, elektronik haberleşme hizmetlerinde tüketicilere makul fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasına önem verdiklerini belirterek, bu hizmetlerden yararlanan vatandaşların karşılaştıkları sorunların çözümü için Kurulun yeni bir karar aldığını bildirdi.

Kararla işletmecilere, internet ortamında tüketici şikâyet sistemi oluşturma yükümlülüğü getirildiğini ifade eden Acarer, şunları kaydetti: "Sabit telefon, cep telefonu ve internet gibi elektronik haberleşme hizmetleriyle ilgili tüketici şikâyetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülmesini amaçlıyoruz. Kurul kararı uyarınca, işletmecilerin internet sitelerinin ana sayfasında 'tüketici şikâyetleri' başlığı altında abonelerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturmaları gerekiyor. Böylece aldıkları hizmetle ilgili herhangi bir sorun yaşayan ya da şikâyeti olan vatandaşlar, internet üzerinden bu sisteme girerek başvurularını yapabilecek. İşletmeciler de 10 iş günü içinde bu şikayetleri çözerek vatandaşları bilgilendirecek.

İşletmeciler, sundukları hizmetler hakkındaki şikâyetlerin çözümü ve önlenmesi amacıyla gerekli tedbirleri almakla yükümlü olacak. Ayrıca şikâyetlere ilişkin mağduriyetlerin giderilmesi ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan diğer abonelerin sorunlarının çözülmesi için de benzer önlemlerin alınması gerekiyor."

Acarer, vatandaşlara daha iyi hizmet sunulması ve sorunlarının kısa sürede çözülmesini sağlamak amacıyla uygulanmaya başlanacak olan bu sistemin takip ve denetiminin BTK tarafından yapılacağını bildirdi.

Bu Haber 968 defa okunmuştur.
BİLİŞİMİN EN İYİLERİ
OGER 22 MİLYAR TEMETTÜ ALDI
SİBER ZORBALIK YAYGINLAŞIYOR
NETAŞ´IN 50. YILI
TURKCELL UKRANYANIN 4G İHALESİNE
TURKCELL DİYALOG MÜZESİNE ÖDÜL
CEP VE İNTERNETTE YENİ DÖNEM
TURKCELL’İ ALKIŞLIYORUZ.
GSM OPERATÖRLERİNE KIYAK MI?
GSM OPERATÖRLERİ VERGİ Mİ KAÇIRI
2017´DE DURDURULAN SİBER SALDIRI
BTK ve TÜRKÇE DUYARLILIĞI
PARMAK İZİ DE ÇALINABİLİYOR
KOBİLER VE BİLİŞİM KONGRESİ
BAŞLANGIÇ ÇOK İYİ! PEKİ, SONRASI
TURKCELL FAİZSİZ BANKACILIĞA GİR
ŞİFRENİZİ GÜVENLİ Mİ SANIYORSUNU
VODAFONE´DA AKILLI ŞEBEKE
VODAFONE´UN İŞGÜZARLIĞI MI?
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!