Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
ORGANİZASYON DEĞİŞİKLİĞİNE ELEŞTİRİLER..ORGANİZASYON DEĞİŞİKLİĞİNE ELEŞTİRİLER..

Tarih: 2017-06-21

Türk Telekom'un gerçekleştirdiği Organizasyon değişikliği Telekom Kamuoyunda "Pansuman Tedbir" olarak nitelendirilirken, yeni yapılanma ciddi eleştiriler aldı. turk-internet.com'da Füsun Nebil görüştüğü eski Telekomcular ile Türk Telekom çalışanlarının organizasyon değişikliğine ilişkin görüşlerini şu şekilde derlemiş;

"Uzun soluklu stratejik bir yapılanmadan ziyade, üzerinde fazla çalışılmamış bir organizasyon yapısı gibi gözüküyor. Zira Türkiye’de Telekom şirketleri 10 yıldan daha uzun süreli stratejik planlar yapmıyor ya da yapamıyor. Stratejik planlar genel olarak 2-3 yıllık ve üst yönetim kadrolarının isteklerine şekillendiriliyor. Doğal olarak da şirketin vizyonu ve stratejisi yeni üst yönetimin görev süresi ile sınırlı kalıyor. Her üst yönetim değişikliği sonrası organizasyon değişiklikleri de kaçınılmaz oluyor. Birkaç yıllık dönemler halinde gerçekleşen üst yönetim değişiklikleri ile kurumsal hafıza ve kültür önemli ölçüde tahrip olduğu gibi şirketler istikrarlı bir büyüme ve performans da gösteremiyor.

Örneğin Türk Telekom’un toplam müşterilerinin yaklaşık %40’ına karşılık gelen, gelirlerinin ise daha büyük bölümünü oluşturan İstanbul, tek bir bölge olarak yapılandırılıyor. Halbuki, ülkenin tamamına yayılmış olan ve her bir bölgesi çok farklı coğrafi, ekonomik ve kültürel farklılıklar, güçlü fırsat ve tehditler barındıran herbirinin güçlü ve zayıf yönleri farklı olan böyle büyük bir organizasyonun adeta terzi usulü yapılandırmaya ihtiyacı var. 

Organizasyonlar, sürdürülebilir olmalı, rekabet edebilir olmalı, süratli ve çevik olmalı, müşteri merkezli olmalı, verimli (maliyet duyarlı) olmalı ve bir stratejik hedefe yönelik yapılandırılmalı... 

Türk Telekom sözlü olarak yaptığını ifade etse de, organizasyonunu bir türlü müşteri odaklı hale getiremiyor. İş süreçlerini ve organizasyonunu, müşteri deneyimini mükemmelleştirmek, müşteri değer maksimizasyonunu yükseltmek ve operasyonel verimliliği arttırmak üzerine bir türlü kuramıyor ya da kurmak istemiyor. Üstelik dünyadaki trendler ve teknolojideki gelişmeler de Türk Telekom gibi incumbent operatörler için önemli riskler taşıyor.

Bugünlerde uydu üzerinden sunulan broadband internet servislerinin hem hız hem performans hem de fiyat yönüyle karasal ve mobil internet erişimleri ile rekabet edebilir bir noktaya doğru hızla ilerlediğini görmekteyiz.

Örneğin; 10 yıl sonra SpaceX'in [3] ya da Facebook'un uydularını fırlatmış ve "internet heryerde" sloganı ile servis sunmaya başlamış olduğunu düşünün. Altyapı kazıları yapmadan, kablo döşemeden, baz istasyonu kurmadan, izin, ruhsat ve mülkiyet hakları ile uğraşmadan küçük ve akıllı uydu ağı vasıtasıyla milyarlarca kullanıcıya küresel internet bağlantısını iletmeye hazırlanan bu global şirketlerin pazara etkilerini bugünden öngörerek 10 yıldan uzun süreli bir stratejik plan yapan Telekom şirketi var mı acaba ? Kaybedecekleri ses, broadband internet ve TV pazar paylarını ve gelirlerini hangi yeni ürün ve servislerle tolere edecekler ? Strateji ve iş geliştirme birimleri bunun için ne tür bir çalışma içerisinde ?

Herşeyi görev süreleri ile sınırlı düşünen üst yönetim kadroları ya da lisans süresi 10 yıl sonunda bitecek olan yatırımcı sizce 20 yıllık stratejik plan yapar mı? Yoksa cari yılın hedeflerine ve kısa vadeli kar ve faydaya mı odaklanır ?

Maalesef bu anlayıştan ve kısır döngüden ötürü, şirketlerimizi büyütmek ve geliştirmek niyetiyle yönetmiyoruz ya da yönetemiyoruz. Şirketleri bölgesel ve global aktörler haline getirerek hem ülke ekonomisi, hem de yatırımcı ve paydaşları için gelecekte çok daha fazla değer üretsinler ve pasta çok daha büyüsün ki benim de payım büyüsün şeklinde bir mantık yok.

