Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 7

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/makaledetayi.php on line 21

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/makaledetayi.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/makaledetayi.php on line 27
TELEPATÄ°’YE EMPATÄ° | Telekomcular DerneÄŸi
 
TELEPATÄ°’YE EMPATÄ° / Tarih: 2010-09-25
TELEPATÄ°’YE EMPATÄ°
 
Fazlı KÖKSAL
 
Sektör yayıncılığı zordur. Yalnızca bir sektöre hitap edersiniz. Okuyucunuz genellikle sektör çalışanları –daha doÄŸrusu orta ve üst düzey yöneticileridir- Yayınınızı sürdürmek için gerekli reklamı da sektör ÅŸirketlerinden almak zorundasınızdır. Hatta sektör yayınları genelde satılmazlar dağıtılırlar. Dolayısıyla tek gelirleri reklamdır. Reklam verenlerle iyi geçinmek zorundadırlar. Genelde, sektörü çok iyi tanırlar, ÅŸirketlerin artılarını eksilerini çok iyi bilirler. Ama bildiklerini çoÄŸu kez yazamazlar. Yazarlarsa reklam alamazlar, yayınlarını sürdüremezler.
 
Sektör yayıncılığı için yaptığımız bu genel deÄŸerlendirmeyi, Telekomünikasyon/BiliÅŸim sektörüne yönelik yayın yapan yayın organları için de yapabiliriz. Ama telekomünikasyon sektöründe kalem oynatan kiÅŸiler genelde hem zeki hem de dürüsttürler. Söyleyeceklerini gerektiÄŸinde net ama satır aralarında söylerler. Okuyanlarda genelde eleÅŸtirileri anlarlar ve kendilerine çeki düzen verirler.
 
Telekomünikasyon sektöründeki en eski dergilerden birisidir TELEPATÄ°. Genel Yayın Müdürü Merih IÅžIN da sektörde neler döndüÄŸünü iyi takip eden zeki ve yetenekli bir yayıncıdır. Aylık bir dergi olan TELEPATÄ°’nin yazarları, düzeyli, konusuna vakıf ve Türkçe’ye hakim kiÅŸilerdir. Özellikle, sektörün hukuki sorunları konusunda her ay düzenli yazı yazan Av.Tolga Ä°ÅžMEN Bey’in yazılarından çok ÅŸey öÄŸrendiÄŸimi ifade etmek zorundayım. Bazı sektör dergilerinde görülen, hatır için yazdırılan yazılara, reklam almak için yapılan röportajlara TELEPATÄ°’de pek rastlamazsınız . Sektörle ilgili kalem oynatanlar içinde Türkçe duyarlılığı en yüksek iki kiÅŸiden birisidir Merih IÅžIN (DiÄŸeri Yurtsan ATAKAN)
 
TELEPATÄ°’nin Eylül ayında, Sayın Merih IÅžIN’ın “Türk Telekomünikasyon A.Åž., ÖngörüÅŸlülük ve Gerçekler.” BaÅŸlıklı, çoÄŸu görüÅŸlerine katılmadığım bir yazısı yayınlandı.Bu yazıyı, TELEPATÄ°’nin yayın ÅŸartları, reklam ihtiyacı, Türk Telekom’un reklam politikası gibi hususları da göz önünde bulundurarak EMPATÄ° ile okumaya çalıştım. Ve görüÅŸlerimi sizinle paylaÅŸmak istedim.
 
Söz konusu yazının ilk paragrafı ÅŸöyle;
 
Türk Telekomünikasyon A.Åž. 2006.da resmen özelleÅŸene kadar neler söylendi, neler yazıldı. Kısaca bir hatırlayın o günleri. ÖzeleÅŸtirmenin geciktiÄŸinden ya da yapılmaması gerektiÄŸinden, veya deÄŸerinin çok altında özelleÅŸtirildiÄŸinden, personel politikasıyla iÅŸ istihdamına vurduÄŸu sekteye kadar almadığı eleÅŸtiri kalmadı. Bugünlerde hala dedikodusu yapılmakta. Adındaki Türk’ten sahibinin kim olduÄŸunun bilinmediÄŸinden tutun da, yeni ÅŸirket alımlarındaki yolsuzluk iddialarına kadar.”
 
Bu eleÅŸtirilerin tamamını biz de yaptık. Yapıyoruz. Sayın Işın burada bir tespit yapıyor. Ä°ddiaların doÄŸruluÄŸu veya yanlışlığı konusunda bir deÄŸerlendirme yapmıyor. Ama ben biliyorum ki, bırakın diÄŸer konuları , Türk Telekom’un TÜRK kelimesini kullanmasını/ kullanabilmesini Sayın IÅžIN da kabullenmemiÅŸtir.

