Telekomcular DerneÄŸi olarak, Türk Telekom SaÄŸlık Yardım Vakfı’na 20.05.2016 Tarihinde 2016/05-11 sayılı bir yazı yazdık. Yazıda; hem emekli olan eski vakıf/sandık üyelerinin maÄŸduriyetini belli ölçüde giderecek hem de Vakfa herhangi bir külfet getirmeyecek, hatta ciddi bir gelir saÄŸlayacak bir öneride bulunduk. Her iki taraf için Kazan-Kazan diye de nitelendirilecek önerimizi bilgilerinize sunuyoruz.
TÜRK TELEKOM SAÄžLIK VE SOSYAL YARDIM VAKFI BAÅžKANLIÄžINA
Öncelikle, uyarılarımızı da dikkate alarak Ağız ve DiÅŸ SaÄŸlığı tedavilerinde Ankara ilinde uygulanan tedavi planlamasına son verdiÄŸiniz için teÅŸekkürlerimizi sunarız.
Vakıf yönetiminin üyelerinin ve Türk Telekom mensuplarının çıkarını düÅŸünen onlara deÄŸer veren bu yaklaşımdan da güç alarak, bir önerimizi deÄŸerlendirmenize sunmak istiyoruz.
Türk Telekom emeklileri defalarca Türk Telekom SaÄŸlık Sandığına, Sandık Vakfa dönüÅŸtükten sonra da Türk Telekom SaÄŸlık Yardım Vakfı’na üye olmak, yardımlardan yararlanmak amacıyla baÅŸvurdular, baÅŸvuruları kabul edilmedi. Dava açtılar davaları kaybettiler.
Emekliler üye olma talebinde bulunurken; uzun yıllar aidat ödedikleri, vakfın bu ekonomik güce ulaÅŸmasında kendilerinden zamanında kesilen aidatların önemli payı olduÄŸu, kaliteli ve ucuz saÄŸlık hizmetlerine asıl emeklilik döneminde ihtiyaçları olduÄŸu gibi gerekçeler öne sürdüler. Gerekçeleri haklıydı.
Vakıf da bu talepleri reddederken, Sandık ilk kurulduÄŸundan beri emeklilerin üye olamadıklarını, bunun yeni bir uygulama olmadığını, emeklilerin saÄŸlık giderlerinin çok fazla olacağı için böyle bir durumun ya Vakıf varlığının kısa sürede tükenmesine ya da Vakfın sunduÄŸu saÄŸlık hizmetlerinin daraltılmasına yol açacağı gerekçesinden hareket ediyordu. Vakfın da gerekçeleri haklı ve hukuki idi.
Telekomcular DerneÄŸi olarak, Türk Telekom SaÄŸlık Yardım Vakfı’na; hem emekli olan eski vakıf/sandık üyelerinin maÄŸduriyetini belli ölçüde giderecek hem de Vakfa herhangi bir külfet getirmeyecek, hatta ciddi bir gelir saÄŸlayacak bir öneride bulunmak istiyoruz. Önerimizi her iki taraf için Kazan-Kazan diye de nitelendirilebiliriz.
Vakfın anlaÅŸma yaptığı saÄŸlık kurumlarında tarifesine nazaran çok ciddi indirimler aldığı bilinmektedir. 1. Sınıf özel saÄŸlık kurumları normal müÅŸterisine 1000 TL’ya verdiÄŸi bir hizmeti Türk Telekom SaÄŸlık Yardım Vakfı’na 200-250 TL Civarında vermektedir. Vakıf bu miktarın bir bölümünü SGK’dan tahsil etmektedir. TTSSYV SaÄŸlık Kurumunun kendisine fatura ettiÄŸi miktardan, SGK’ndan tahsil edeceÄŸi miktarı düÅŸerek, kalanını Türk Telekom emeklisinin ve eski çalışanının doÄŸrudan saÄŸlık kurumuna ödemesini saÄŸlayacak bir uygulamaya geçmesi halinde, Vakfa herhangi bir ek yük getirmeden Türk Telekom emeklisi (ve/veya eski çalışanı) kaliteli ve ucuz özel saÄŸlık hizmeti alabilecektir.
