Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
ONLİNE TÜKETİCİ ŞİKÂYET BÖLÜMÜ ZORUNLU...ONLİNE TÜKETİCİ ŞİKÂYET BÖLÜMÜ ZORUNLU...

Tarih: 2014-07-09

BTK, işletmelere 'online tüketici şikayet bölümü' zorunluluğu getirdi.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından alınan kurul kararı ile tüketici şikâyetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülebilmesi için işletmecilere, tüketici şikâyetlerinin internet ortamında yapılabilmesi, iletilebilmesi ve cevaplanabilmesi amacıyla yeni yükümlülükler getirildi. Buna göre, tüketici şikâyetlerinin işletmecilere yapılabilmesi ve işletmeciler tarafından 10 iş günü içinde tüketicinin şikayetini cevaplandırılmasının sağlanması amacıyla online tüketici şikayet bölümü oluşturuldu.

Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından yapılan yazılı açıklamada, işletmecilerin kuracakları sistemler, altyapı ve uygulama çalışmalarının tamamlanması konusunda testler yapıldı. Buna göre işletmeciler internet sitelerinin ana sayfasında ‘Tüketici şikâyetleri’ başlığı altında tüketicilerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturuldu.

Bu çerçevede söz konusu Kurul kararı ile belirlenen Usul ve Esasların amacı; tüketici şikâyetlerinin işletmecilere yapılabilmesi ve işletmeciler tarafından 10 iş günü içinde tüketicinin şikayetini cevaplandırılmasının sağlanması olarak belirlendi. Ayrıca, aynı konuda aynı tüketici tarafından yapılan ikinci şikâyetin, yapılan entegrasyon ile iki yüz binin üzerinde abonesi bulunan işletmeciler için geçerli olmak üzere BTK bilgi sistemine gelerek tüketici şikâyetlerinin ve sektörde mevcut aksaklıkların gözlemlenebilmesi amaçlandı.

Usul ve Esaslar ile işletmecilere, tüketici şikâyetlerinin çözümü ve önlenmesi amacıyla sundukları hizmetlere ilişkin gerekli tedbirleri alma, şikâyetler sonucu oluşan mağduriyetleri giderme ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan abonelerin de mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gerekli önlemleri alma zorunluluğu getirildi.

Söz konusu düzenlemenin olası tüketici mağduriyetlerinin engellenmesine katkı sağlayacağı ifade edildi.

Bu Haber 845 defa okunmuştur.
E-DEVLETTE YAŞANAN SORUN ve NEDE
15 YILDA 60 MİLYAR DOLARLIK ÖZEL
PTT VOLEYBOLÜN SPONSORU OLDU
TURKCELL´İN İLETİŞİM DİREKTÖRÜ;
TURKCELL 3 MİLYON DOLARLIK EOROB
BAZI OYUNLAR İNTİHARA SÜRÜKLEYEB
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA 3840 KİŞİ
KORSAN TAHSİLAT MERKEZLERİNE DİK
İNTERNETTE EN ÇOK NE ARANDI?
SANAYİ BAKANLIĞINDA 59 GÖZALTI
3 GSM OPERATÖRÜNE SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM´UN ORTAĞI BAT
PERİHAN TUNÇBİLEK YAZDI Biraz He
WIKIPEDIA YASAĞININ NEDENİ?
ORTAOKULLARA BİLİŞİM DERSİ
FETÖ´NÜN 50 BİLİŞİM UZMANI
YARDIM KAMPANYALARINA YENİ ÖNLEM
VPN YASA DIŞI...
YÜZEN ÜNİVERSİTE
ÇOCUK UYUNCAKLARINDAKİ “CASUS”A
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!