Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
T.TELEKOM REKLAMLARI YANDAŞ BASINAT.TELEKOM REKLAMLARI YANDAŞ BASINA

Tarih: 2015-01-31

The Nielsen Company’nin AdEx raporuna göre kamu kurumları ve yönetiminde kamunun söz sahibi olduğu şirketler reklam verirken hükümete yakın gazeteleri koruyor. Avea, Halkbank, Türk Telekom, Emlak Konut ve TTnet Hükümeti eleştiren gazetelere 2014’ün ikinci yarısında hiç reklam verilmedi. Türk Telekom Grubunun diğer kamu şirketleriyle aynı politikayı sürdürmesi dikkat çekti.

Hükümetin iş dünyasına yönelik taraflı tutumu, kamu reklamlarının dağıtımına da yansıdı. Halkın vergileriyle kurulan kamu şirket ve kurumlarının, reklam verirken tirajı değil, hükümete yakın yayın yapmayı dikkate aldığı bir kez daha ortaya çıktı.

Aynı kurumun geçen yıl televizyonlar için hazırladığı raporda da, kamu kurumlarının milyonlarca liralık TV reklamlarında en büyük payı, düşük izlenme oranlarına sahip hükümete yakın medya kurumlarının aldığı belirtilmişti.

2014’te kamu kurumları tirajı 300 bin civarında olan Sabah’a 124 bin sütun santim Star ise 100 bin sütun santime yakın reklam aldı. 60 bin tirajı olan Akit’e 31 bin sütun santim ilan verilirken, 338 bin adetlik tirajına rağmen kamu kurumlarının en az reklam verdiği gazete ise sadece 214 sütun santim ile Sözcü oldu. İnternet adreslerinde temel değerlerini ‘kamu kaynaklarını etkin ve verimli şekilde kullanmak, güvenilirlik, müşteri odaklılık, yenilikçilik’ olarak belirten kamu kurumları, reklam bütçelerini dağıtırken bu değerleri dikkate almadı. Bu kurumların 2014’te toplamda 660 bin tiraja sahip Sabah, Star, Yeni Şafak ve Akşam’a verdikleri reklamlar, tirajları 3,3 milyonu aşan Zaman, Hürriyet ve Habertürk gibi 13 ulusal gazeteye verdikleri toplam reklamdan daha fazla oldu.

Kamu payı olan kurumlar 2014’ün ikinci yarısında ise Zaman, Bugün, Yeni Asya, Milli Gazete, Cumhuriyet ve Sözcü gibi hükümet politikalarına eleştiriler getiren gazetelere hiç reklam vermedi.

The Nielsen Company’nin AdEx raporlarına göre, kamu kurumları Sabah, Star, Akşam, Yeni Şafak, Takvim ve Akit gibi gazetelere sektördeki normal hesaplamalarla açıklanamayacak yoğunlukta reklam verdi. Buna göre kamu kurumları 2014’te en fazla reklamı yaklaşık 124 bin sütun santimle 318 bin tirajlı Sabah’a verdi.İkinci sırayı 121 bin adetlik tirajına rağmen 99 bin sütun santimle Star alırken, üçüncü sırada 65 bin sütun santimle 118 bin tirajlı Yeni Şafak yer aldı. En çok ilan verilen gazeteler sıralaması Sabah, Star, Yeni Şafak, Akşam, Hürriyet, Güneş, Takvim, Milliyet, Yeni Akit şeklinde oluştu.

Bu Haber 1084 defa okunmuştur.
PTT´DE YOLSUZLUKLAR ZİNCİR
E-DEVLETTE YAŞANAN SORUN ve NEDE
15 YILDA 60 MİLYAR DOLARLIK ÖZEL
PTT VOLEYBOLÜN SPONSORU OLDU
TURKCELL´İN İLETİŞİM DİREKTÖRÜ;
TURKCELL 3 MİLYON DOLARLIK EOROB
BAZI OYUNLAR İNTİHARA SÜRÜKLEYEB
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA 3840 KİŞİ
KORSAN TAHSİLAT MERKEZLERİNE DİK
İNTERNETTE EN ÇOK NE ARANDI?
SANAYİ BAKANLIĞINDA 59 GÖZALTI
3 GSM OPERATÖRÜNE SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM´UN ORTAĞI BAT
PERİHAN TUNÇBİLEK YAZDI Biraz He
WIKIPEDIA YASAĞININ NEDENİ?
ORTAOKULLARA BİLİŞİM DERSİ
FETÖ´NÜN 50 BİLİŞİM UZMANI
YARDIM KAMPANYALARINA YENİ ÖNLEM
VPN YASA DIŞI...
YÜZEN ÜNİVERSİTE
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!