Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASITUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI

Tarih: 2017-08-21

TÜİK, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması’nın 2017 sonuçlarını açıkladı. Bilgisayar ve internet kullanımı 2017’de 16-74 yaş grubundaki bireylerde sırasıyla yüzde 56.6 ve yüzde 66.8 oldu. Buraya kadar olan rakamları hemen hemen her yerde görmek mümkün.

Ama bir de bardağın boş tarafı var ki, resmi rakamlarda yer almasına karşın her ne hikmetse (!) kamuoyunda kendine yer bulamıyor. ‘Biz de yazmasak olmazdı’ diyerek, Türkiye’nin dijital uçurumundaki vahim tabloyu gösteren bu rakamlara göz attık.

1-25 milyon 'Enter' tuşu görmedi 

TÜİK’in araştırmasında 16- 74 yaş grubu dikkate alınmış ki Türkiye’de bu yaş grubunda 68.3 milyon kişi var. Bunların 29.3 milyonu erkek, 29.1 milyonu kadın. Buna göre Türkiye’de hayatında hiç bilgisayar kullanmamış olanların sayısı 25.3 milyon. Bu yaş aralığındaki erkeklerin 10 milyonu, kadınların ise 15.2 milyonu hayatında hiç bilgisayara dokunmamış.

2-19 milyon hiç internete girmedi

TÜİK’in verilerine göre 16-74 yaş arasındakilerin yüzde 33’ünden fazlası (üç kişiden biri) hayatında hiç internete girmemiş. Ve bu kişilerin sayısı ise tam olarak 19 milyon 365 bin 764. İnternete hiç girmemiş olan erkeklerin sayısı 7.3 milyon iken, bu sayı 16-74 yaş aralığındaki kadınlarda 12 milyonu buluyor. Üstelik, TÜİK’in bir yıldan uzun bir süre önce ve bir defa bile olsa bilgisayar veya internet kullananları verilere dahil ettiğini de belirtelim.

3- 4 milyon ev dünyadan habersiz

Türkiye’deki hane halklarının yüzde 80.7’sinde internet erişimi var. Ya da yüzde 19.3’ünde sabit/mobil herhangi bir internet bağlantısı yok. Bu hanelerin sayısı ise tam olarak 4.3 milyon. Genişbant internet türlerine göre bakıldığında ise Türkiye’deki 22.2 milyon hanenin 13.3 milyonunda sabit genişbant (ADSL, Uydunet, fiber… vb.), 6.1 milyonunda ise mobil genişbant (3G, 4.5G) internet türlerinden hiçbiri yok.

4- E-ticaret 8 milyon ile dönüyor

60.4 milyon kredi kartı ve 124.2 milyon banka kartının olduğu Türkiye’de düzenli olarak online alışveriş yapanların (son 3 ay içinde en az bir defa) oranı yüzde 15. Diğer bir deyişle 8.8 milyon kişi aktif olarak online alışveriş yapan tüketici. Bu sayının 5 milyonunu erkekler, 3.8 milyonunu ise kadınlar oluşturuyor. Hayatında en az bir defa online alışveriş yapanların sayısı bile 15 milyonu (8.5 milyonu erkek, 6 milyonu kadın) geçmiyor. İnternetten en çok alışverişi yapılan ürün yüzde 62.3’lük oranla “giyim ve spor malzemeleri”. İnternet üzerinden en az (yüzde 2.7) sipariş verilen kategori ise “e-öğrenme” ile ilgili hizmetler.

5- Bu soruların cevabı bu yıl yok

TÜİK’in önceki yıllardaki araştırmalarında yer alan ama nedense bu yıl yer vermediği bazı kritik başlıkları da sıralamadan bitirmeyelim: “Hanelerin evde internet erişimi olmama nedenleri”, “İnternet kullanan bireylerin internet üzerinde yürüttüğü faaliyetler”, “İnternet üzerinden satın alış ya da sipariş vermede sorun yaşayan bireylerin oranı ve sorun türleri”, “Hanelerde bilişim teknolojileri/cihazları bulunma oranı”...

Bu Haber 288 defa okunmuştur.
TURKCELL DİYALOG MÜZESİNE ÖDÜL
CEP VE İNTERNETTE YENİ DÖNEM
TURKCELL’İ ALKIŞLIYORUZ.
GSM OPERATÖRLERİNE KIYAK MI?
GSM OPERATÖRLERİ VERGİ Mİ KAÇIRI
2017´DE DURDURULAN SİBER SALDIRI
BTK ve TÜRKÇE DUYARLILIĞI
PARMAK İZİ DE ÇALINABİLİYOR
KOBİLER VE BİLİŞİM KONGRESİ
BAŞLANGIÇ ÇOK İYİ! PEKİ, SONRASI
TURKCELL FAİZSİZ BANKACILIĞA GİR
ŞİFRENİZİ GÜVENLİ Mİ SANIYORSUNU
VODAFONE´DA AKILLI ŞEBEKE
VODAFONE´UN İŞGÜZARLIĞI MI?
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
TELEKOMÜNİKASYONUN TÜSİAD´
E-DEVLET ÇIKMAZDAN NASIL ÇIKAR
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!