Vakıf bu hizmetten yararlanacaklara vereceÄŸi callcenter vb. hizmetleri karşılamak ve vakfa gelir saÄŸlamak amacıyla, bu hizmetten yararlanacak emeklilerden (ve/veya eski çalışanlarından) bir aidat alabilir.
Konuyu biraz daha açarsak;
Vakıf, vakıf senedinde bir deÄŸiÅŸiklik yaparak; Türk Telekom emeklileri, Türk Telekom’da bir süre çalıştıktan sonra baÅŸka kurumlara geçen oradan emekli olanların ve baÅŸka kurumlarda çalışan vakıf üyesi olmayanların ve bunların aile efradının faydalanabileceÄŸi farklı bir üyelik türü oluÅŸturabilir. Bu tür üyeler Vakfın yardımlarından yararlanamazlar, ancak; Vakfın saÄŸlık kurumları ile yaptığı indirimlerden yararlanabilir. Vakıf üyelerinin baÅŸka kurumlarda çalıştıkları için vakıf yardımından yararlanmayan aile efradı da bu tür üye olabilirler
Bu ÅŸekilde üye olmak isteyenler TTSSYV’na baÅŸvururlar. Gerekli ÅŸartları taşıyanlar Vakfa “destekçi üye”, “ikincil üye” -veya baÅŸka bir isim- olarak üye yapılırlar.
Destekçi üyeler TTSSYV’nın anlaÅŸmalı saÄŸlık kurumlarına kimlik belgeleri ve kartları ile baÅŸvurduklarında saÄŸlık kurumu Vakıf’tan üye durumunu sorgular. Vakfa fatura edilecek miktardan, SGK’dan tahsil edeceÄŸi miktar düÅŸülerek kalan meblaÄŸ bu üyelerden nakden tahsil edilir. SGK yardımına denk gelen meblaÄŸ saÄŸlık kurumu veya vakıf tarafından SGK’dan tahsil edilir.
Türk Telekom SaÄŸlık Yardım Vakfı ise büro hizmetlerindeki cüzi artış dışında herhangi bir gideri olmamasına karşılık küçümsenmeyecek bir ek gelir elde edecektir. (ÖrneÄŸin aidat 10 TL belirlense 20.000 kiÅŸi bu ÅŸekilde üye olsa, ayda 200.000 TL tutarında bir gelir elde edecektir. Ki biz bu sayının 50.000’in altına aylık gelirin de 500.000 TL’nin altına düÅŸmeyeceÄŸini tahmin ediyoruz) Ayrıca üye sayısı arttığı için vakfın saÄŸlık kurumları ile pazarlık gücü deartacaktır.
Bu uygulama sonucu, emekliler ve baÅŸka kurumlara geçen vakıf üyesi olmayan yeni tip üyeler, kaliteli saÄŸlık hizmetinden oldukça ucuza yararlanacakları için, Türk Telekom’a olan sevgi ve baÄŸlılıkları artar, Türk Telekom’un ayaklı propaganda aracı olurlar. Türk Telekom çalışanları da Emeklilik sonrası bu hizmetten yararlanacakları için kurumsal baÄŸlılıkları artar. Bu olay Türk Telekom’un bir satış-pazarlama stratejisi olarak da deÄŸerlendirilebilir…
Özetle, önerimizin hayata geçirilmesi halinde, gerek emekliler/ baÅŸka kuruma geçen eski Telekomcular/vakıf üyelerinin yakınları, gerek Türk Telekom SaÄŸlık Yardım Vakfı, gerekse Türk Telekom kârlı çıkacaktır.
Konuyu değerlendirmenize sunarız.
Fazlı KÖKSAL
|
Zafer TEKBUDAK
|
Başkan Yardımcısı
|
BaÅŸkan
|
|