Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
TÜRK TELEKOMUN TELESEKRETER UYGULAMASI HİZMET Mİ? TUZAK MI?TÜRK TELEKOMUN TELESEKRETER UYGULAMASI HİZMET Mİ? TUZAK MI?

Tarih: 2010-01-20

TÜRK TELEKOMUN TELESEKRETER UYGULAMASI HİZMET Mİ? TUZAK MI? Türk Telekom Aralık ayında abonelere gönderdiği faturalarda tüm telefon abonelerinin telefonlarının Telesekreter servisine yönlendirildiğini duyurdu. Türk Telekom tarafından abonelere gönderilen faturada yer alan duyuru şöyle: “Herhangi bir yönlendirmesi olmayan tüm PSTN abonelerinin telefonları cevapsız çağrılar (5 kez çalıp açılmadığında) için ücretsiz olarak Telesekreter servisine yönlendirilmektedir. Telesekreter servisini kullanmak istemeyen müşteriler telefonlarında #22# tuşlamasını yaparak servisi kolaylıkla iptal edebilirler.” Türk Telekom’un resmi web sitesinde ise servisle ilgili şu bilgilere yer veriliyor: “Kullanım: Herhangi bir yönlendirmesi olmayan tüm bireysel PSTN abonelerinin telefonları cevapsız çağrılar (5 kez çalıp açılmadığında) için ücretsiz olarak Telesekreter servisine yönlendirilmektedir. Telesekreter servisini kullanmak istemeyen müşteriler telefonlarında #22# tuşlamasını yaparak kolaylıkla servisi iptal edebilirler. Servisi iptal eden müşteriler için tekrar otomatik yönlendirme yapılmayacaktır. Yönlendirme başladıktan sonra, Türk Telekom’a ait TT Sesli Mesaj sistemi devreye girecek ve arayanın size mesaj bırakmasını sağlayacaktır. Mesaj kutunuza mesaj bırakıldıktan sonra sistem tarafından belirli periyotlarda bu servis için ilişkilendirdiğiniz sabit telefonunuz aranarak bırakılan sesli mesajlar için bilgilendirilebileceğiniz gibi, siz de 0 800 500 06 06 numaralı Sesli Mesaj Merkezi’ni ücretsiz arayarak, şifrenizi girdikten sonra mesajlarınıza ulaşabilirsiniz. Şifre standart olarak 1234 şeklinde belirlenmiştir. 0800 500 06 06 aranarak Kişisel Ayarlar menüsünden şifre değiştirilebilir.” UYGULAMA NE GETİRİYOR Gelen Mesajlarda ayda 10 mesaja kadar ücret alınmıyor. Gelen mesajın 10adedi geçmesi halinde ilave ücret alınıyor. Mesajınız gelmişse, ilk ahizeyi kaldırdığınızda mesajı otomatik olarak dinliyorsunuz. Arayan için durum farklı. 5. Zil sesinden sonra bir uyarıyı takiben telesekreter servisi devreye giriyor. Eğer mesaj bırakır veya sinyal sesinden önce telefonunuzu kapatmazsanız ücretlendirme başlıyor. Bu uygulamayı bilmeyen abonelerin mağdur olması söz konusu. Bu uygulama ile, Türk Telekom; abonelerin bilgisizliği nedeniyle abonelerden almadığı/almak istemediği hizmet karşılığı küçümsenmeyecek bir gelir elde etmektedir. İnternet sitelerinde; “Her gün, mesajınız var diyerek, o mesajı dinlemeden bana telefonumu kullandırtmıyor! Ev telefonuma telesekreter hizmeti almak için herhangi bir talepte bulunmadım. Ev telefonumdaki, tele sekreterin iptal edilmesi” şeklinde sızlanmalar yer almaya başlandı. Ve sektörde şu soru sorulmaya başlandı: Telekom’un bu uygulaması hizmet mi? Para tuzağı mı? BİR HATIRLATMA: Türk Telekom 2002 yılında tüm abonelerine ayrıntılı fatura çıkarmaya başlayınca, Telekomünikasyon Kurumu abonelerin başvurusu olmadan bu uygulamaya geçtiği için uygulamanın kaldırılması yolunda bir karar almıştı. Bakalım BTK Türk Telekom’un müşterilerinin mağdur eden, üstelik mağdur olduklarından haberdar olamadığı bu uygulamasına son verecek mi?
Bu Haber 16624 defa okunmuştur.
BAKANA SORULAMAYAN SORULAR
2,5 YILDIR TELEFON BEKLİYOR
TÜRK TELEKOM HAKKINDA ARAŞTIRMA
DERENİN TAŞI, DERENİN KUŞU
TELEKOM´DAN YÖNETİM DEĞİŞ
TÜRK TELEKOM İÇİN SÜRE İSTEDİLER
FET֒NÜN TÜRK TELEKOM DAVASINDA
TÜRK TELEKOM; GÖZ GÖRE GÖRE GELE
TÜRK TELEKOMDA KADER GÜNÜ
DEVLET TELEKOM’A EL KOYSUN İSTİY
BAŞBAKAN: TELEKOM´A MÜDAHALE EDE
ULAŞTIRMA BAKANI; TT EL DEĞİŞTİR
TELEKOMUN HİSSE YAPISI
KAREL İLE T.TELEKOM ARASINDA İŞB
KURUMLAR VERGİSİNDE TELEKOMUN AD
TELEKOM`DA BORÇ KRİZİ ÇALIŞAN KR
TÜRK TELEKOM’U GERİ ALACAK MISIN
TÜRK TELEKOM DA KİMLER KAZANIYOR
ORGANİZASYON DEĞİŞİKLİĞİNE ELEŞT
YÖNETİCİLERE EMEKLİLİK TEŞVİKİ
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!