Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
REKLAM SMS’LERİNE CEZA YAĞACAKREKLAM SMS’LERİNE CEZA YAĞACAK

Tarih: 2015-06-20

Onaysız reklam SMS’lerine bine yakın şikâyet geldi. Yönetmelik yayınlanmadığı için ceza kesilemedi ancak, 15 gün içinde çıkacak yönetmelikle 1 Mayıs’tan geçerli 50 bin TL’ye kadar ceza kesilecek.

Haberturk.com da yer alan habere göre, 1 Mayıs’tan itibaren reklam amaçlı kısa mesajlar (SMS) tüketicinin iznine bağlanırken, vatandaşın cep telefonuna gelmeye devam eden SMS’ler için geriye dönük işlem uygulanacak.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, ilgili yönetmeliğin yayımlanmamış olması nedeniyle şu ana kadar bu SMS’lere ceza kesemedi. Yönetmeliğin 15 gün içinde çıkmasıyla birlikte şu ana kadar gelen şikâyetler değerlendirilerek, geriye dönük ceza kesilecek.

BİN TL’DEN BAŞLIYOR

Bine yakın vatandaş, Gümrük Bakanlığı’na, cep telefonuna gelen SMS’ler nedeniyle şikâyette bulundu ancak hiçbir sonuç alamadı. Bakanlık, 40 günlük görüş alma süresi ve diğer süreçler nedeniyle henüz yönetmeliği yayımlayamadı. Bu SMS’ler için 1 Mayıs itibarıyla işlem yapılacağı bildirildi.

Buna göre, söz konusu SMS’ler nedeniyle bin TL’den 15 bin TL’ye kadar değişen idari para cezaları verilecek. Onaysız bir defada birden fazla ileti gönderilmesi halinde ceza üst limiti 50 bin TL’ye kadar artırılabilecek.

FİRMALAR FARKINDA DEĞİL

Yetkililer pek çok firmanın, uygulamanın detaylarına yönelik bilgi sahibi olmadığı için SMS atmaya devam ettiğini kaydederken, yönetmeliğin yayımlanmasının ardından bilgilendirmeye başlayacaklarını söyledi. Yetkililer, “Böyle bir uygulama ilk defa hayata geçirildi. Bilgi eksikliği olabilir. Hangi SMS’lerin kapsama girdiği, hangilerinin serbest olduğuna dair detayların farkında değiller” dedi.

"ŞİKAYET ETMEK KOLAYLAŞTIRILMALI" 

Mesaj gönderen şirketleri şikâyet etme mekanizmasının kolaylaştırılması gerektiğini anlatan Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Gehey Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Babalar Günü’nün ardından Ramazan Bayramı da yaklaşırken şikâyetlerin kolaylaştırılmasını istiyoruz. Bunun için Tüketici Şikâyetleri Hattı ALO175’in de şikâyetleri almasını talep edeceğiz” diye konuştu. İstanbul Ticaret İl Müdürlüğü yetkilileri “Şikayetleri (0212) 5142144 numaralı faks adresine ya da istanbul.tim@gtb. gov.tr adresine elektronik posta olarak alıyoruz. Gelen dilekçe ve mail’lerin tamamını bakanlığa iletiyoruz. Onlar inceleyip cezaya gerek olup olmadığını araştırıyorlar” dedi.

Bu Haber 1042 defa okunmuştur.
E-DEVLETTE YAŞANAN SORUN ve NEDE
15 YILDA 60 MİLYAR DOLARLIK ÖZEL
PTT VOLEYBOLÜN SPONSORU OLDU
TURKCELL´İN İLETİŞİM DİREKTÖRÜ;
TURKCELL 3 MİLYON DOLARLIK EOROB
BAZI OYUNLAR İNTİHARA SÜRÜKLEYEB
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA 3840 KİŞİ
KORSAN TAHSİLAT MERKEZLERİNE DİK
İNTERNETTE EN ÇOK NE ARANDI?
SANAYİ BAKANLIĞINDA 59 GÖZALTI
3 GSM OPERATÖRÜNE SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM´UN ORTAĞI BAT
PERİHAN TUNÇBİLEK YAZDI Biraz He
WIKIPEDIA YASAĞININ NEDENİ?
ORTAOKULLARA BİLİŞİM DERSİ
FETÖ´NÜN 50 BİLİŞİM UZMANI
YARDIM KAMPANYALARINA YENİ ÖNLEM
VPN YASA DIŞI...
YÜZEN ÜNİVERSİTE
ÇOCUK UYUNCAKLARINDAKİ “CASUS”A
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!