DİKKAT... DİKKAT... DERNEĞİMİZDEN ÖDÜLLÜ MAKALE YARIŞMASI....
 
TÜRK TELEKOMUN TELESEKRETER UYGULAMASI HİZMET Mİ? TUZAK MI?TÜRK TELEKOMUN TELESEKRETER UYGULAMASI HİZMET Mİ? TUZAK MI?

Tarih: 2010-01-20

TÜRK TELEKOMUN TELESEKRETER UYGULAMASI HİZMET Mİ? TUZAK MI? Türk Telekom Aralık ayında abonelere gönderdiği faturalarda tüm telefon abonelerinin telefonlarının Telesekreter servisine yönlendirildiğini duyurdu. Türk Telekom tarafından abonelere gönderilen faturada yer alan duyuru şöyle: “Herhangi bir yönlendirmesi olmayan tüm PSTN abonelerinin telefonları cevapsız çağrılar (5 kez çalıp açılmadığında) için ücretsiz olarak Telesekreter servisine yönlendirilmektedir. Telesekreter servisini kullanmak istemeyen müşteriler telefonlarında #22# tuşlamasını yaparak servisi kolaylıkla iptal edebilirler.” Türk Telekom’un resmi web sitesinde ise servisle ilgili şu bilgilere yer veriliyor: “Kullanım: Herhangi bir yönlendirmesi olmayan tüm bireysel PSTN abonelerinin telefonları cevapsız çağrılar (5 kez çalıp açılmadığında) için ücretsiz olarak Telesekreter servisine yönlendirilmektedir. Telesekreter servisini kullanmak istemeyen müşteriler telefonlarında #22# tuşlamasını yaparak kolaylıkla servisi iptal edebilirler. Servisi iptal eden müşteriler için tekrar otomatik yönlendirme yapılmayacaktır. Yönlendirme başladıktan sonra, Türk Telekom’a ait TT Sesli Mesaj sistemi devreye girecek ve arayanın size mesaj bırakmasını sağlayacaktır. Mesaj kutunuza mesaj bırakıldıktan sonra sistem tarafından belirli periyotlarda bu servis için ilişkilendirdiğiniz sabit telefonunuz aranarak bırakılan sesli mesajlar için bilgilendirilebileceğiniz gibi, siz de 0 800 500 06 06 numaralı Sesli Mesaj Merkezi’ni ücretsiz arayarak, şifrenizi girdikten sonra mesajlarınıza ulaşabilirsiniz. Şifre standart olarak 1234 şeklinde belirlenmiştir. 0800 500 06 06 aranarak Kişisel Ayarlar menüsünden şifre değiştirilebilir.” UYGULAMA NE GETİRİYOR Gelen Mesajlarda ayda 10 mesaja kadar ücret alınmıyor. Gelen mesajın 10adedi geçmesi halinde ilave ücret alınıyor. Mesajınız gelmişse, ilk ahizeyi kaldırdığınızda mesajı otomatik olarak dinliyorsunuz. Arayan için durum farklı. 5. Zil sesinden sonra bir uyarıyı takiben telesekreter servisi devreye giriyor. Eğer mesaj bırakır veya sinyal sesinden önce telefonunuzu kapatmazsanız ücretlendirme başlıyor. Bu uygulamayı bilmeyen abonelerin mağdur olması söz konusu. Bu uygulama ile, Türk Telekom; abonelerin bilgisizliği nedeniyle abonelerden almadığı/almak istemediği hizmet karşılığı küçümsenmeyecek bir gelir elde etmektedir. İnternet sitelerinde; “Her gün, mesajınız var diyerek, o mesajı dinlemeden bana telefonumu kullandırtmıyor! Ev telefonuma telesekreter hizmeti almak için herhangi bir talepte bulunmadım. Ev telefonumdaki, tele sekreterin iptal edilmesi” şeklinde sızlanmalar yer almaya başlandı. Ve sektörde şu soru sorulmaya başlandı: Telekom’un bu uygulaması hizmet mi? Para tuzağı mı? BİR HATIRLATMA: Türk Telekom 2002 yılında tüm abonelerine ayrıntılı fatura çıkarmaya başlayınca, Telekomünikasyon Kurumu abonelerin başvurusu olmadan bu uygulamaya geçtiği için uygulamanın kaldırılması yolunda bir karar almıştı. Bakalım BTK Türk Telekom’un müşterilerinin mağdur eden, üstelik mağdur olduklarından haberdar olamadığı bu uygulamasına son verecek mi?
Bu Haber 15653 defa okunmuştur.
ORGANİZASYON DEĞİŞİKLİĞİNE ELEŞT
YÖNETİCİLERE EMEKLİLİK TEŞVİKİ
T.TELEKOM´DA BÜYÜK DEĞİŞİKLİK
TÜRK TELEKOMDA BÖLGE MÜDÜRLERİ D
GÜNEY 1 BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE ALKIŞ
BÖYLE KAZIK YEMEDİK
TÜRK TELEKOM ... YİNE DE ZARARDA
TÜRK TELEKOM ZARARDA !
MUSTAFA ŞENLİ DİREKTÖRLÜĞE ATAND
YAKUP ÖZTUNÇ TT GENEL MD. YARD.
DARBE GÜNÜ TELEKOM BİNASININ İŞG
TÜRK TELEKOM´U AKİS DENETİ
T.TELEKOM´DAN BORÇ UZATIMI
TÜRK TELEKOM NEDEN ZARAR ETTİ?
TÜRK TELEKOM VE PTT GÜÇ BİRLİĞİ
TÜRK(?) TELEKOM´DAN İLGİNÇ AFİŞL
BANKALARDAN SAUDİ TELEKOM´A RET.
TTNET HAKKINDA SORUŞTURMA
TÜRK TELEKOM’DA ÜST DÜZEY ATAMAL
CEP TELEFONUNDA NEDEN AVEA YAZMI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!