DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
888 ÇİLESİ BİTİYOR888 ÇİLESİ BİTİYOR

Tarih: 2015-12-10

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), “Katma Değerli Elektronik Haberleşme Hizmetlerinin Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Taslağı”nı kamuoyu görüşüne açtı.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), tüketicilerin, 888 ve benzeri hatlar başta olmak üzere katma değerli elektronik haberleşme hizmetleriyle ilgili mağduriyetlerinin giderilmesi amacıyla kamuoyu görüşü alacak.

BTK, "Katma Değerli Elektronik Haberleşme Hizmetlerinin Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Taslağı"nın kamuoyu görüşüne açtı.

Kuruma ait internet sitesinde yayımlanan taslak, kamuoyu görüşünün alınmasının ardından 1 Ocak 2016'da yürürlüğe girecek.

Elektronik haberleşme hizmetlerinden (KDH) yararlanan tüketicilerin hakları ve menfaatlerini korumaya yönelik usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanan taslak, söz konusu hizmetleri veren işletmecilerin yükümlülüklerini kapsıyor.

Aldatıcı ve yanıltıcı ifadelere yer yok

Buna göre, KDH'ye ilişkin abonelik veya tekil içerik satın alınması sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatıcı veya yanıltıcı ifadelere yer verilemeyecek.

Hizmet koşullarına ve hizmet karşılığında alınacak ücrete ilişkin bilgiler, abonenin doğru bilgilenmesini sağlayacak ve dikkatini çekecek şekilde sunulacak.

KDH'ye ilişkin aboneliğin başlatılmasından sonra kullanıma bağlı ayrı ücret alınmasının söz konusu olduğu durumlarda aboneye bu bilgi, hizmetin satın alınmasından önce verilecek.

KDH'ye ilişkin abonelik veya tekil içerik satın alınması işlemlerinde kullanılan tüm yöntemler için geçerli olmak üzere abonenin ilgili reklam/tanıtım/hizmet sunum sayfasını, ekranını ve mesajını, ek bir işlem yapmadan ve hizmet satın almadan kapatmasına ve tüketicinin hizmeti satın almak istememesi yönündeki iradesini kolayca gerçekleştirebilmesine imkan sağlanacak.

Abonelerin hatlarını, KDH'ye açmak/kapatmak veya bu hizmetlere ilişkin aboneliklerini sona erdirmek istemeleri halinde bu talep mobil işletmeciler tarafından asgari kısa mesaj (SMS) ile tüm işletmeciler tarafından ücretsiz ve basit bir yöntemle gerçekleştirilecek.

Abonelik iptali ücretsiz olacak

KDH aboneliklerine ilişkin iptal talepler, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. KDH'nin başlatılması/sonlandırılmasıyla tekil içerik satın alınması sürecinde abonelere yapılacak bilgilendirme ve onaya ilişkin işlemler ücretsiz sağlanacak.

Söz konusu hizmete aboneliğinin başlatılmasını müteakip bir sonraki yenilenme tarihine kadar hizmetten faydalanılmaması ve aboneliğin iptal edilmek istenmesi durumunda tüketiciye herhangi bir ücret yansıtılamayacak.

Abonelik veya tekil içerik satın alınması, aboneliğin başlatılması ve sonlandırılması, tekil içerik satın alınması, bilgilendirme ve onaylar gibi işlemlerde ispat yükümlülüğü işletmeci sorumluluğunda olacak.

Tüketici şikâyetleriyle ilgili tüm sürecin kayıt altına alınmasıyla şikayetlerin azami 10 iş günü içinde cevaplanmasıyla ilgili işletmecinin çağrı merkezine iletilen şikayetlerde, şikayete ilişkin çözümün işletmeci tarafından sağlanması veya çağrının sonlandırılmadan ilgili üçüncü taraflara aktarmak ve sahtecilik yöntemlerine karşı gerekli teknolojik önlemleri alacak olan işletmeci, kişisel verilerin korunmasını sağlayacak.  

Bu Haber 587 defa okunmuştur.
BİLİŞİM DEVLERİ TRUMP´A KA
ÜÇÜ AYNI DERNEK ÇATISINDA
PTT İLE KATAR POST İŞBİRLİĞİ
PTT´NİN MELEKLERİ
TTSYV AİDATLARI ARTTI
ULAK ARACILIĞI İLE İLK YURTDIŞI
PTT´DE GYS 22 NİSANDA
HARİKALAR YARATAN ÖĞRETMEN
TELEKOM HAZİNE İLE DAVALI
HARUN MADEN KKTC TURKCELL GENEL
OGER TELEKOM YİNE BORCUNU ÖDEYEM
TBD´DE BAYRAK DEĞİŞİMİ
KİT´LERİN BORCU 44 MİLYAR
BANU SEZEN İLK 50 KADIN İK´CI A
PTT’DE WESTERN UNİON HİZMETİ
SELMA MAY VEFAT ETTİ
HALUK CAN ENGİN VEFAT ETTİ
PTT´NİN 15.000 ŞUBESİ OLACAK
BİR KİTAP; İSTANBUL´UN YÜZ
BOR REZERVLERİDE Mİ ÖZELLEŞTİRİL
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!