DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
…MOBİL-SABİT İLETİŞİM BİRLİKTE YOL ALACAK…MOBİL-SABİT İLETİŞİM BİRLİKTE YOL ALACAK

Tarih: 2016-03-01

Türk Telekom Ceo’su Rami Aslan Hürriyet gazetesine bazı açıklamalarda bulunmuş. Konu ile ilgili Vahap Munyar’ın “'Öldü' diyen yanıldı 'mobil­sabit' iletişim birlikte yol alacak” başlıklı yazısını bilgilerinize sunuyoruz.

 

ÖLDÜ DİYEN YANILDI, MOBİL-SABİT İLETİŞİM BİRLİKTE YOL ALACAK

GSMA Mobile World Congress (Dünya Mobil Kongresi) için gittiğim Barcelona'da Türk Telekom Grubu CEO'su Rami Aslan'a, grubun tüm markalarını birleştirme operasyonunu "çöpe giden milyon dolarlar" açısından sordum:

­ Devletin elinde “Aycell” vardı. 3’üncü GSM lisansının ilk sahipleri “Aria” markasını benimsedi. Sonra ikisi birleşti, “Avea” oldu.

“Avea”nın çoğunluk hisseleri Türk Telekom’a aitti. Birleştirme operasyonu ile o markaya da veda ettiniz. Marka için harcanan kaç milyon dolar çöpe gitmiş oldu?

Sohbet sırasında Aslan’ın yanında Türk Telekom Kurumsal İş Birimi CEO’su Mehmet Ali Akarca ile Bireysel İş Birimi CEO’su Erkan Akdemir vardı. Akdemir, birleştirme öncesi uzun süredir Avea’nın CEO’suydu. Aslan, yanıta Aycell ve Aria’dan girdi:

­ Onlar iki ayrı şirketti. Birleşince Avea oldu. O dönemdeki maliyeti bilmiyoruz.

Avea’yı anlatmaya başladı:

­ Avea, 2004’ten itibaren devreye girdi. Sektörün liderine kafa tutar hale geldi. Son 5 yılda pazar payına 4.7 puan ekledi. Daha önce yola çıkmış iki önemli GSM şirketi arasında dinamik ve çevik marka olarak algılandı.

Birleştirmenin arkasında yatan nedene uzandı:

­ Müşteri, mobil, sabit iletişim, internet gibi hizmetler için farklı şirketlerimizden hizmet alıyordu. Müşteriyi daha rahat ettirecek adım attık. Artık mobil, sabit, internet, internet bazlı TV hizmetleri gibi birçok işi tek noktadan halledilebiliyor.

Türk Telekom markasının kendilerine yeteceğine işaret etti:

­ Artık bu noktada geçmiş marka maliyeti önemli olmaktan çıkıyor.

İngiltere’den iki örnekle işin felsefesine yoğunlaştı:

­ İngiltere merkezli Vodafone’un global mottosu “sabit öldü” idi. Britisih Telecom (BT) ise, bir başka yaklaşımla mobil telefon şirketini sattı. BT, hatasını zamanla anladı, yeniden mobil telefon şirketi aldı. Vodafone da “sabit öldü” demeyi bıraktı. “Sabit”e kapıyı açtı.

BT’nin sektör için “vaka dersi”ne dönüştüğünün altını çizdi:

­ Türk Telekom, “sabit” ve “mobil”i bir arada bulundurmakla doğrusunu yaptı.

­ Markaları birleştirme adımını örneğin 5 yıl önce neden atmadınız?

­ Avea’nın yüzde 19’u İş Bankası’na aitti. Yüzde 100’ünün grubumuza geçmesini bekledik. Bu alım bir yıl önce gerçekleşti.

Mehmet Ali Akarca, Barcelona’da işbirliği imzası attıkları Korea Telecom’un teknolojisine vurgu yaptı:

­ Wifi ile mobili birleştirip 1+1=3’e ulaşıyor.

Aslan ekledi:

­ 1 Nisan 2016’dan itibaren 4.5 G ile birlikte Korea Telecom’un bu teknolojisinin etkisini Türkiye’de de yakından göreceğiz.

“Mobil” ile “sabit”in kol kola yürümesi, tüketici için de “1+1=3” şeklinde sonuç verir mi?

Bu Haber 987 defa okunmuştur.
BÖYLE KAZIK YEMEDİK
TÜRK TELEKOM ... YİNE DE ZARARDA
TÜRK TELEKOM ZARARDA !
MUSTAFA ŞENLİ DİREKTÖRLÜĞE ATAND
YAKUP ÖZTUNÇ TT GENEL MD. YARD.
DARBE GÜNÜ TELEKOM BİNASININ İŞG
TÜRK TELEKOM´U AKİS DENETİ
T.TELEKOM´DAN BORÇ UZATIMI
TÜRK TELEKOM NEDEN ZARAR ETTİ?
TÜRK TELEKOM VE PTT GÜÇ BİRLİĞİ
TÜRK(?) TELEKOM´DAN İLGİNÇ AFİŞL
BANKALARDAN SAUDİ TELEKOM´A RET.
TTNET HAKKINDA SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM’DA ÜST DÜZEY ATAMAL
CEP TELEFONUNDA NEDEN AVEA YAZMI
AVEA´YA 184 MİLYON LİRALIK
TÜRK TELEKOM ÜST YÖNETİMİ
T.T.´DA GENEL MÜDÜR YARDIMCILIĞI
TÜRK TELEKOMUN MEVCUT YÖNETİCİLE
T.TELEKOMDA YÖNETİM DEĞİŞİKLİĞİ
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!