Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
TÜRK TELEKOMDAN YENİ KAMPANYA- YENİ SORULARTÜRK TELEKOMDAN YENİ KAMPANYA- YENİ SORULAR

Tarih: 2010-01-21

TÜRK TELEKOMDAN YENİ KAMPANYA- YENİ SORULAR Türk Telekom ilk olarak Bayram Kampanyası ile başladığı, Konuş Türkiye kampanyası ve yılbaşı kampanyası ile devam ettiği herhangi bir başvuru ve taahhüt almadan bedava dakika verme şeklinde kampanyalarına bir yenisini daha eklediğini açıkladı. Türk Telekom’un bu konudaki açıklamasını aşağıda yayınladık. Telekom’un açıklamasından sonra, derneğimizin konuya ilişkin görüşlerini okuyabilirsiniz. Türk Telekom’un Konuya İlişkin Açıklaması Şöyle: Okulların yarıyıl tatilinin başlangıcı olan 22 Ocak günü saat 19:00 itibari ile başlayacak olan bu kampanya ile müşterilerimizin “22 - 29 Ocak 2010” tarihleri arasında her akşam saat 19:00 ile sabah 07:00 arasında şehirler arası ya da şehir içi (ONNET-şebeke içi) görüşmeleri BEDAVA olacaktır. Kampanya için makul kullanım limiti 3.000 Dk./1hafta’dır. Bireysel Müşterilerimiz (tüm tarifelerden); • 22 - 29 Ocak 2010 tarihleri arasında her akşam saat 19:00 ile sabah 07:00 arasında ONNET bedava görüşmeler yapacaklardır. • Kampanya 1 Hafta süresince her akşam geçerlidir. • Bedava görüşmeler müşterimizin faturasında Kampanya indirimi / iskontosu olarak gösterilecektir. •Kampanyanın FairUsage/Makul kullanım limiti 3.000dak/Haftadır. Bu süreyi aşan müşterilerimiz, aşım miktarı kadarı için kendi tarifesinden ücretlendirilir. • Anılan zaman dilimi dışında kalan aramalar kendi tarifeleri üzerinden ücretlendirilir. • Şİ ve ŞA arama yönleri dışındaki aramalar aboneni kendi tarifesi üzerinden ücretlendirilecektir. Bireysel müşterilerimiz başvuru yapmadan otomatik olarak faydalanacaktır. Kurumsal müşterilerimiz kampanyadan faydalanamaz. Gerçek Kişi aboneler doğrudan kampanyadan yararlandırılacaktır. Kampanyadan faydalanmak için başvuru ve katılım ön şartı yoktur. Abonelik işlemleri yoktur. 22 - 29 Ocak 2010 tarihleri arasında her akşam saat 19:00 ile 07:00 arasında 3.000 dakikaya kadar ONNET görüşmeler bedava olacaktır. I. Tüm Gerçek (bireysel) müşteriler yararlandırılacaktır. II. Abonelik, taahhüt şartı veya katılım ön koşulu yoktur. III. Müşterilerimiz farklı kampanyalardan yararlanırken bu kampanyaya da katılabilecektir. IV. Kampanyaya katılan müşterilerimizin kampanya kapsamında kazandığı ücretsiz görüşme hakkı tarife paketindeki ve sahip olduğu diğer kampanyalardaki bedava görüşme haklarından bağımsız olarak verilecektir. (ilave olarak verilecek) V. Katılım ve Çıkış başvurusu/işlemi yoktur. Abonelik kanalı bulunmamaktadır. VI. Ceza olmayacaktır. VII. Müşteri ile kampanya için sözleşme imzalanmayacaktır ve onay alınmayacaktır. VIII. Türk Telekom müşterisi olup aynı zamanda STH /UMTH abonesi olan müşterilerimiz kampanyadan faydalanabileceklerdir. IX. Çağrı Merkezinden ve 08003141516 erişim kanalından güncel kullanım bilgilerini öğrenebilecekler. TELEKOMCULAR DERNEĞİNİN GÖRÜŞÜ: •Kampanya yalnızca bireysel telefonlar için . Eğer kurumsal telefonlarınızın bu kampanya kapsamında olduğunu düşünüp konuşursanız çok yüksek faturalarla karşılaşabilirsiniz.. •Kampanya 22 - 29 Ocak 2010 tarihleri arasında her akşam saat 19:00 ile 07:00 arasında geçerli. Tarihe ve saatlere dikkat etmelisiniz. Yanılıp da gündüz de bedava zannıyla uzun konuşursanız yüksek fatura bedelleri ile karşılaşabilirsiniz. •Açıklamada, “Türk Telekom müşterisi olup aynı zamanda STH /UMTH