Derneğin İlk Sağlık Anlaşması SETUR İLE İNDİRİMLİ TATİL
 
KOTA AŞIMI MAĞDURU OLMAYINKOTA AŞIMI MAĞDURU OLMAYIN

Tarih: 2010-03-01

KOTA AŞIMI MAĞDURU OLMAYIN Tüketici Örgütleri Federasyonu TÖF Genel Başkan Yardımcısı Ömer KESER, son günlerde Mobil İnternet kullanımında yaşanan tüketici şikâyetleri ile ilgili olarak GSM firmalarını uyardı. KESER; “GSM firmaları her türlü kota aşımında tüketicileri önceden bilgilendirmek ve risklere karşı uyarmak zorunda olduklarından bu sistemleri biran önce hayata geçirmelidir” dedi. Son günlerde özellikle mobil internet kullanımında yaşanan yavaşlamalar ve kota aşımı ile ilgili yaşanan sorunlarla ilgili çok sayıda tüketici TÖF üyesi derneklere başvuruda bulunmaktadır. Şikâyetler genel olarak 3G teknolojisi ile mobil hizmet vermekte olan GSM şirketleri üzerinde yoğunlaşmaktadır. Mobil internet kullanmak isteyen tüketiciler kapsama alanı sorunlarıyla karşılaşmakta bu nedenle vaat edilen hızla internet kullanamamaktadır. Bu durum şirketlerin yeterli altyapı çalışmaları olmamamsından dolayı tüketici mağduriyetlerine sebebiyet vermektedir. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, vaat edilen bir hizmetin yerine getirilememesini ayıplı bir hizmet olarak tarif etmektedir. Bu nedenle yaşanan sorunların sorumluluğu ilgili firmaların üzerinde kalmaktadır. Yine mobil internet kullanımında kotaların düşük olması tüketicilerin kısa sürede belirlenen kotaları aşmasına neden olmaktadır. Söz konusu firmalar tarafından kota aşımında herhangi bir ikaz sistemi bulunmadığı için binlerce tüketici fahiş faturalar ile karşı karşıya kalabilmektedir. Bu durum tüketicilerin ekonomik olarak mağduriyetlerine neden olmaktadır. Sonuç olarak; Mobil internet hizmeti veren şirketlerin ivedilikle kapsama alanlarını genişletmesi, kapsama alanı yeterli olmayan bölgelere mobil internet hizmeti sunmaması gerekmektedir. Aksi halde tüketicilerden vermediği bir hizmetin bedelini talep etmesi hukuki değildir. Bölgesel değişikliklerde tüketici önceden uyarılması gerekmektedir. Yine Mobil internet hizmeti sunan şirketlerin kota aşımı nedeniyle yaşanan mağduriyetlerin önüne geçmek amacıyla tüketicileri önceden ikaz edecekleri bir sistemi hayata geçirmeleri gerekmektedir. Aksi halde tüketiciler fahiş faturalar ödeyerek mağdur olmaya devam edecektir. Tüketiciler yaşanan hak kayıplarına karşı İlçelerinde bulunan Kaymakamlık Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine dilekçe ile başvuruda bulunarak mağduriyetlerinin giderilmesini talep edebilir.
Bu Haber 1744 defa okunmuştur.
NETAŞ´IN 50. YILI
TURKCELL UKRANYANIN 4G İHALESİNE
TURKCELL DİYALOG MÜZESİNE ÖDÜL
CEP VE İNTERNETTE YENİ DÖNEM
TURKCELL’İ ALKIŞLIYORUZ.
GSM OPERATÖRLERİNE KIYAK MI?
GSM OPERATÖRLERİ VERGİ Mİ KAÇIRI
2017´DE DURDURULAN SİBER SALDIRI
BTK ve TÜRKÇE DUYARLILIĞI
PARMAK İZİ DE ÇALINABİLİYOR
KOBİLER VE BİLİŞİM KONGRESİ
BAŞLANGIÇ ÇOK İYİ! PEKİ, SONRASI
TURKCELL FAİZSİZ BANKACILIĞA GİR
ŞİFRENİZİ GÜVENLİ Mİ SANIYORSUNU
VODAFONE´DA AKILLI ŞEBEKE
VODAFONE´UN İŞGÜZARLIĞI MI?
TUİK 2017 BİLİŞİM ARAŞTIRMASI
TBD “ÖZENLİ TÜRKÇE ÇALIŞMA GRUBU
BEYAZ HACKER EĞİTİMİ
5 G VADİSİ TEST SAHASI AÇILDI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!