Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
BİP SAVAŞIBİP SAVAŞI

Tarih: 2014-08-03

Numarasını taşıyanları arayanların duyduğu bip sesi telekomünikasyon sektörünün yeni tartışması. Turkcell, “Tüketici karar vermeli” derken, Vodafone ve Avea kaldırılmasını istedi.

BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) kamuoyu görüşüne sunduğu yeni bir yönetmelik telekomünikasyon sektöründe büyük bir tartışmayı dönüştü. BTK’nın numara taşıma sonrasında verilen uyarı sesi kalksın mı sorusu bir taraftan onay alırken bir taraftan da tüketici mağdur olur diyerek karşı görüşlerin tepkisine yol açtı. En büyük operatör Turkcell, “Uyarının kalkıp kalkmamasına tüketici kendisi karar vermeli” görüşünü benimserken, Vodafone ve Avea bu sesin kaldırılmasını istiyor. Tüketici dernekleri de operatörler gibi bu konuda iki karşı görüşü savunuyor.

KAMUOYU GÖRÜŞÜ SORULUYOR

BTK, sektörden gelen farklı görüşleri dikkate alarak Numara Taşınabilirliği Yönetmeliği’nde değişiklik yapılmasına ilişkin, ilgililerden görüş alınması için taslak yönetmeliği yayınladı. 30 gün süre ile kamuoyu görüşüne sunulan taslak yönetmelik, bip sesinin geleceğini belirleyecek. Taslak yönetmelik şu görüşleri içeriyor:

“01.10.2014-15.10.2014 arasında abonelere SMS olarak, “1.1.2015’ten sonra aramalarda numara taşınabilirliği uyarı tonu duymak istiyorsanız, mesajı boş olarak ücretsiz yanıtlayınız veya müşteri hizmetlerini arayınız” mesajı yollanacak. Bu SMS’e cevap vermeyen abonelere iki ay sonra aynı tarihlerde yeni bir SMS atılacak. Bu tarihten itibaren ulaşılamayan abonelerin, ‘Bip sesi istemiyorum’ dediği kabul edilecek.”

Numarasını aldığı operatörü değiştirerek aynı numara ile başka bir operatöre giden cep telefonu abonelerinin büyük bir kısmı, tüm bu işlemler sonrasında karşı tarafa verilen ilk uyarı sesinden rahatsız. Abonelerin büyük bölümü de bip sesini, telefonun dinlendiği işareti olarak algılıyor.  Cep telefonu operatörlerinden bazıları ise bip sesinin telefon taşıma önünde engel olduğunu ve rekabeti engellediğini savunuyor.

Abonelerden böyle bir talep gelmedi

Uyarı tonunun kaldırılması konusunda herhangi bir gereklilik görmediklerini ifade eden Turkcell yetkilileri, abonelerin uyarı tonunun kaldırılması yönünde bir talebinin olmadığını söyledi.

Artık tüm tarifeler değiştirildi

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel daha önce Hürriyet’e uyarı sesinin kalkması gerektiğini belirterek, “Sistem başladığında tarifeler farklıydı artık değişti, ses kalkmalı” demişti.

Dünyada bu uygulama yok

Avea yetkilileri ise uygulamanın kaldırılması halinde müşteri memnuniyetinin artacağını belirterek, “Dünyada uyarı tonu verilmesi şeklinde bir yöntemin olmadığını görüyoruz” diyorlar.

Bu Haber 847 defa okunmuştur.
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
TELEKOMÜNİKASYONUN TÜSİAD´
E-DEVLET ÇIKMAZDAN NASIL ÇIKAR
BTK NİHAYET ÖNLEM ALDI
NOKİA EFSANESİ GERİ DÖNDÜ
GSM FİRMALARI SORUNLARI ÇÖZEMİYO
GSM FİRMALARININ ÜÇ AYLIK PERFOR
E-İMZA SON 5 YILDA 5 KAT ARTTI
TGC´DEN TURKCELL´E Ö
UYAP ENTEGRASYONU PROTOKOLÜ
ŞİRKETLERDE SİBER GÜVENLİĞİN ADI
TURKCELL´İN 4,2 MİLYAR DOLARLIK
DOLANDIRICILAR İŞ BAŞINDA TELEKO
DÜNYA TELEKOMÜNİKASYON GÜNÜ
AKILLI KÖYÜN HAYALCİ KADINI
WannaCary VİRÜSÜNE ESİR OLMAYIN
SİBER SALDIRILARA DİKKAT
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!