DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
BİP SAVAŞIBİP SAVAŞI

Tarih: 2014-08-03

Numarasını taşıyanları arayanların duyduğu bip sesi telekomünikasyon sektörünün yeni tartışması. Turkcell, “Tüketici karar vermeli” derken, Vodafone ve Avea kaldırılmasını istedi.

BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) kamuoyu görüşüne sunduğu yeni bir yönetmelik telekomünikasyon sektöründe büyük bir tartışmayı dönüştü. BTK’nın numara taşıma sonrasında verilen uyarı sesi kalksın mı sorusu bir taraftan onay alırken bir taraftan da tüketici mağdur olur diyerek karşı görüşlerin tepkisine yol açtı. En büyük operatör Turkcell, “Uyarının kalkıp kalkmamasına tüketici kendisi karar vermeli” görüşünü benimserken, Vodafone ve Avea bu sesin kaldırılmasını istiyor. Tüketici dernekleri de operatörler gibi bu konuda iki karşı görüşü savunuyor.

KAMUOYU GÖRÜŞÜ SORULUYOR

BTK, sektörden gelen farklı görüşleri dikkate alarak Numara Taşınabilirliği Yönetmeliği’nde değişiklik yapılmasına ilişkin, ilgililerden görüş alınması için taslak yönetmeliği yayınladı. 30 gün süre ile kamuoyu görüşüne sunulan taslak yönetmelik, bip sesinin geleceğini belirleyecek. Taslak yönetmelik şu görüşleri içeriyor:

“01.10.2014-15.10.2014 arasında abonelere SMS olarak, “1.1.2015’ten sonra aramalarda numara taşınabilirliği uyarı tonu duymak istiyorsanız, mesajı boş olarak ücretsiz yanıtlayınız veya müşteri hizmetlerini arayınız” mesajı yollanacak. Bu SMS’e cevap vermeyen abonelere iki ay sonra aynı tarihlerde yeni bir SMS atılacak. Bu tarihten itibaren ulaşılamayan abonelerin, ‘Bip sesi istemiyorum’ dediği kabul edilecek.”

Numarasını aldığı operatörü değiştirerek aynı numara ile başka bir operatöre giden cep telefonu abonelerinin büyük bir kısmı, tüm bu işlemler sonrasında karşı tarafa verilen ilk uyarı sesinden rahatsız. Abonelerin büyük bölümü de bip sesini, telefonun dinlendiği işareti olarak algılıyor.  Cep telefonu operatörlerinden bazıları ise bip sesinin telefon taşıma önünde engel olduğunu ve rekabeti engellediğini savunuyor.

Abonelerden böyle bir talep gelmedi

Uyarı tonunun kaldırılması konusunda herhangi bir gereklilik görmediklerini ifade eden Turkcell yetkilileri, abonelerin uyarı tonunun kaldırılması yönünde bir talebinin olmadığını söyledi.

Artık tüm tarifeler değiştirildi

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel daha önce Hürriyet’e uyarı sesinin kalkması gerektiğini belirterek, “Sistem başladığında tarifeler farklıydı artık değişti, ses kalkmalı” demişti.

Dünyada bu uygulama yok

Avea yetkilileri ise uygulamanın kaldırılması halinde müşteri memnuniyetinin artacağını belirterek, “Dünyada uyarı tonu verilmesi şeklinde bir yöntemin olmadığını görüyoruz” diyorlar.

Bu Haber 760 defa okunmuştur.
GELECEĞİ YAZAN KADINLAR PROJESİ
BTK UYARDI... AMAN DİKKAT!
AVM´LERDE SMALLCELL DÖNEMİ
TT. BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ BİRLEŞİYO
FACEBOOK VE ZİHİN OKUMA TEKNOLOJ
EMO 2016 RAPORU
İLGİNÇ BİR RÖPORTAJ
EPDK´DAN SİBER SALDIRILAR
4,5G´ DE YERLİLİK KRİTERLERİ
4,5 G 1 YAŞINDA YERLİLİK NE ALEM
WHATSAPP BU TELEFONLARDA ÇALIŞMA
BİLİŞİM VADİSİ 100 BİN KİŞİYE İŞ
TRT MÜLAKATI TBMM GÜNDEMİNDE
TURKCELL´İN NET KARINDA BÜYÜK DÜ
VODAFONE SAMSUNG İŞBİRLİĞİ
TÜRK HACKER ALMANYA’DA YAKALANDI
PTT’YE 2500 YENİ PERSONEL ALINAC
YA İSTİKRAR OLMASAYDI
OHAL´LE GELEN BÜYÜK SERVET TRANS
YERLİ ARAMA MOTORU ´FİYASKOO´ ÇI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!