abonesi olan müşterilerimiz kampanyadan faydalanabileceklerdir.” Açıklaması var ise de; Açıklamanın başka bir yerinde (ONNET-şebeke içi) görüşmeleri nin bedava olduğu vurgulanmaktadır. Yani konuşmalarını STH operatörleri üzerinden (1045, 1056, 1095,1099) yapmaya devam ederseniz, faturalarınız kabarabilir. Eğer telefon Makinelerinizde şehirlerarası aradığınız numaraların önüne 1045, 1056 vs. getirmişseniz öncelikle bunları kaldırmanızı gerekir.Ve kampanya süresince bu numaraları kullanmamanız gerekir. •GSM aramaları ve Uluslar arası Görüşmeler de kampanya kapsamında değil. Bu nedenle sabit telefonlarınızdan zorunlu olmadıkça GSM araması yapmayın. Uluslar arası görüşmelerinizi de STH üzerinden, yani aradığınız numaranın önüne (1045, 1056 vs. ) STH numarası getirerek yapın. •Türk Telekom’un bu kampanyada açıklamadığı bir husus var. Bildiğiniz gibi Türk Telekom 01.12.2009-31.01.2010 tarihleri arasında KONUŞ TÜRKİYE isimli bir kampanya düzenlemiş ve abonelerine ayda 1500 dakika ile 6000 dakika arasında bedava konuşma hakkı tanımıştı. Türk Telekom’un bu kampanyası KONUŞ TÜRKİYE kampanyasının tarih sınırları içerisinde kalıyor. Türk Telekom açıklamasında, bu kampanyada yapılan konuşmaların KONUŞ TÜRKİYE kampanyasında tanınan bedava konuşma hakkından düşülüp düşülmediği konusunda herhangi bir açıklama bulunmuyor. Türk Telekom’un bu konuda açıklama yapmaması bizde, bu kampanyada tanınan bedava konuşma hakkının, KONUŞ TÜRKİYE kampanyasındaki konuşma hakkına mahsup edileceği yolunda. Eğer böyleyse, yeni bir kampanya yok. Türk Telekom bu konuda bir açıklama yapmazsa, TÜRK TELEKOM’un müşterilerini aldattığını düşüneceğiz. •Telekomünikasyon ve bilişimde Türkçe Terimler uzun süredir üzerinde durulan bir konudur. Sayın Aydın SOYSAL ve Sayın Yurtsan ATAKAN’ın bu konudaki çabalarını çok önemli görüyoruz. Maalesef bu konuda en duyarlı olması gereken kurum olan Türk Telekom bu konuda çok duyarsız davranmaktadır. Bu açıklamasında da; dilimize yerleşmiş, tutunmuş bir kavram olan “Şebeke içi arama” kavramı yerine “ONNET” kavramını yerleştirmek için harcanan çabayı da anlamakta güçlük çektiğimizi belirtmek isteriz. Türk Telekom Bu Tür Kampanyalara Neden Gerek Duyuyor: Özelleştikten Sonra Türk Telekom’un, 3.000.000’a (üç milyon) yakın abone kaybı oldu.Tarife yapısı, konuşmayı değil, konuşmamayı teşvik edici yapıda olduğu için konuşma süreleri çok azaldı. Gelir Kalemleri içerisinde sabit ücret gelirleri ön plana çıktı. Ayrıca, sabit telefonun da rekabete açılması sonucu özellikle Şehirlerarası ve Milletlerarası görüşmeler de önemli ölçüde STH’lara kaydı. Türk Telekom bu kampanyalarıyla,(Bayram,Yılbaşı, Konuş Türkiye ve bu kampanya) müşterilerini yeniden uzun süreli konuşmaya yönlendirmeyi ve rakipleri olan STH’lara kayan müşterilerini yeniden kazanmayı hedefliyor. Bu kampanyalar nedeniyle STH’ların önemli ölçüde gelir kaybına uğramalar kaçınılmaz. Ayrıca iki ay süreyle uzun ve sık konuşmaya alışan müşterilerinin küçümsenemeyecek bir bölümünün bu alışkanlıklarını gelecekte de sürdürmeleri muhtemel. Bu da Türk Telekom’un gelirlerinin kampanyalaın devamında da artmasına yol açacaktır. Bu kampanyaların, tüm bunların yanında, gerek konuşma alışkanlığının artması, gerekse bazı müşterilerin kampanya şartlarını tam bilmemeleri nedeniyle, Uluslararası aramaların GSM’e yönelik aramaların ve kampanya kapsamında olmayan gündüz görüşmelerinin de artmasına yol açacağı kuşkusuzdur . Bu da otomatikman Türk