Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
DİGİTÜRK YASAL BOŞLUKLA MI GİTTİ!DİGİTÜRK YASAL BOŞLUKLA MI GİTTİ!

Tarih: 2015-07-16

Digitürk önceki gün ihalesiz bir biçimde Katarlı BeIN Media’nın oldu. Dijital platform, Katar Emiri’nin Erdoğan’la görüşmesinden sonra kanundaki boşluktan yararlanılarak devredildiği iddia edildi.

Katarlı BeIN Media Group önceki Türkiye’nin en büyük dijital yayın platformu Digitürk’ü satın aldı. Al Jazeera bünyesindeki şirket, Digitürk’ü kanundaki bir boşluk sayesinde ihalesiz olarak devraldı.

Cumhuriyet’ten Murat Sabuncu, bugün Digitürk’ün Katarlılara devrini sağlayan boşluğu yazdı (Okumak için TIKLAYINIZ). RTÜK Kanunu’na göre yabancı bir şirketin tek başına bir televizyonun yüzde 50’sinden fazlasına sahip olması mümkün değil. Ancak Digitürk “platform” özelliğine sahip olduğu için bu yasa uygulanmadı. Sabuncu’nun görüştüğü kaynaklar, Digitürk’ün istediği takdirde içeriğini dışarıdan alarak veya kendi ekibini kurarak yeni kanallar oluşturabileceğini, istediği kanalı dijital platformdan çıkarabileceğini yazdı.

Digitürk’ün yüzde 53 hissesi Çukurova Grubu’na, yüzde 47’si ABD’nin en büyük fonlarından biri olan Providence Equity Partners’a aitti. Yüzde 53’lük Çukurova hisselerinin yönetimi 2013’te Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) devredilmişti. TMSF, platformu mülkiyetini devralmadığını, yönetimi devraldığını söylese de Digitürk’ün ihale bile açılmadan, kanundaki boşluk kullanılarak Katarlı şirkete devri tartışma yarattı.

EMİR GELDİ, DİGİTÜRK GİTTİ

Bugün gazetesinden Tarık Toros da bugünkü köşe yazısında Digitürk’ün Katarlılara satışını yazdı(Okumak için TIKLAYINIZ). Toros, Digitürk’ün ihalesiz satışından bir gece önce Katar Emiri Şeyh Temim bin Hamad Al Sani’nin İstanbul’a gelerek Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’la görüştüğünü hatırlattı.

Toros şöyle devam etti:

Katar Emiri’nin İstanbul’dan ayrıldığı gecenin sabahında…

3.5 milyon abonesiyle Türkiye’nin en büyük dijital platformu Digitürk…

Katarlı bir şirkete satıldı.

Ne ihale açıldı ne de fiyat açıklandı.

Halbuki…

Doğan, Doğuş ve Ciner grupları Digitürk için istekliydi.

Teklif vermişlerdi.

Bu Haber 970 defa okunmuştur.
E-DEVLETTE YAŞANAN SORUN ve NEDE
15 YILDA 60 MİLYAR DOLARLIK ÖZEL
PTT VOLEYBOLÜN SPONSORU OLDU
TURKCELL´İN İLETİŞİM DİREKTÖRÜ;
TURKCELL 3 MİLYON DOLARLIK EOROB
BAZI OYUNLAR İNTİHARA SÜRÜKLEYEB
ULAŞTIRMA BAKANLIĞINA 3840 KİŞİ
KORSAN TAHSİLAT MERKEZLERİNE DİK
İNTERNETTE EN ÇOK NE ARANDI?
SANAYİ BAKANLIĞINDA 59 GÖZALTI
3 GSM OPERATÖRÜNE SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM´UN ORTAĞI BAT
PERİHAN TUNÇBİLEK YAZDI Biraz He
WIKIPEDIA YASAĞININ NEDENİ?
ORTAOKULLARA BİLİŞİM DERSİ
FETÖ´NÜN 50 BİLİŞİM UZMANI
YARDIM KAMPANYALARINA YENİ ÖNLEM
VPN YASA DIŞI...
YÜZEN ÜNİVERSİTE
ÇOCUK UYUNCAKLARINDAKİ “CASUS”A
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!