Cumhuriyet Halk Partisi İstanbul Milletvekili Prof. Dr Aydın Ayaydın, halk bankaları ile halk etkisi altındaki şirketlerin reklam ve ilanlarının hangi kriterlere göre dağıtıldığını Meclis gündemine taşıdı.
Kamu bankaları ile kamu kontrolü ve etkisi altındaki şirketlerin reklam ve ilan tercihlerini eleştiren CHP İstanbul Milletvekili Aydın Ayaydın, Başbakan Ahmet Davutoğlu ile Başbakan yardımcısı Ali Babacan’ın cevaplaması için soru önergesi verdi.
Ayaydın, şunları söyledi: “Son dönemdeki reklam ve ilan tercihlerinin; tiraj, reyting, erişim ve etkinlik kriterleri yerine siyasi talimatla, ‘yandaş’ diye tabir edilen medya kanalları ve aracı reklam şirketlerine kaynak transferine dönüştüğü haberleri medyaya yansıdı. Bu kuruluşların reklam bütçelerini hiçbir ölçü tanımaksızın, hükümet yanlısı medya ve şirketlere kaynak transferi amacıyla kullanmaları, haksız kazanca yol açtığı gibi haksız rekabet ortamı da yaratmaktadır.”
Aydın Ayaydın, konuyla ilgili şu soruları yöneltti:
- Türk Telekom, Avea Turkcell, TOKİ, Emlak GYO ve bunların projelerini üstlenen şirketlerle Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank’ın 2014 senesi reklam bütçeleri ne kadardır?
- Bu kuruluşlar 2014 senesinde reklam bütçelerden hangi medya grubuna, hangi kriterlerle, ne kadar reklam vermiştir?
- Çoğu halka aleni olan ve borsada işlem gören şirketlerin kaynaklarının siyasi amaçlar uğruna kullanımıyla şirketler zarara uğratılmış olmamakta mıdır? Şirketlerin bu biçimde zarara uğratılması yatırımcılarını da mağdur etmemekte midir?
|