Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 7

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 27
TÜRK TELEKOM FİBER ÇÖKEBİLİR | Telekomcular Derneği
 
 
TÜRK TELEKOM FİBER ÇÖKEBİLİRTÜRK TELEKOM FİBER ÇÖKEBİLİR

Tarih: 2016-02-05

 

Konya Yeni Haber Gazetesinde Sedat SÖNMEZ imzalı, Türk Telekom'un Pazarlama-Reklam politikalarını eleÅŸtiren çok farklı bakış açısı yansıtan bir köÅŸe yazısı  yayınlandı.

Yazıyı Bilginize sunuyoruz.

TÜRK TELEKOM FÄ°BER ÇÖKEBÄ°LÄ°R

Her ne kadar pazarlamanın 4P’si artık tarihe karıştı desek de birçok reklam vakasında tekrar aynı yere dönmek zorunda kalıyoruz. Bir ürün reklamı her ÅŸeyden vaadini gerçekleÅŸtirebilmeli. Pazarlamanın ürün bileÅŸeni sorunsuz iÅŸleyebilmelidir. Çünkü iletiÅŸim bileÅŸeni ürün bileÅŸeninden beslenir. Ürün neyse reklamda da onu söylersiniz. Reklamcılar arasında “iyi reklam kötü ürünü batırır” diye bir reklam mottosu vardır. Ne kadar iyi reklam yaparsanız yapın eÄŸer ürün kötüyse ÅŸansınız sadece bir kez satın alınma üzerinedir. Ä°kinci kez müÅŸteriye o ürünü aldıramazsınız. Bu mottonun en iyi örneklerinden biri olarak da her zaman Jill Çorapları gösterilir. “Atın atın eskimiÅŸ çoraplarınızı atın” sloganıyla ses getiren Jill reklamı kısa sürede içerisinde müÅŸteriyi satın alma noktasına taşımış ancak ürünün kötü olması markayı batırmıştı. Tabi bunu yanında pazarlamanın bir diÄŸer bileÅŸeni dağıtım politikasının da iÅŸlememesi ve ürünün bulunamaması markaya zarar vermiÅŸti. Kısaca pazarlama bileÅŸenleri arasında uyum ÅŸart. Mesele bol ve ses getiren reklam yapmakla bitmiyor.

Son günlerde reklam ve pazarlama dünyası bir marka birleÅŸmesini konuÅŸuyor. TTNET ve AVEA markaları Türk Telekom çatısı altında bir araya geldi. Bir günde tabelalar deÄŸiÅŸti, yeni logo iletiÅŸime sunuldu. Marka, lansmanını ise fiber hızlı vaadiyle bol GRP’li ve uzun reklamıyla gerçekleÅŸtiriyor. Gerçekten reklam kampanyası için paraya kıymışlar diyebiliriz. Ancak reklam vaadini ne kadar gerçekleÅŸtiriyor, Türk Telekom bu birleÅŸmeyi saÄŸlamadan önce alt yapısını ne kadar güçlendirdi bir daha düÅŸünmek gerek.

TTNET zaten daha önce Türk Telekom bünyesinden doÄŸmuÅŸ ayrı bir markaydı, uzun yıllar yatırımlar yapıldı, büyük reklam kampanyaları inÅŸa edildi. Ancak tüketici zihninde bir TTNET konumlandırması oluÅŸturulmadı. Çünkü TTNET ne yapsa ürününden kaynaklı problemleri çözemedi. Tüketici zihninde sürekli yavaÅŸ internet saÄŸlayıcısı olarak kaldı. Hatta rakip firma Turkcell Süperonline bile TTNET’e reklam kampanyasında yavaÅŸlığından dem vurarak hamle yaptı. Her ne kadar TTNET bizim alt yapımızı kullanıyor diye bağırsa da Almanya’da arabalarının yedek parçasını Çin’de yaptırıyor ama marka olan Alman arabaları. Gelelim AVEA’ya. AVEA’da tıpkı TTNET gibi Türk Telekom markası içerisinden yetiÅŸmiÅŸ bir marka oldu. ARIA ve AYCELL birleÅŸmesi yepyeni bir markayla tanıştırdı bizi. Ancak AVEA’da ne yapsa kaliteli GSM algısını oluÅŸturamadı. Hep insanların zihninde öÄŸrenci hattı, uygun fiyatlı ve bol indirimli olarak algılandı. Zaten son zamanlarda konuÅŸ da ne konuÅŸursan konuÅŸ stratejisi üzerine kurulu GSM pazarında boÅŸ konuÅŸmaktan bir marka konumlandırması da gerçekleÅŸtiremedi. Türk Telekom ise yıllardır ev telefonu kullandırma stratejisini zorladı durdu. Aslında hala daha bırakmış deÄŸil. Åžimdi bu algıları karışık, kötü hizmetle deneyim saÄŸlamış, hantal yapı olarak bilinen ve indirim konumlandırmalı üç marka bir araya geldi ve tüketiciye fiber hız vaadi veriyor.

