"ARTIK TELGRAFIN TELLERİNE KUŞLAR KONMUYOR- PTT ve Türk Telekom Anıları" isimli kitabımızı NASIL TEMİN EDEBİLİRSİNİZ?
 
PAZARLAMACILAR ARTIK BEYNİMİZDEN VURACAKPAZARLAMACILAR ARTIK BEYNİMİZDEN VURACAK

Tarih: 2014-01-06

Reklamcılar artık Fonksiyonel Manyetik Görüntüleme (fMRI) ve Elektrobeyin Grafiği (EEG) cihazı ile tüketicinin beynini analiz ediyor. Nöropazarlama adı verilen sistem insanların markalara tepkilerini kusursuz ölçüyor.

Marka uzmanları, nöropazarlama yöntemiyle tüketicinin beyin hücrelerini analiz ederek, onların nelerden hoşlandığını, neye nasıl tepki verdiğini özel bir beyin cihazı olan fMRI ve Elektrobeyin Grafiği (EEG) ile raporlamaya başladı. Bu cihazlar sayesinde reklamverenler hedef kitleyi sıfıra yakın bir yanılgıyla çözmeyi başardı. fMRI yöntemi, reklamın beyinde işlenişi sırasında en çok aktif olan bölümlerini gözlemleme imkânı veriyor. EEG cihazı ise beyinde üretilen elektriksel faaliyetleri ölçümlüyor.

Dünya devleri kullanıyor

ABD’de başlayan sistemin ilk kullanıcıları arasında Coca Cola, Lewis, Ford, Fritolay ve Google yer alıyor. Türkiye’de ise Turkcell, Türk Telekom, Teknosa, Avea ve Vodafone sisteme adapte oldular.

Türkiye’de nöromarketing çalışmalarına imkân tanıyacak tüm cihazlarıyla yükseklisans eğitimlerine hazırlanan Üsküdar Üniversitesi bu alanda ilk olma özelliği taşıyor. Rektör Yardımcısı ve İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İzzet Bozkurt, pazarlama tekniklerinde artık tabuların yıkıldığını belirterek “Teknoloji geliştikçe insanın duygularına da inilmeye başlandı. İnsanların neye nasıl tepki vereceği beyin cihazlarıyla ortaya dökülüyor” dedi.

Kamu spotlarında da kullanıldı

Görüntüleme tekniklerinin kullanımı ile kişinin herhangi bir kararı verme aşamasında beynindeki değişim ölçümlenmekte ve görüntülenebiliyor. Örneğin kamu spotu olarak ‘sigarayı bırakma’ kampanyaları ve diğer sosyal amaçlı kampanyalarda kullanılan mesajların hedef kitle üzerindeki etkisini, insan beyninde meydana gelen değişimleri gözleyerek ölçümlemesine imkân tanımakta.

Ulaşılamayan kimse kalmadı

Bozkurt, şu anki teknolojiyle herkesin bir marka hakkında ne düşündüğünün anlaşıldığına vurgu yaparak, “Markalar da istediği herkese her ortamda birden çok platformda istediği zamanda ulaşabiliyor. Ayrıca veri madenciliği adı verilen bir sistem sayesinde kredi kartı, üyelik kartı, alışveriş kartı, taraftarlık kartı gibi kişisel araçlar sayesinde de satın alma davranışlarımız kayıt altına alınabiliyor. Bu veri analizleri kişilik özelliklerimiz ile hangi markaları hangi koşullarda aldığımızı belirleyebiliyorlar” açıklamasında bulundu.

Bazı markalara aşığız

Bozkurt bu alanda yapılan bazı deneyleri de şöyle anlatıyor: “Dünyadaki en güçlü markalarla aşk arasındaki benzerlikler bulunmaya çalışıldı. fMRI kullanılarak yapılan araştırmanın sonucunda katılımcıların beyin aktivitelerinin Apple ve Harley Davidson gibi markalara baktığı zamanki haliyle aşk sembolleri taşıyan resimlere baktığında aynı olduğu görüldü. Bir başka deneyde de kadınların iphone’dan gelen seslere verdiği tepkinin sevdikleri birinin sesine verdikleri tepkiyle aynı olduğu bulunmuş. Nöropazarlama bize gösteriyor ki bu markalara aşkla bağlıyız. Benzer bir deney yapan Unilever de nöro ölçümlemeler aracılığıyla, dondurmanın yoğurt ve çikolatadan daha fazla sevildiği, haz oluşturduğu sonucuna ulaştı. Bu nedenle dondurmaya yönelik tanıtımlarda ‘haz’ duygusunu uyaran çekicilikler kullanmaya yönelik stratejilere odaklanılmıştır.”


teknoloji.bugun.com.tr

Bu Haber 908 defa okunmuştur.
ÖMER HALİSDEMİR ANISINA ÖZEL PUL
ÖZELLEŞTİRME HAKKINDA BİR TWEET
İNTERNETTE KAR ÇOK YATIRIM YOK
DÜNYANIN EN SAYGIN 100 ŞİRKETİ
BİLİŞİM VE RESİM
PTT VE TELEKOM ORTAK ŞİRKET Mİ K
DESTANIN ADI ÇANAKKALE
16 MART ve MANASTIRLI HAMDİ
ŞİŞLİ PTT ŞUBESİNDE SOYGUN
DOĞU ANADOLU 1. BİLİŞİM BULUŞMAS
BUGÜN SAAT 16´DA KIZILAYDA BULUŞ
TELEFON DİNLENMESİ NASIL ANLAŞIL
CIA BİZİ DİNLİYOR
BTK´DA BY-LOCK OPERASYONU
PTT´NİN KURUMSAL İLETİŞİM GÜCÜ
KADINLARIMIZ
KADINLAR GÜNÜ KUTLAMASINA DAVET
GSM FİRMALARI VE MÜŞTERİ BİLGİLE
ŞEHİRLER AKILLANIYOR, HAYAT DİJİ
ERDOĞAN GÜMÜŞ´ÜN BABASI VEFAT ET
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!