"ARTIK TELGRAFIN TELLERİNE KUŞLAR KONMUYOR- PTT ve Türk Telekom Anıları" isimli kitabımızı NASIL TEMİN EDEBİLİRSİNİZ?
 
İNTERNETTE YENİ BİR DÖNEM BAŞLAYACAKİNTERNETTE YENİ BİR DÖNEM BAŞLAYACAK

Tarih: 2014-01-02

İnternette yeni dönem başlayacak. Yeni yılın gelmesiyle birlikte Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) vatandaşlara yeni uygulamalar sunacak. Yeni uygulama internet üzerinden olacak.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tüketicilerin şikâyetlerinin daha etkili bir şekilde çözüme kavuşturulmasına ilişkin çalışmaları başlattı. BTK, tüketici şikâyet sisteminin altyapısının oluşturulması ve uygulama çalışmalarının tamamlanması amacıyla işletmecilere 1 Nisan 2014'e kadar süre tanıdı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), vatandaşların telefon ve internet hizmetlerine ilişkin şikayet başvurularının daha hızlı ve etkili bir şekilde çözüme kavuşturulması için işletmecilere online tüketici şikayet sistemi oluşturma zorunluluğu getirdi.

1 Nisan-30 Haziran arasında yapılacak test uygulamasının ardından internet ortamlarında oluşturulan tüketici şikâyet sistemleri aktif olarak hizmet vermeye başlayacak.

BTK Başkanı Tayfun Acarer, yaptığı açıklamada, elektronik haberleşme hizmetlerinde tüketicilere makul fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasına önem verdiklerini belirterek, bu hizmetlerden yararlanan vatandaşların karşılaştıkları sorunların çözümü için Kurulun yeni bir karar aldığını bildirdi.

Kararla işletmecilere, internet ortamında tüketici şikâyet sistemi oluşturma yükümlülüğü getirildiğini ifade eden Acarer, şunları kaydetti: "Sabit telefon, cep telefonu ve internet gibi elektronik haberleşme hizmetleriyle ilgili tüketici şikâyetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülmesini amaçlıyoruz. Kurul kararı uyarınca, işletmecilerin internet sitelerinin ana sayfasında 'tüketici şikâyetleri' başlığı altında abonelerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturmaları gerekiyor. Böylece aldıkları hizmetle ilgili herhangi bir sorun yaşayan ya da şikâyeti olan vatandaşlar, internet üzerinden bu sisteme girerek başvurularını yapabilecek. İşletmeciler de 10 iş günü içinde bu şikayetleri çözerek vatandaşları bilgilendirecek.

İşletmeciler, sundukları hizmetler hakkındaki şikâyetlerin çözümü ve önlenmesi amacıyla gerekli tedbirleri almakla yükümlü olacak. Ayrıca şikâyetlere ilişkin mağduriyetlerin giderilmesi ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan diğer abonelerin sorunlarının çözülmesi için de benzer önlemlerin alınması gerekiyor."

Acarer, vatandaşlara daha iyi hizmet sunulması ve sorunlarının kısa sürede çözülmesini sağlamak amacıyla uygulanmaya başlanacak olan bu sistemin takip ve denetiminin BTK tarafından yapılacağını bildirdi.

Bu Haber 792 defa okunmuştur.
WHATSAPP BU TELEFONLARDA ÇALIŞMA
BİLİŞİM VADİSİ 100 BİN KİŞİYE İŞ
TRT MÜLAKATI TBMM GÜNDEMİNDE
TURKCELL´İN NET KARINDA BÜYÜK DÜ
VODAFONE SAMSUNG İŞBİRLİĞİ
TÜRK HACKER ALMANYA’DA YAKALANDI
PTT’YE 2500 YENİ PERSONEL ALINAC
YA İSTİKRAR OLMASAYDI
OHAL´LE GELEN BÜYÜK SERVET TRANS
YERLİ ARAMA MOTORU ´FİYASKOO´ ÇI
“GELİYOO” PAZARA GİRDİ
TÜM İNTERNET TRAFİĞİ POLİS TAKİB
SİBER TERÖRLE MÜCADELE
İNTERNETTE EN HIZLI ÜLKELER
İNTERNETE DÜŞMAN OLMAK
BTK 131 FİRMANIN YETKİSİNİ İPTA
TELEKOM SEKTÖRÜNÜN DURUMU ÇALIŞT
TURKCELL GENEL MÜDÜRÜ GSMA YÖNET
FETÖ´NİN BİLİŞİM CASUSLUĞU
TURKcell RUScell mi OLUYOR?
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!