DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
ONLİNE TÜKETİCİ ŞİKÂYET BÖLÜMÜ ZORUNLU...ONLİNE TÜKETİCİ ŞİKÂYET BÖLÜMÜ ZORUNLU...

Tarih: 2014-07-09

BTK, işletmelere 'online tüketici şikayet bölümü' zorunluluğu getirdi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından alınan kurul kararı ile tüketici şikâyetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülebilmesi için işletmecilere, tüketici şikâyetlerinin internet ortamında yapılabilmesi, iletilebilmesi ve cevaplanabilmesi amacıyla yeni yükümlülükler getirildi. Buna göre, tüketici şikâyetlerinin işletmecilere yapılabilmesi ve işletmeciler tarafından 10 iş günü içinde tüketicinin şikayetini cevaplandırılmasının sağlanması amacıyla online tüketici şikayet bölümü oluşturuldu.

Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından yapılan yazılı açıklamada, işletmecilerin kuracakları sistemler, altyapı ve uygulama çalışmalarının tamamlanması konusunda testler yapıldı. Buna göre işletmeciler internet sitelerinin ana sayfasında ‘Tüketici şikâyetleri’ başlığı altında tüketicilerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturuldu.

Bu çerçevede söz konusu Kurul kararı ile belirlenen Usul ve Esasların amacı; tüketici şikâyetlerinin işletmecilere yapılabilmesi ve işletmeciler tarafından 10 iş günü içinde tüketicinin şikayetini cevaplandırılmasının sağlanması olarak belirlendi. Ayrıca, aynı konuda aynı tüketici tarafından yapılan ikinci şikâyetin, yapılan entegrasyon ile iki yüz binin üzerinde abonesi bulunan işletmeciler için geçerli olmak üzere BTK bilgi sistemine gelerek tüketici şikâyetlerinin ve sektörde mevcut aksaklıkların gözlemlenebilmesi amaçlandı.

Usul ve Esaslar ile işletmecilere, tüketici şikâyetlerinin çözümü ve önlenmesi amacıyla sundukları hizmetlere ilişkin gerekli tedbirleri alma, şikâyetler sonucu oluşan mağduriyetleri giderme ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan abonelerin de mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gerekli önlemleri alma zorunluluğu getirildi.

Söz konusu düzenlemenin olası tüketici mağduriyetlerinin engellenmesine katkı sağlayacağı ifade edildi.

Bu Haber 789 defa okunmuştur.
TÜRK TELEKOM SPOR OLİMPİYATLARI
ZEYBEKÇİ: VERGİ İDARESİ ÖZELLEŞT
PTT İLE H.KALYONCU ÜNİVERSİTESİN
EY İSRAFİL NEREDESİN?
CİSCO’DAN İSTİHDAM İÇİN BAŞKANLI
19 MAYIS´TA UTANMAK
PTT YÖNETİMİ GAZİANTEP´DE
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
KIZ KURULARININ ANNELER GÜNÜ KUT
HUKUK MÜŞAVİRİ TRT´NİN 50MİLYONU
YILIN ANNESİ: GÜLTEN AKKAYA
ERDOĞAN GÜMÜŞ YAZDI KARİA YOLU
2. KİTAP GÜNÜNE DAVETLİSİNİZ
LADY GODİVA
GİRİŞİMCİ KADINLARA BİLİŞİM DEST
BYLOCK MESAJLARINDAN 215 BİN KİŞ
MEKTUP YAZMA YARIŞMASI SONUÇLAND
WİKİPEDİA´YA ERİŞİM ENGELL
PTT ELEKTRONİK PARA İHRAÇ EDEBİL
TURKCELL DE AKK´YI KALDIRD
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!