DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
GSM REKLAMLARINDA SARJ SÜRESİ KAVGASIGSM REKLAMLARINDA SARJ SÜRESİ KAVGASI

Tarih: 2014-11-28

GSM FİRMALARI REKLAMLARDA SARJ SÜRESİ ÜZERİNDEN KAPIŞIYOR

Turkcell ve Vodafone son reklam kampanyalarında kullanıcılarına daha fazla pil ömrüne sahip telefon kullanımı vaat ederken, Avea, farklı bir strateji izleyerek, reklamlarını tam tersi bir söyleme dayandırdı. Böylece, tabir yerindeyse iki rakibini de ters köşeye yatırdı.

Mobil operatörler son zamanlarda kendi kullanıcılarının kullandığı telefonlardaki şarj ömrünün daha uzun olduğunu iddia ediyor. Turkcell, kendi operatörünü kullananların telefonlarındaki pil ömrünün yüzde 50 daha fazla uzayacağını vaat ederken, Vodafone yüzde 25 daha fazla pil ömrü sunma iddiasında. Rakiplerinin kampanyalarına bir kontrayla karşılık veren Avea ise kullanıcılarının şarjının daha çabuk biteceğini belirterek tam tersini söylüyor.

Pil ömrünü “çooooook” uzatma iddiası

“Turkcell’in çekim gücü telefonun pil ömrünü çoooook uzatır” sloganıyla başlayan reklamda gelişmiş bağlantı teknolojisi sayesinde, akıllı telefonlardaki pilin daha az güç harcadığına atıfta bulunuluyor. Bu teknoloji sayesinde hem sürekli internet kullanımının mümkün olduğu hem de Turkcell kullanıcıların şarjlarının diğer operatör kullanıcılarına göre yüzde 50 daha uzun ömürlü olduğu belirtiliyor.

Telefonla değil Vodafone’la yüzde 25 daha fazla

Vodafone’un reklam kampanyasında ise elinde telefonu ve şarjı olan bir kullanıcının bulunduğu yerde telefonunu şarja takmak için priz aramasıyla başlıyor. “Hayatı yüzde 5’te yaşayan kullanıcı”, şarj bitiyor stresinden bir türlü kurtulamıyor, ayrıca yanındaki stajyere de tabiri caizse madarası oluyor. Bunun üzerine “yüzde 5’te yaşayan” kullanıcı, kendi telefonunun şarjının bitmesine rağmen, stajyerin telefonunun şarjının nasıl dolu olduğunu sorguluyor. “Fırlama stajyer” ise şarjının “telefonla değil Vodafone’la” halen dolu olduğu cevabını veriyor. Filmin sonunda Vodafone’un Akıllı Kapsama Teknolojisi sayesinde telefonların pil ömrünü yüzde 25 uzattığı mesajı beliriyor.

“Avea’nın şarjı çabuk biter”

Pil ömrüyle ilgili operatörlerin girmiş olduğu yarışta Avea rakiplerini ters köşeye yatırıyor. Avea’nın kampanya filminde, Turkcell ve Vodafone’un kampanyalarındaki gibi pil ömrünü uzatma iddiası görülmüyor. Aksine Avea’nın kampanyasında söz konusu reklamlara atıfta bulunuluyor ve “Avea’nın şarjı daha çabuk bitiyor” mesajı yer alıyor. Avea kullanıcılarının şarjının daha çabuk bitmesinin nedeni ise şöyle sıralanıyor: Kişi başına en çok Avealılar konuşuyor, Avealı kullanıcılar ortalamanın 2 katı daha fazla internete giriyor, kişi başına en çok mesaj Avea’dan atılıyor. Şarjın çabuk bitmesinin nedenleri arasında sadece konuşma, internete girme ve mesajlaşma gibi eylemler yer almıyor. Avea, akıllı telefon teknolojisinde yer alan ekran parlaklığının, arka planda çalışan programların, sürekli açık bulunan bluetooth’un ve çeşitli bildirimlerin telefon şarjlarını bitiminde en önemli etken olduğunu da izleyicilere aktarıyor.

Bu Haber 1124 defa okunmuştur.
BİLİŞİM DEVLERİ TRUMP´A KA
ÜÇÜ AYNI DERNEK ÇATISINDA
PTT İLE KATAR POST İŞBİRLİĞİ
PTT´NİN MELEKLERİ
TTSYV AİDATLARI ARTTI
ULAK ARACILIĞI İLE İLK YURTDIŞI
PTT´DE GYS 22 NİSANDA
HARİKALAR YARATAN ÖĞRETMEN
TELEKOM HAZİNE İLE DAVALI
HARUN MADEN KKTC TURKCELL GENEL
OGER TELEKOM YİNE BORCUNU ÖDEYEM
TBD´DE BAYRAK DEĞİŞİMİ
KİT´LERİN BORCU 44 MİLYAR
BANU SEZEN İLK 50 KADIN İK´CI A
PTT’DE WESTERN UNİON HİZMETİ
SELMA MAY VEFAT ETTİ
HALUK CAN ENGİN VEFAT ETTİ
PTT´NİN 15.000 ŞUBESİ OLACAK
BİR KİTAP; İSTANBUL´UN YÜZ
BOR REZERVLERİDE Mİ ÖZELLEŞTİRİL
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!