DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
PAZARLAMACILAR ARTIK BEYNİMİZDEN VURACAKPAZARLAMACILAR ARTIK BEYNİMİZDEN VURACAK

Tarih: 2014-01-06

Reklamcılar artık Fonksiyonel Manyetik Görüntüleme (fMRI) ve Elektrobeyin Grafiği (EEG) cihazı ile tüketicinin beynini analiz ediyor. Nöropazarlama adı verilen sistem insanların markalara tepkilerini kusursuz ölçüyor.

Marka uzmanları, nöropazarlama yöntemiyle tüketicinin beyin hücrelerini analiz ederek, onların nelerden hoşlandığını, neye nasıl tepki verdiğini özel bir beyin cihazı olan fMRI ve Elektrobeyin Grafiği (EEG) ile raporlamaya başladı. Bu cihazlar sayesinde reklamverenler hedef kitleyi sıfıra yakın bir yanılgıyla çözmeyi başardı. fMRI yöntemi, reklamın beyinde işlenişi sırasında en çok aktif olan bölümlerini gözlemleme imkânı veriyor. EEG cihazı ise beyinde üretilen elektriksel faaliyetleri ölçümlüyor.

Dünya devleri kullanıyor

ABD’de başlayan sistemin ilk kullanıcıları arasında Coca Cola, Lewis, Ford, Fritolay ve Google yer alıyor. Türkiye’de ise Turkcell, Türk Telekom, Teknosa, Avea ve Vodafone sisteme adapte oldular.

Türkiye’de nöromarketing çalışmalarına imkân tanıyacak tüm cihazlarıyla yükseklisans eğitimlerine hazırlanan Üsküdar Üniversitesi bu alanda ilk olma özelliği taşıyor. Rektör Yardımcısı ve İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İzzet Bozkurt, pazarlama tekniklerinde artık tabuların yıkıldığını belirterek “Teknoloji geliştikçe insanın duygularına da inilmeye başlandı. İnsanların neye nasıl tepki vereceği beyin cihazlarıyla ortaya dökülüyor” dedi.

Kamu spotlarında da kullanıldı

Görüntüleme tekniklerinin kullanımı ile kişinin herhangi bir kararı verme aşamasında beynindeki değişim ölçümlenmekte ve görüntülenebiliyor. Örneğin kamu spotu olarak ‘sigarayı bırakma’ kampanyaları ve diğer sosyal amaçlı kampanyalarda kullanılan mesajların hedef kitle üzerindeki etkisini, insan beyninde meydana gelen değişimleri gözleyerek ölçümlemesine imkân tanımakta.

Ulaşılamayan kimse kalmadı

Bozkurt, şu anki teknolojiyle herkesin bir marka hakkında ne düşündüğünün anlaşıldığına vurgu yaparak, “Markalar da istediği herkese her ortamda birden çok platformda istediği zamanda ulaşabiliyor. Ayrıca veri madenciliği adı verilen bir sistem sayesinde kredi kartı, üyelik kartı, alışveriş kartı, taraftarlık kartı gibi kişisel araçlar sayesinde de satın alma davranışlarımız kayıt altına alınabiliyor. Bu veri analizleri kişilik özelliklerimiz ile hangi markaları hangi koşullarda aldığımızı belirleyebiliyorlar” açıklamasında bulundu.

Bazı markalara aşığız

Bozkurt bu alanda yapılan bazı deneyleri de şöyle anlatıyor: “Dünyadaki en güçlü markalarla aşk arasındaki benzerlikler bulunmaya çalışıldı. fMRI kullanılarak yapılan araştırmanın sonucunda katılımcıların beyin aktivitelerinin Apple ve Harley Davidson gibi markalara baktığı zamanki haliyle aşk sembolleri taşıyan resimlere baktığında aynı olduğu görüldü. Bir başka deneyde de kadınların iphone’dan gelen seslere verdiği tepkinin sevdikleri birinin sesine verdikleri tepkiyle aynı olduğu bulunmuş. Nöropazarlama bize gösteriyor ki bu markalara aşkla bağlıyız. Benzer bir deney yapan Unilever de nöro ölçümlemeler aracılığıyla, dondurmanın yoğurt ve çikolatadan daha fazla sevildiği, haz oluşturduğu sonucuna ulaştı. Bu nedenle dondurmaya yönelik tanıtımlarda ‘haz’ duygusunu uyaran çekicilikler kullanmaya yönelik stratejilere odaklanılmıştır.”


teknoloji.bugun.com.tr

Bu Haber 967 defa okunmuştur.
ÇEKMEYEN TELEFONLAR VE DERTLİ V
TEKNOLOJİNİN KADIN LİDERLERİ
TEKNOLOJİYE KARŞI NOSTALJİ; TEBR
APPLE SÜRÜCÜSÜZ OTOMOBİLE YOĞUNL
PTT´DEN ATILIM HAMLELERİ
PTT´DEN SoSYAL BİR HAMLE
ŞİİR TADINDA ESKİ DATÇA
1 MİLYON TL DOLANDIRAN PTT MEMUR
PTT FUTBOL FEDERASYONUNUN SPONSO
BİLGİ, ALGI, MEDYA, HUKUK
PTT´DEN UYARI GELDİ...SAKIN!
BÜYÜK İHALE AVEA VE VODAFONE&acu
BTK TUZAK SİTELERİ KAPATTI
ESKİ BİR PAZARLAMA MÜDÜRÜNDEN TA
ZEYNEL KONUK VEFAT ETTİ
1987´DEN BİR NOSTALJİ
TELEKOMCULAR DERNEĞİ BİR İLKE İM
TRT GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE 56 ADAY
BTK; E-DEVLETE BAKIN
CUMHURBAŞKANI UYARDI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!