 

Merih IÅžIN yazısına ÅŸöyle devam ediyor;

“Bu arada Türk Telekom; önce, yeni sahibinin öngörüsü ile ülkeye uyum saÄŸlayacak politikalar belirledi. Ä°nsan kaynakları politikasını yeniden düzenledi, kıyafetlerinden eÄŸitimlerine kadar çok ciddi bir mücadele verdi. Teknolojinin geliÅŸmesine paralel yatırımlarını yeniledi, fiyat ve hizmet politikalarını güncelledi. Bunları yaparken, yapılan satış sözleÅŸmesinde sözlü ve/veya yazılı olarak almış olduÄŸu garantileri kullandı hatta kullanmaya devam ediyor. Belki bunlar, telekom sektörünün gerçek anlamda özelleÅŸmesini de geciktiren unsurlardan sayıldı ama, gelinen noktaya bir bakın: Türk Telekom 2 yıldır Türkiye’nin en deÄŸerli markası seçiliyor ve ÅŸirket “Ülkem için deÄŸer” kampanyası baÅŸlatıyor. Son kullanıcı hala fiyatlarda yakınıyor ancak, sabit telefonda gelinen noktaya bakarsanız, görüÅŸme bedelleri 10da 1e düÅŸmüÅŸ. Telefon abone müracaat kuyrukları artık yok ve abonelik iÅŸlemlerinizle ilgilenen bölge müdürlüklerinin yanı sıra, binin üzerinde modernleÅŸtirilmiÅŸ Türk Telekom dükkanları hizmetinizde. Dahası, birçok iÅŸlem Ä°nternet üzerinden halledilebiliyor ve eskiden olmayan çaÄŸrı merkezi hizmet kalitesi ortalamanın üzerinde. Evimize, iÅŸyerimize alarm hizmetini bile Türk Telekom’dan alabilir hale geldik. Türk Telekom, 9 ÅŸirketi ile bir telekom grubu olarak ülkemize hizmet getirmekte ve uluslararası düzeyde saygın bir konuma gelmiÅŸ durumda. Tüm Dünya, sırf bu nedenle bizi konuÅŸur, bizi kıskanır halde. ………..Sosyal sorumluluk projelerine ve Hükümetimizin ARGE ve yaygın geniÅŸ bant Ä°nternet politikasına verdiÄŸi desteÄŸin bir göstergesi olarak, her ilçeye bir Ä°nternet sınıfı uygulaması baÅŸlatıyor ve ülke coÄŸrafyasının her noktasında Türk Telekom ilköÄŸretim okulları açıyor. Hazineye aktarılan vergi ise, Türk ekonomisinde büyük bir itici güç yaratıyor.”

 
Sayın IÅžIN’ın yazısındaki bu bölüme katılmamız mümkün deÄŸil. Evet derginin yaÅŸaması için reklama ihtiyaç olduÄŸunu biliyorum. Ama çoÄŸu abartılı, önemli bir bölümü de hatalı olan bu deÄŸerlendirmeleri biraz zorlama ile yapılmış gibi geldi. “Sabit telefonda gelinen noktaya bakarsanız, görüÅŸme bedelleri 10da 1e düÅŸmüÅŸ” deÄŸerlendirmesi gerçeÄŸi yansıtmıyor. Bayi ağının iyileÅŸtirildiÄŸi doÄŸru. Ama o ağı kamunun yetersiz imkanlarıyla, güçlükleriyle hayata geçirenler mi önemli iÅŸ yapmışlardır ?Yoksa bayilere makyaj yapanlar mı? Sabit Telefon abone sayısının sürekli düÅŸtüÄŸü bir ÅŸirkette kuyruklar mı olacaktı? Türk Telekom’un çoÄŸunluk hisselerinin Oger Telecom tarafından devralındığı 14.11.2005’den bu yana nasıl kötü yönetildiÄŸini, “TÜRK TELEKOM’UN ÖZELLEÅžTÄ°RÄ°LMESÄ°- Bir “Talan”ın Hikayesi” baÅŸlıklı raporumuzda ayrıntılarıyla belirttik. EÄŸer Sayın IÅžIN bu raporu kamuoyuna tanıtacağımız basın toplantısına (22.09.2010 günü Saat 14.00 de) teÅŸrif ederse, bu deÄŸerlendirmelerin küçümsenmeyecek bir bölümünün hatalı olduÄŸu konusunda O’nu ikna etme fırsatını bize vermiÅŸ olur.

Sayın Işın Yazısının son bölümünde BTK’ya haklı bir eleÅŸtiri yönetmiÅŸ;
 
Ülkemiz telekom sektörünün hala gerçek bir serbest düzene geçememesinin ana nedeni olarak Türk Telekom’un politikaları gösterilmekte ama, bu da çok doÄŸal deÄŸil mi? Bir rekabet ortamı var ve yeni ÅŸirket elindeki kozları yasal çerçevede sonuna kadar kullanmaya çalışıyor. Burada, yüklenilmesi gereken taraf, UlaÅŸtırma Bakanlığı, Telekomünikasyon Kurumu ve Rekabet Kurumu olmalı. Hükümet politikası, düzenleme ve denetleme ve düzgün rekabeti saÄŸlamakla yükümlü birimler, gereÄŸini yapmak durumunda. Bir maçta futbolcu herkesin gözü önünde faul yaparsa, hakem düdüÄŸünü çalmak zorunda. Çalmazsa, hakemin notu düÅŸürülür.”