Telekom’a gelir olarak yansıyacaktır. Bu kampanyaların Türk Telekom açısından, en büyük getirisi rakipleri STH operatörlerini çökertmesi olacaktır. Telekomünikasyon sektöründe özelleştirme tartışması çok yapılmıştır ama “Serbestleşme” tartışması yeterince yapılmamıştır. Türk Telekom’un özelleşmesi , devlet tekelinin, özel sektör(?) tekeline dönüşmesine yol açmıştır. Türk Telekom doğal tekel olmanın tüm avantajlarını kullanmış ve rakiplerinin oluşmasını engellemiştir. Kamuoyunda da, “Telekom özelleşti ama fiyatlar neden ucuzlamadı” sorusu sorulmaya başlanmıştır. Oysa özelleşmenin fiyatların ucuzlaması ile ilişkisi yoktur. Hatta Özel Sektör, sosyal olaylara kamudan daha duyarsız olduğu ve kâr öncelikli hedefi olduğu için, Doğal Tekel niteliği devam eden Özel Sektör’ün kârını maksimize etmek için, yeni rakiplerinin piyasaya girmemesi, girenlerin tutunmaması için çok acımasız olması doğaldır. Telekomünikasyon sektöründe ucuzluğu sağlayacak, özelleşme değil serbestleşmedir. Tam rekabettir. Maalesef, kamuoyu hâlâ bunu idrak edememiştir. Türk Telekom’un bu Kampanyasını; geç de olsa piyasaya giren, piyasada tutunmaya çalışan rakiplerini yok etmeye yönelik “Yıkıcı Fiyatlandırma” diye tanımlamak mümkündür. Bu kampanya BTK tarafından onaylanmış mıdır? Onaylanmışsa bedava görüşmeye nasıl onay verilmiştir. “Maliyet bazlı ücretlendirme” koşulu ne olmuştur? Eğer bu kampanya “Maliyet bazlı” ise, daha önceki tarifelerde fahiş kâr edilmiş demektir. O zaman, önceki tarifeler nasıl onaylanmıştır. Eğer bu uygulama bir kampanya, bir promosyon olduğu gerekçesiyle tarife olarak değerlendirilmemişse, Türk Telekom Kamunun elindeyken 2002 yılında 3 ay süreyle uyguladığı “Fiyatlar Yarı Yarıya” kampanyası neden tarife olarak değerlendirilip 3,6 trilyon lira para cezası verilmiştir. STH hizmetlerinin yasa dışı olarak yapıldığı dönemde bile, “Hizmeti veren kuruluşların yasal olup olmaması önemli değildir. Önemli olan rekabetin ihlal edilmemesi ve hakim durumun kötüye kullanılmamasıdır” diyen Rekabet Kurumu’nun, STH operatörlerine büyük zarar verecek, belki onların piyasadan silinmesine neden olacak bu kampanyayı durduracağı kuşkusuzdur. Çünkü bu kampanyalar, 4054 Sayılı Rekabetin Korunmasına İlişkin Kanunun 6. maddesine aykırıdır. Ancak uygulamanın Rekabet Kuruluna şikayet edilmesi, Rekabet Kurulunun görevlendireceği uzmanlar aracılığı ile konuyu incelemesi, inceleme sonucunun rapora bağlanması, raporun karara bağlanması bir süreç alacağını gözeten Türk Telekom'un kampanya sürelerini çok sınırlı tuttuğu düşünülmektedir. Umarız bu kampanya, STH operatörlerinin piyasadan silinmesiyle, serbestleşmenin bir başka bahara kalmasıyla, dolayısıyla tüketicinin zarar görmesiyle sonuçlanmaz.
Bu Haber 4333 defa okunmuştur.
ULAŞTIRMA BAKANI; TT EL DEĞİŞTİR
TELEKOMUN HİSSE YAPISI
KAREL İLE T.TELEKOM ARASINDA İŞB
KURUMLAR VERGİSİNDE TELEKOMUN AD
TELEKOM`DA BORÇ KRİZİ ÇALIŞAN KR
TÜRK TELEKOM’U GERİ ALACAK MISIN
TÜRK TELEKOM DA KİMLER KAZANIYOR
ORGANİZASYON DEĞİŞİKLİĞİNE ELEŞT
YÖNETİCİLERE EMEKLİLİK TEŞVİKİ
T.TELEKOM´DA BÜYÜK DEĞİŞİKLİK
TÜRK TELEKOMDA BÖLGE MÜDÜRLERİ D
GÜNEY 1 BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNE ALKIŞ
BÖYLE KAZIK YEMEDİK
TÜRK TELEKOM ... YİNE DE ZARARDA
TÜRK TELEKOM ZARARDA !
MUSTAFA ŞENLİ DİREKTÖRLÜĞE ATAND
YAKUP ÖZTUNÇ TT GENEL MD. YARD.
DARBE GÜNÜ TELEKOM BİNASININ İŞG
TÜRK TELEKOM´U AKİS DENETİ
T.TELEKOM´DAN BORÇ UZATIMI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!