Birbirine karışmış üç markanın bir araya gelmesi ve tek çatı altında konuÅŸmaları doÄŸru bir pazarlama stratejisi olsa da insanları tek reklamla fiber hız vaadiyle çekmeye çalışmaları olur gibi durmuyor. Zaten daha ilk lansman gününde markanın sosyal medya hesaplarındaki tüketici yorumları bu söylenenlerin pek de inandırıcı olmadığını ortaya koydu. Türk Telekom önce ürün bileÅŸeni kalitesini istenilen düzeye çıkarmalı ve sonra bu vaadi söylemeliydi. Tüketici yorumları gösterdi ki bu iÅŸ tek reklamla, amcaları teyzeleri dans ettirmekle olacak iÅŸ deÄŸil.

Önce ürününü düzelt sonra iletiÅŸim kur cevabını tüketici verdi. YavaÅŸ ve sorunlu internet imajını düzeltebilmek ve kalite algısını yükseltebilmek için Türk Telekom markasının daha uzun bir yolu var gibi görünüyor. Ä°stediÄŸi marka algısını oluÅŸturabilmek için daha fazla iletiÅŸim kanalını daha yoÄŸun kullanmalı, tabi ürünü de düzelterek. Bu lansman reklamıyla marka aslında rakiplerine de çok güzel bir iletiÅŸim pası attı. Bakalım rakiplerden iyi bir gol vuruÅŸu gelecek mi. Türk Telekom için aman dikkat fiber çöküÅŸ sinyalleri her an çalabilir.

Bu Haber 3234 defa okunmuÅŸtur.
TÃœRK TELEKOM´UN PÄ°LOT GÄ°RÄ°Å
MÄ°MARSÄ°NAN OSB Ä°LE TELEKOM PR
TÃœRK TELEKOM TELEKOMÃœNÄ°KASYON
TÜRK TELEKOM´DA ÇOK ÖNEMLİ
YÄ°NE TÃœRK TELEKOM-YÄ°NE SORU Ã
TELEKOM YÖNETİMİNE ŞAŞIRTAN
ABDULLAH TİVNİKLİ ÖLDÜ
TELEKOM´UN PARALARI NEREYE
TELEKOM ARAŞTIRMA ÖNERGESİ R
TELEKOM VE OGER TBMM GÃœNDEMÄ°ND
CHP SUÇ DUYURUSUNDA BULUNUYOR
VURGUNUN HESABI SORULACAK MI?
YILMAZ ÖZDÄ°L´DEN Ä°BRETL
CUMHURÄ°YET TARÄ°HÄ°NÄ°N EN BÃœY
ÖZELLEŞTİRME DEĞİL TALAN
TÃœRK TELEKOM ARTIK BANKALARIN
DÖVİZDEKİ ARTIŞ TELEKOM´U N
TÜRK TELEKOMA 12 ÖDÜL
GÖZ GÖRE GÖRE TELEKOM VURGUNU
TÜRK TELEKOM’UN BORCU İÇİN
BU KATEGORÄ°DEKÄ° DÄ°ÄžER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!