 

Evet Hakem görevini yapmalı. GerektiÄŸinde , faul de çalmalı, kırmızı kart da göstermeli. Hakemin notu da düÅŸürülmeli. Ama hakemi atayan kurula sırtını dayayarak, faul yapmayı alışkanlık haline getiren, centilmenlikten haberi olmayan futbolcuya hoÅŸgörü ile bakmayı sürdürmeli miyiz?


KeÅŸke Türkiye’de herkes günde iki gazete, haftada/ayda 4-5 Dergi , birkaç kitap alacak okuma alışkanlığında ve maddi güçte olsa da,hiçbir yayın kuruluÅŸu, reklamlarla,ilan tahsisleriyle, siyasi kararlarla hayatını idame zorunda kalmasa. Yayıncıların, reklamverenler karşısındaki ezikliÄŸi sona erse. Gazeteciler inandıkları ÅŸeyleri rahatça yazabilseler. Ne iyi olurdu deÄŸil mi?


TELEPATÄ° Dergisi Genel Yayın Müdürü Sayın Merih IÅžIN'dan bu yazıya bir cevap geldi..

Sayın IŞIN'ın cevabı aşağıda bilginize sunulmuştur.

Hocam selamlar,

Yazınıza bayıldım. TeÅŸekkür ederim. TeÅŸhislerinize; dergiyi ve beni tanımlamanıza da hayran oldum. Ama kırıldım; EleÅŸtiriken; Telepati'yi haber yapmak ya da açık destek vermek için, bugünü mü beklediniz?
Avrupa Gazeteciler DerneÄŸi tarafından "Yılın En Ä°yi Teknoloji Dergisi" seçildiÄŸimizde nerdeydiniz?

Telekomünikasyon Kurumu'nun altın madalya ile ödüllendirildiÄŸi ITU organizasyonun hazırlanmasından bitiÅŸine kadar, ülkenin tek yazılı medyası olarak etkinliÄŸe verdiÄŸi destek üzerine almış olduÄŸu "TeÅŸekkür Beratı"nda,

TDK'nın, Türkçemize verdiÄŸimiz destekten ötürü dergimize verdiÄŸi "TeÅŸekkür Beratı"nda,

BSA'nın, korsana karşı verdiÄŸimiz mücadeleden ötürü, Superonline'ın kendi grup medyası olmasına raÄŸmen 10.yıl özel organizasyonunda "Türk Ä°nternet"ine verdiÄŸi desteklerden ötürü tek yazılı medya ödülünü dergimize verdiÄŸi zaman neredeydiniz?

Türk Telekom'u, Bakanlığı, Kurum'u, Rekabet Kurumunu, GSM operatörlerini yerden yere vurduÄŸumda, bütün STK'lerden çeÅŸitli destekler istediÄŸimizde neredeydiniz?

Biz, önce UlaÅŸtırma Bakanı tarafından mahallenin delisi ilan edildik. Åžimdi de sizin tarafınızdan politikacı.

Tabi öyledir. HerÅŸey beÄŸenildiÄŸi gibi giderken, kimse eleÅŸtirmez, teÅŸekkür hiç etmez. Ä°stenilmeyen birÅŸeyler varsa, hemen müdahale eder. Hem de istediÄŸi gibi. Ama olumsuz eleÅŸtri yapma hakkı, olumlusunu da yapabilenlerindir. Dergimizin gündeme gelmesi için, beni iyi tanıyanların inanmayacağı yazılar mı yayınlamak zorundayız? DoÄŸruları 16 yıl israrla savunduk, deli olduk, eleÅŸtrildik. Politikacı olduk, eleÅŸtrildik. Ne zaman destekleneceÄŸiz?

Saygılarımla.

Merih Işın

Telepati

Bu Makale 3354 defa okunmuþtur.
POSTA TEŞKİLATI 1852’DE ÖZE
YÖNETMEK
REKLAM KAVGASI
OKYANUSYA
İHANETİ GÖRDÜM
OSMANLI´DA İLK GREV TELGRAFHAN
ÖZGECAN’LAR ÖLMESİN… MÜ
ÅžEHÄ°RLERARASINDAKÄ° Ä°LK Ä°ÅžÃ
AKLIMIZ KUYUYA MI DÜŞTÜ?
POSTA MEMURLUÄžUNDAN SADRAZAMLIÄ
DESTANIN ADI ÇANAKKALE
EMO 2016 RAPORU
İLK TÜRKÇE TELGRAFIN 156. YIL
MAHKEME KAPILARINDA
ÖZELLEÅžTÄ°RMELERDEN SONRA CARÄ
YASALAR-ARAÅžTIRMACILAR.
ZAMANA YENÄ°LMEK
MANASTIRLI HAMDÄ°’YÄ° UNUT
CRM Ä°LE HÄ°ZMET KALÄ°TESÄ°NÄ° A
TELEPATÄ°’YE EMPATÄ°
MAKALELERİN TAMAMINI GÖRÜNTÜLE
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!