Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
CEP´E YARIN ZAM GELİYOR!CEP´E YARIN ZAM GELİYOR!

Tarih: 2014-08-14

Cep telefonu görüşmelerinde zamlı döneme girildi.

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, BTK'nın 1 Nisan 2014'te aldığı kararla 1 Temmuz'dan itibaren geçerli olmak üzere ise azami görüşme ücretinin dakikasının 46,25 kuruş olduğu belirterek, bu çerçevede yaklaşık 50 milyon abonesi bulunan iki GSM operatörünün 15 Ağustos'tan itibaren zamlı tarifeye geçtiğini söyledi.

Ağaoğlu, bir GSM operatörünün abonelerine gönderdiği kısa mesajla 15 Ağustos'tan itibaren görüşme ücretlerine yüzde 5,37 oranında zam yaptığını, görüşme dakika ücretinin 43,89 kuruş yerine 46,25 kuruş olarak yansıtılacağını bildirdiğini kaydetti.

"ZAMLI GÖRÜŞME YARIN BAŞLAYACAK"

Daha önce BTK'nın 13 Mart 2013 tarihli kararıyla, mobil şebekelerden aramalarda, azami dakika ücretinin 41,54 kuruştan 43,89 kuruşa çıkarıldığını belirten Ağaoğlu, şöyle konuştu:

"Bu karar 1 Nisan 2013 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere uygulanmıştı. BTK'nın 1 Nisan 2014'te aldığı kararla 1 Temmuz'dan itibaren geçerli olmak üzere ise azami görüşme ücretinin dakikası 46,25 kuruş oldu. BTK'nın bu kararının ardından yaklaşık 50 milyon abonesi bulunan iki GSM operatörü, 15 Ağustos'tan itibaren zamlı tarifeye geçti. Yani bu geceden itibaren 15 Ağustos'a cep telefonunda zamlı görüşme başlamış oluyor. Gerek faturalı, gerekse ön ödemeli paketsiz tarife kullanan aboneler ile paket aşımı yapan tüketiciler, 15 Ağustos'tan itibaren mobil görüşmelerini yüzde 5,37 oranında zamlı gerçekleştirebilecek."

PAKETSİZ ABONELER ETKİLENMEYECEK

Paketsiz abonelerin, kullanımlarını mevcut tarifeleri üzerinden yaptıklarından fiyat artışından etkilenmeyeceğini vurgulayan Ağaoğlu, "Aboneler yükleme yapmazsa azami fiyat üzerinden konuşacak. Bu durumda kullanmakta olduğu hattında paket tarifesi olmayan aboneler de azami fiyat uygulandığı için bu zamdan etkilenmiş olacaklar" dedi.

GSM operatörlerinin kendi ödemelerine bağlı olarak zam yoluna gittiğini ve tüketiciyi mağdur ettiğini ileri süren Ağaoğlu, "Tüketicilerin yüksek faturalara karşı korunmasına ve sektördeki teknolojik gelişmelerin sağladığı maliyet düşüşlerinin tüketicilere yansıtılmasına yönelik düzenlemelere ihtiyaç var. Teknoloji çok gelişti ve görüşme maliyetleri düştü. Fiyat düşüşü olması gerekirken zam yapılıyor" diye konuştu.

Bu Haber 733 defa okunmuştur.
PTT´DE YOLSUZLUKLAR ZİNCİR
E-DEVLETTE YAŞANAN SORUN ve NEDE
15 YILDA 60 MİLYAR DOLARLIK ÖZEL
PTT VOLEYBOLÜN SPONSORU OLDU
TURKCELL´İN İLETİŞİM DİREKTÖRÜ;
TURKCELL 3 MİLYON DOLARLIK EOROB
BAZI OYUNLAR İNTİHARA SÜRÜKLEYEB
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA 3840 KİŞİ
KORSAN TAHSİLAT MERKEZLERİNE DİK
İNTERNETTE EN ÇOK NE ARANDI?
SANAYİ BAKANLIĞINDA 59 GÖZALTI
3 GSM OPERATÖRÜNE SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM´UN ORTAĞI BAT
PERİHAN TUNÇBİLEK YAZDI Biraz He
WIKIPEDIA YASAĞININ NEDENİ?
ORTAOKULLARA BİLİŞİM DERSİ
FETÖ´NÜN 50 BİLİŞİM UZMANI
YARDIM KAMPANYALARINA YENİ ÖNLEM
VPN YASA DIŞI...
YÜZEN ÜNİVERSİTE
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!