Başarısızlığı da cezalandırmıyoruz. Görev süresince zaten maaş ve primlerini alan üst yönetim kadrolarına giderken de astronomik tazminatlar ödüyoruz. Hangi şirket, bir önceki üst yönetime yada yönetim kurulu üyelerine şirketin zararının hesabını sorabiliyor? 

Türk Telekom’un acı bir hikayesi var. Cumhuriyet tarihinin en büyük özelleştirmesi olarak takdim edilen 177 yıllık güzide ve stratejik bir kuruluşun 10 yıl içerisinde zarar eder hale gelmesi ve adeta bir borç batağına sürüklenmesi aslında bir şirket açısından yapılmaması gereken her şeyi özetler nitelikte..."

Organizasyon değişikliği ile ilgili haberimize Facebook Grubuzda ilginç yorumlar yapıldı bunları sizinle paylaşmak isteriz;

“Bu kadar yönetici kadrosunun birden kesilmesinin dayanağı TT mantığına aykırı .. bu aslı Lübnanlı nesli İngiliz olanlar Belliki kaçacak gider ayak ne kaldırırsak + 1 diyorlar ...

Geçmiş organizasyon yapıları ( Oger Dönemi ) çok sayıda orta üst düzey yönetici sayısı ve yüksek maaş + performans ile yapılanırken son yapıda kadrolar daralıp özellikle il bazında yönetici adedi düşürülmüş dolayısıyla personel maliyetini düşüren mantık ilk defa yönetim maliyetinde düşürmüş ... Bu yapıdan benim çıkardığım kurumu bu hali ile tasfiye ederken olabildiğince kendi kasasını doldurup tasfiye edecek ..” Engin TÜRK

“Yardakçı yalaka yöneticiler üç kuruş prim için onlarca personeli budayıp kendileri gibi kıç yalayıcı personellerle bu duruma düşürdüler bu kurumu ....” Ali CAN

 “Tam tamına bataklık,çaresizlik,can çekişme,ve küçültme,yazık olmuş bu duruma düşmemeli idi” Ahmet EREN

“Deneme yanılma ile oynayıncaya kadar işin kolayı var. Yoldan geçen herhangi birine gel şu kurumun başına geç ve 1 yıl yönet bak kurum nasıl işliyor. Adamlar bilmiyor bu işi bilmiyor bilmiyoooor. Aksini iddia eden şimdiki yöneticilere sesleniyorum cevap verin yiyorsa. Elinizde oyuncak oldu ülkenin en karlı, en prestijli, en kaliteli, en en en en utanın. Ve dünyaya at gözlüğü ile bakmayı bırakın. Cevap lütfen.

 Açık ve ciddi teklifim. Namusum ve şerefim üzerine yemin ediyorumki. Oger telekom şirketi bu kurumu bana kiraya versin. Sadece 3 yıllığına Ve 3 yılın sonunda eğerki şu anki bulunduğu yerden tüm istatikleri %50 artırmaz isem eğer, genel müdürlük önünde kendimi asacam. Şaka falan değil tek şartım tüm yönetimi kendim oluşturacağım. Para, maaş talebimde yok ne verirseler allah bereket versin. Emekli maaşım yeter bana.” Yaşar SELEN

 “Dev gemiyi karaya oturttular. İstedikleri organizasyonu yapsınlar mümkün değil.Batıracaklar bu gemiyi.” Burhan AKAR

Bu Haber 2630 defa okunmuştur.
T.TELEKOM´DAN YIKILAN BİNA AÇIKL
TELEKOMUN BİNASI DA PARASI DA ÇÖ
TÜRK TELEKOM YİNE BORÇLANDI
ENİS ÖKSÜZ´ÜN TÜRK TELEKOM
TÜRK TELEKOM´UN ZEHİR ZIKKIM ÖYK
TÜRK TELEKOM YENİ ŞİRKET KURUYOR
BDDK; BANKALARA OTAŞ´I TAK
TELEKOM’UN YABANCI ORTAKLARI KAP
TELEKOM ÇALIŞANINI TANIMAYA MI B
BAKAN YANILTILDI MI
BAKANA SORULAMAYAN SORULAR
2,5 YILDIR TELEFON BEKLİYOR
TÜRK TELEKOM HAKKINDA ARAŞTIRMA
DERENİN TAŞI, DERENİN KUŞU
TELEKOM´DAN YÖNETİM DEĞİŞ
TÜRK TELEKOM İÇİN SÜRE İSTEDİLER
FET֒NÜN TÜRK TELEKOM DAVASINDA
TÜRK TELEKOM; GÖZ GÖRE GÖRE GELE
TÜRK TELEKOMDA KADER GÜNÜ
DEVLET TELEKOM’A EL KOYSUN İSTİY
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!